Gå til innhold

Det er alt for mye ot prat her


Anbefalte innlegg

Har jeg flere med meg når jeg syns det er alt for mye ot prat her. Spesielt i hardware delen av forumet. Se her for eksempel. Etter en sjapp opptelling kom jeg til ca 15 av 37 innlegg som ikke hadde NOE med topic å gjøre.

 

I WDS delen hvor jeg leser og poster mest for tiden syns jeg vi er veldig flinke til å holde oss til topic. Og det er nok flere grunner til dette, både webkaféen og IRC kanalen, der får vi prata fra oss. Og grunnen til at det funker er nok at vi er ganske sammensveisa, vi er liksom ikke så mange.

 

Om det å starte en kafé i hvert forum er løsningen tviler jeg på. Men man har jo #hw.no @ undernet

 

anyway, jeg syns i det minste ot prat bør slåes hardere ned på

 

--- grunnen til at jeg ikke brukte "ring en moderator knappen" var at det ikke bare var denne ene tråden det gjalt ---

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heh, ja, det er slikt som skjer når man driver et forum. Lite man kan gjøre med det, men spam er jo egentlig ikke tillatt. jeg har begynt med å slette enorme mengder spam fra tråder her og der, men det er vanskelig å stoppe. Selv mener jeg at litt godsnakking må en tillate. Av og til blir det for mye tho. Hvis du hadde rapportert din tråd der og bedt en moderator fjerne spam fra tråden din hadde iallefall jeg gjort det der.

 

Det jeg prøver å si er vel at litt spam er greit, vi tolererer noe her og der og det er vanskelig å stoppe. Ta heller å rapporter det du ser så skal vi gjøre vårt beste :)

Lenke til kommentar

QUOTE (harald_ @ 09/06/2004 : 22:34)
I WDS delen hvor jeg leser og poster mest for tiden syns jeg vi er veldig flinke til å holde oss til topic. Og det er nok flere grunner til dette, både webkaféen og IRC kanalen, der får vi prata fra oss. Og grunnen til at det funker er nok at vi er ganske sammensveisa, vi er liksom ikke så mange.

Uenig.

 

Forøvrig er det alt for mye off topic snakk her på forumet.

Har gått ganske lei det kan man si.

 

Syns det er bra at du rydder opp Blib! :thumbup:

Lenke til kommentar

QUOTE (harald_ @ 10/06/2004 : 10:57)
QUOTE (LoS @ 10/06/2004 : 00:19)
Uenig.

javel? unig i at vi er mere sammensveisa eller at det er mindre offtopic prat der?

Det er helt tydelig at dere er sammensveiset, men er uenig i at det er lite off-topic prat der.

Lenke til kommentar

kan dokk ikke sette et minimum for ord i poster? begynner å bli lei av å lese post som:

 

Enig :thumbup:

 

eller

 

AMD er bedre :thumbdown:

 

Dokk kan for eksempel sette en sperre sånn at man må ha minst 40 bokstaver for å kunne poste... Dessuten burde det være ulovli å quote en quote i en quote som e quota fem gang før, dokk skjønne ka eg mene :) Det hold som regel å quote den siste posten

Endret av Vandahl
Lenke til kommentar

Noen ganger er fem-ords-poster mer enn nok, andre ganger kan faktisk en pure smilypost være akseptabel. Så jeg tviler på at det kommer til å komme. En begrensning på minimum 3 ord i topic er derimot å skrivebordet og kanskje en dag vil være ferdig :)

 

Quotegreiene du nevner er vi også bevisste på og det vil sannsynligvis også komme en løsning på dette en dag ;)

Lenke til kommentar

Det er jo faktisk din egen rett å overse slike offtopic kommentarer, mange bruker jo gjerne klammer rundt offtopic pratet sitt i tråden og da håpper man gjerne lett over denslags.

 

Syntes ikke man skal sette lover på alt man skal kunne si og ikke, så lenge det ikke går ut over andre.

 

Offtopic snakk som tar helt av fører jo til stengt tråd uansett. Blib og B|real og dissa andre stenger jo X-antall tråder pr.dag så ting blir jo gjort.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

QUOTE (Vandahl @ 15/06/2004 : 16:08)
kan dokk ikke sette et minimum for ord i poster? begynner å bli lei av å lese post som:

Enig :thumbup:

eller

AMD er bedre :thumbdown:

Dokk kan for eksempel sette en sperre sånn at man må ha minst 40 bokstaver for å kunne poste... Dessuten burde det være ulovli å quote en quote i en quote som e quota fem gang før, dokk skjønne ka eg mene :) Det hold som regel å quote den siste posten

Meget enig i det du sier der. Har et lite lager med screenshots fra personer som er veldig flinke til akkurat dette.

 

QUOTE
I WDS delen hvor jeg leser og poster mest for tiden syns jeg vi er veldig flinke til å holde oss til topic.

 

Fullstendig uenig. Hadde det ikke vært for at enden redder tråder gang på gang, hadde det sett ut som "Annet om hardware" inne på webdesign-delen.

Lenke til kommentar

QUOTE (bugbear @ 15/06/2004 : 16:49)
Det er jo faktisk din egen rett å overse slike offtopic kommentarer, mange bruker jo gjerne klammer rundt offtopic pratet sitt i tråden og da håpper man gjerne lett over denslags.

jaja... men det e litt plagsomt når du må lete gjennom mange poster for å finne ting som faktisk har med topicet å gjøre :) så på en skjermkort topic der det var maks 1 on topic post per side.. det bli bare litt slitsomt å lese

 

det er veldi veldi mye spam i dette forumet, kan egentli ikke komme bort i fra det

Lenke til kommentar

Bare fordi en skriver "Off Topic:" foran spamming betyr det ikke at det blir lovlig av den grunn. Det er vel heller egentlig grunn til warn da du VET at det di gjør er mot retningslinjene men må skrive det allikevel ;)

 

Selv om vi nok lite trolig hadde holdt å gi warns for småkommentarer i poster ;)

Endret av Blib
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...