Gå til innhold

Fisk til kritikk -> trenger hjelp med CSS


Anbefalte innlegg

Har laget en liten fisk som jeg tenkte å lage html versjon av senere. Vil ha litt kritikk på den først. Har lagret bilde med veldig dårlig oppløsning, men det er ingen grafisk elementer som trenges å vises fram med bra kvalitet uansett.

 

Bildene uten det første er ikke bestemt om jeg skal, skriften på bildene skal også forandres.

 

Ble ikke helt fornøyd me hvordan innramingen ble på f.eks de forskjellige nyhetene, noen som har noen gode ideer på hvordan jeg kan løse det?

Og se på fargene, sett på en laptop, med veldig rare farge, så hvis de er forferdelige så si ifra. :roll:

 

Er dette noe å fortsette på? :p

 

Takker på forhånd for all god og dårlig kritkk! Fyr laus.

 

OT: kanskje lalle litt, litt seint ble det i dag. :roll:

 

edit:

oppdatert: God kvalitet - Dårlig kvalitet

kanskje meir trøtt enn jeg trudde..

Endret av andesh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, definitivt ikke det dårligste jeg har sett, men heller ikke toppen av kransekaka. Likte veldig godt den muntre grønnfargen du har valgt, og de stilfulle bildene. Det eneste bildet som IKKE passer inn mener jeg er det første, bildet av gresset.

Ellers var dette utkastet ikke spesielt originalt, men voldsomt stilfullt. Personlig liker jeg ikke horisontal scroll, men det er sannsynligvis det eneste som passer til en side som det her. Generelt:

:thumbup:

- Smoooothe bilder

- Pene farger

- Pen layout

 

:thumbdown:

- Bilde nummer 1 passer ikke

- Kanskje litt voldsom grønnfarge under linkene (bilde isteden?)

- Stusselig header, men likevel.. kan man ha en mindre stusselig en til en side som den her, ok, den gjør jobben. Teksten i header ser dog litt misplassert ut.

- Tror det tar seg dårlig ut med grafikk i andre fargenyanser enn grønn til en så grønn side

 

I det hele tatt en veldig pen side, som helt sikkert gjør jobben sin. Hadde du fått til samme smoothe design med vertikal scroll ville det etter min mening blitt bedre, men det går da.. ;)

Lenke til kommentar

JA, ble en veldig grønn side, men men, slet egentlig med å fine kontraster i andre farger.Ser at jeg var litt trøtt på slutten, over skriftene på alle bildene er malplassert. Skal finne en bedre fonter, siden det blir bilder, kan jeg eksperimentere litt med fonter. :p

 

Trur det går bra med horizontal scroll, skal ha så lite info på den uansett, blir mest for å ha en plass å la sidene jeg lager ligge oppe. :roll:

Skal se på fargen under linkene. Slal også finne en annen løsning for overskriftene, kanskje litt mer glatter utføring der, og ikke bare en boks med border og farge.

Lenke til kommentar

Hei Anders !

 

Synes det va forfriskanes farger. Det e bra. Veldig behagelig side.

 

Vet ikke heilt om jeg likte at siden var sidelengs. Synes det ble litt uoversiktilig.

Kan være at jeg ikke er vant med det, da...

 

Bra at du endelig skal få opp sia di ! :yes:

 

Hils !

 

Karl M

Lenke til kommentar
Vet ikke heilt om jeg likte at siden var sidelengs.

Siden skal ikke være sidelengs ;)

Hvofor skal den ikke det? Veit at den burde være det, men skal være lovt å eksperimentere litt.

 

Skal prøve å lage en versjon med vertical scroll.

 

likte fargevalget, men siden bel merkelig i min IE, hele siden kom opp på en gang, uten scroll eller noesomhelst....

 

Men fargevalget:  Smooth

 

EDIT: trykkleif

 

Det er bare en fisk, altså det er bare et bilde, skal overføres til HTML og CSS, da vil du få scroll, og da vil linkene fungere. :p

 

Tror ikke siden vil virke så veldig bred når linkene virker, og tilbake knapp kommer. Men får se hvordan den fungerer etter litt finpuss og i html versjon. :p

Håper det går greit! :)

Lenke til kommentar

Det ble overdrevet bredt!

 

Vel, poenget med denne siden er vel porteføljen, right?

Så hvorfor kommer den nest borterst? Altså, poenget er vel

enkel navigasjon? En normal bruker vil ha vankeligheter med

å finne den. Sorry. Det ble for langt bort.

 

Særs tøffe bilder, men hvor saklige de er er en annen ting. ;)

Stillige ihvertfall. :) Det første er litt grått, og dermed blir det

overgang fra bildet til bakgrunn. Et lite skifte på brightness/contrast

kan gjøre bakgrunnen på bildet helt hvit. :)

 

Typografien er vel egenltig grei den selv om ikke jeg personlig

ville gjort det på samme måten. ;) Overskriftene til nyhetene

minner egentlig mer om overskrift til selve boksen. Fjern boksen

og kjør en vanlig nyhet med samme skriftvalg, så blir det nok

litt mer klart hva som er formålet med den boksen. :)

 

Siden boksene er atskilt fra hverandre, kunne det kanskje vært

kult å avrunde dem litt? Slik som jeg har gjort på min side?

