Gå til innhold

Forskjell på fattig og rik


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis de åpner den GIGANTISKE parken utenfor slottet for vanlige folk, skal jeg applaudere. Men jeg tviler på at det skjer :p Igrunn så viser dette bare det jeg alltid har sagt, at statsaparatet er borgerskapets verktøy.

Beviser ikkje dette brullupet at statsaparatet er borgerskapet? til ein viss grad

Lenke til kommentar
Alle statistik viser at barn av foreldre med god utdannelse tar bedre utdannelse enn fattige, og er dermed bedre skikket til å forvalte pengene.

Og hvorfor? Jo fordi de har råd til det. Prøv å lev på stipend i Oslo mens du studerer på universitetet. Eller prøv å studer jus, medisin mens du jobber ved siden av. Noen er veldig flinke og har disiplin og psyke til å klare det, men det er hevet over enhver tvil at det er de rike som enklest får den lange og gode utdanningen.

 

des,OUT!

Lenke til kommentar
Alle statistik viser at barn av foreldre med god utdannelse tar bedre utdannelse enn fattige, og er dermed bedre skikket til å forvalte pengene.

Og hvorfor? Jo fordi de har råd til det. Prøv å lev på stipend i Oslo mens du studerer på universitetet. Eller prøv å studer jus, medisin mens du jobber ved siden av. Noen er veldig flinke og har disiplin og psyke til å klare det, men det er hevet over enhver tvil at det er de rike som enklest får den lange og gode utdanningen.

 

des,OUT!

Dette har også med kultur og miljø å gjøre... Ikke alt dreier seg om penger og intelligens.

 

De aller aller fleste kan fint leve på et stipend gjennom studietiden, det er ikke det det går på. Statistikken viser at hvis f.eks. faren din er rørlegger så er det større sjangse for at du begynner på yrkesskolen enn å gå videre på en høyere utdanning. Det er dette statistikken viser, ikke at fattige folk er dummere enn rike. De eneste som greier å tolke det slik er mørkeblå kapitalister.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...