Gå til innhold

Hva bør oppgraderes?


Anbefalte innlegg

Hva med å kjøpe en server pc? Siden den maskinen så vidt jeg kan se ikke trenger noen oppdateringer får om en stund, og da er det GF som skal ut først.

 

Hvis du trenger mer lagringsplass så ville jeg invistret i en server maskin. Det er alltid greit å ha 2 maskiner, så kan du kjøpe et 9800Pro for så å sette GF4 kortet ditt i serveren.

 

Har 4GB RAM på min fars G5, det er rått det er en MARKANT forskjell. Men OS X kan klare å bruke minnen bedre enn Win. Det er spess oppstart av maskin, og programmer som går sykt mye fortere. Hvis du bytter til linux så vil du merke stor forskjell fra 1GB til 2GB ram. Det koster jo ikke mye å kjøpe 1GB RAM til, ca 2500+kr. Men valget er ditt.

 

kjøp 2 av disse http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116452&cks=WOF 1600kr for 1GB PC3200

 

Systemkravet til longhorn er 2GB RAM folkens.

Endret av Macfan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvorfor ikke kjøpe et par SCSI disker å kjøre raid??

 

da hadde systemet ditt blitt raskt!

Hehe!

Har tenkt tanken!

Denne er jo ikke så altfor dyr! Du får "bare" 18GB, men det holder jo lenge for OS og ett par spill! Problemet oppstår når det skal kobles til mitt hovedkort som ikke har støtte for SCSI, og da må jeg ha en diskkontroller til ett par tusen i tillegg, så da slo jeg det fra meg!

 

Macfan:

Har tenkt på en server, men kan så forbanna lite om nettverk og sånt... Har hatt planer om en HTPC lenge som kan fungere som brannmur mot min og kvinnfolket's pc. Hvis noen hadde gidda å satt sammen en HTPC med nettverk så mottas det med takk!

Det du sier ang oppstart av programmer og os osv... Det er akkurat derfor jeg vil ha 2GB ram! Linux er ikke noe jeg egentlig har så lyst på, kunne vært kjekt å prøvd iallefall. Synes nå fortsatt at DOS er et kjempeflott os!

Ang. minnebrikker, så hadde jeg aldri kjøpt de minnebrikkene du foreslår! De har CAS på 3, og de jeg har har CAS på 2... Men har lyst på den XL-serien til Corsair!

 

Forøvrig har jeg funnet meg en 21" skjerm brukt som virket ålreit!

Går for en raptor disk, til og begynne med. Så skal jeg få hørt kombinasjonen med lydkortet og høytalerene Andreasfe foreslo. Det virket som en god løsning.

Fant ut at det var en del regninger som burde blitt betalt, så da får jeg vel se hva som blir igjen!

 

John Kåre: Hvis du ikke har annet å komme med så hald keft! Jeg har sagt hva jeg mener, og føler ikke behov for noe nytt skjermkort!

Lenke til kommentar

(Har ikke lest alle postene)

 

Forslag:

 

Radeon x800pro

 

OS/spill disk, raptor eller SCSI (slik du tenkte på), plass til windows+de spillene du spiller mest

 

vannkjøling kanskje?

 

sett resten av pengene i banken, så har du en del ekstra til neste gang du skal kjøpe pc...

Lenke til kommentar
Til tross for hva du sier (og har gjentatt) må jeg bare si det... Det eneste denne PC'n trenger er jo nytt skjermkort og ny (større) skjerm! ;)

 

Har selv like mye RAM som deg, og kan ikke huske å ha sett at jeg har gått tom for RAM...

 

En Raptor sys-disk kan selvsagt være en god investering...

enig der, et nytt skjermkort hadde gjort seg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...