 

Credit for kult fargevalg! :thumbup: Nokså kult.

Endret av Dunestar
Lenke til kommentar

En liten oppdatering: God kvalitet - Dårlig kvalitet

 

Gjort noen småforandringer, fjernet den 1px borderen, fått ny farge inni det hvite feltet (vises det? kanskje gjøre den et par hakk mørkere?)

 

Særs tøffe bilder, men hvor saklige de er er en annen ting.

Stillige ihvertfall.  Det første er litt grått, og dermed blir det

overgang fra bildet til bakgrunn. Et lite skifte på brightness/contrast

kan gjøre bakgrunnen på bildet helt hvit.

 

Takker for tipset, skal se hva jeg får gjort med det.

 

Typografien er vel egenltig grei den selv om ikke jeg personlig

ville gjort det på samme måten.  Overskriftene til nyhetene

minner egentlig mer om overskrift til selve boksen. Fjern boksen

og kjør en vanlig nyhet med samme skriftvalg, så blir det nok

litt mer klart hva som er formålet med den boksen.

 

Prøvd en liten annen måte å gjøre det på! bedre? Skal skifte font i bildene, tenkte jeg. Eller?

 

Siden boksene er atskilt fra hverandre, kunne det kanskje vært

kult å avrunde dem litt? Slik som jeg har gjort på min side?

 

Prøvde på en slik side med avrundete kanter før, ble så katastrofe at jeg tør ikke å prøve igjen! Dessuten er det en liten postkort feeling jeg prøve å få til på siden, vet ikke om det ble helt slik da.

 

Vel, poenget med denne siden er vel porteføljen, right?

Så hvorfor kommer den nest borterst? Altså, poenget er vel

enkel navigasjon? En normal bruker vil ha vankeligheter med

å finne den. Sorry. Det ble for langt bort.

 

Hvor ting er plassert er ikke helt bestemt enda, var bare for å prøve ut hvordan jeg kunne dele det opp og slikt. Skal se hvordan det går i html versjon. Hvis ikke blir den droppet eller en vertical versjon blir prøvd i samme stil. :p

 

takker for alle svar..

Endret av andesh
Lenke til kommentar
Grønn og fin portefølje men skjønner ikke nytten av siden.

Ehm... dette virket veldig gjennomtenkt får en si... Skjønner ikke nytten av siden? Skjønner du nytten av siden til 90% av alle andre som legger ut sidene her da?

 

Nok OT.

 

Siden er fin den, mangler noe føler jeg da, men det kommer nok når siden blir mer gjennomarbeidet. Per nå føler jeg at du først og fremst burde ta bort punktumene etter overskriftene, de ødelegger føler jeg. Vet det bare er en fisk, men ønsker å ha følelsen av å se den virkelige siden. Samtidig er det litt plasseringsfeil i menyen.

 

Så til selve siden:

  • Du har større avstand fra høyrekanten på nyhet nr 2, skal det være slik? Mener det bør være like stor avstand fra begge kanter.
  • Teksten du har lagt til bildene, gjorde seg ikke i det hele tatt. Enten må de endres, ellers må de taes bort. (føler jeg da...)
  • Teksten bør begynne på toppen hele veien, og ikke lengre ned slik den gjør på portfolioen og på linkene.
  • Teksten "Linker" bør flyttes til venstre på bildet, følte at det fikk veldig "overvekt" mot høyre nå...

Vel, det var noen få raske (og kanskje litt vel ugjennomtenkte) punkter :roll:

 

Men alt i alt: :w00t:

Lenke til kommentar

takker for flere svar.

 

Småting som du timmi- nevner, er ting som blir rettet på i html versjon som jeg holder på med, ser ikke vitsen med å fikse det i photoshop når jeg er begynt å kode, skal se til at de blir fulgt.

Men hva mangler? må hute deg hit å jobbe litt design her, så du kan hjelpe meg å finne det ut! :p

 

Takk polecat, men kanskje jeg sa det på feil måte. den blir bare sentrert ifra høyre til venstre, trenger å midtstille den ifra topp til bunn. :) noe fine ideer der eller?

 

hater å lage fisk, roter bestandig med småting som at alt starter ifra samme høyde, er letter å få rett når det blir codet. bare se på bunnkanten på det ytterste hvite feltet, har klart å prestere å ha 1 pixel mindre over nesten hele fisken. :dontgetit:

 

Så på nytt, hvordan får jeg midtstilt hoveddiven ifra topp og bunn? :)

 

http://www.hiimo.net/v1/index.htm

hva gjør jeg feil? se på menyen. Grønn fargen skal gå til alle sidene. :(

Endret av andesh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...