Abruzzi Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 p { border: thin dotted #00FF00 } p { font: italic small-caps bold 12px arial } h1 {padding: 10px} body { color: rgb(255,255,0) } p { text-align: center } Er dette gokjent css som jeg kunne brukt i et css dokument? Hva skal jeg skrive i html siden som dette css dokumentet skal høre til?
EZAccess Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 (endret) Du angir tre P elementer. Dette kan legges i en eller skrive .textCenter og .italic for å bruke dem slik: <p class="textCenter"> bla bla bla</p> og <p class="italic">italic tekst her</p> Endret 16. juni 2004 av EZAccess
Arve Systad Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 http://www.w3schools.com/site/site_validate.asp <== Her har du alt du trenger av validatorer
Haraldson Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 (endret) p { border: thin dotted #00FF00; } p { font: italic small-caps bold 12px arial; } h1 { padding: 10px; } body { color: rgb(255,255,0); } p { text-align: center; } Sånn blir det hele mer oversiktlig. Gjør også det EZAccess sier, gi p'ene klasser. Slik som det står nå kunne du klart deg med: p { border: thin dotted #00FF00; font: italic small-caps bold 12px arial; text-align: center; } h1 { padding: 10px } body { color: rgb(255,255,0) } Dessuten tror jeg at det korrekte blir body { background-color: rgb(255,255,0); } Endret 16. juni 2004 av Mr.Berg
Zethyr Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 http://www.w3schools.com/site/site_validate.asp <== Her har du alt du trenger av validatorer Eller velg deg én av ¨mange¨ meget gode popups for FireFox som samler alle verktøy + at de lager noen nye.
haugsand Skrevet 16. juni 2004 Skrevet 16. juni 2004 Du angir tre P elementer. Dette kan legges i en eller skrive .textCenter og .italic for å bruke dem slik: <p class="textCenter"> bla bla bla</p> og <p class="italic">italic tekst her</p> Navngi klasser/IDer basert på funksjon, ikke utseende. Sett at du lager en klasse kalt .litensort og du senere må endre teksten til å være stor og gul, vil ikke denne klassen ha mye betydning. Bruk heller beskrivende klasser som .opphavsrett og .sitat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå