Gå til innhold

Billig gamer pc


Anbefalte innlegg

Jeg skal sette sammen en spill pc til en kammerat,den må være rimelig rask,og kunne være en stund uten oppdateringer.Fint vist dere kan kommentere oppsettet.

Har egentlig ingen maks pris,men den bør være så billig som mulig,6500-7500 eller billigere.Skjerm skal ikke være med.

7633 er prisen på delene under.

 

Abit NF7 V2.0 Hovedkort for Socket A DDR nForce2 Ultra400/MCP, ATX,USB2.0,LAN

 

AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz Socket A 333MHz, 512KB Barton, OEM

 

Western Digital Caviar 160GB IDE ATA/100 8MB cache 7200RPM

 

NEC DVD-brenner IDE ND-2500A, Bulk DVD+R/+RW og DVD-R/-RW

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

 

GlacialTech CPU-Vifte Socket A Temp ctrl RetaiI Diamond 2100 GOLD Til XP3200+

 

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB DDR AGP, ATI 9800PRO, DVI-I, TV-Out, Retail

 

Q-Tec Midi tower ATX 6024MD, Sort Pro Line, m/350W AMD/P4

 

Logitech Cordless Desktop Deluxe Optical (Norsk) USB/PS2, tastatur/mus, Retail

 

Kabinett, billigest mulig, men må kunne se ok ut. Vurderer å bytte pga at jeg har hørt at strømmforsyningen til Q-tek suger.

 

Hk, velger dette pga at det er biligere en an7, pluss at det klokker like godt.

 

Cpu, Vurderer å bestille fra mpx å få en ulåst 2500+ mobil, som kan klokkes. Problemet er at han karen her neppe finner ut av ustabilitet som følger av min klokking, men en ulåst vil gi mer for pengene.Kan jo gi han et hurtigkurs i klokking da.

 

Skjermkort:Taler vell for seg selv, spør du meg så er ingen andre alternativ aktuelle.

 

Brenner:Her har jeg ikke peiling, skal stort sett bare brukes til å brenne cd er.

 

Minne:velger twinmos pga gode erfaringer med det, bør jeg gå ned til 512?

 

Cpu kjøler:valgte denne bare for overslaget sin del, kom gjerne med forslag.

 

Hdd:velger denne pga at det er her prisforsjell grensen går.Tar ikke seriell ata pga tener ikke noe særlig på hastighet,har heller ikke noen erfaring med å legge inn os på disse.(Vell en gang må være den første da men)

 

Mus/tastatur:bør være optisk og trådløst,har veldig gode erfaringer med logitech.

 

 

Kom gjerne med erfaringer og innspill. Selv mener jeg han får veldig mye pc for pengene!

 

Edit:lag gjerne et helt eget oppsett.

Endret av guttorm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Q-tec er som alle vet FY! Skrøpelige kabinetter med dårlige løsninger og ELENDIGE strømforsyninger. (les: ustabile som fy)

qtec's 450W PSU yter _HELE_ 283W..

Og qtec's løsninger på kabinetter er helt for jævlige.

Tok ut HD Skuffen på et, (6mnd'er siden) og har enda ikke fått det på plass.

Gidder ikke å se på det engang, hater det så sterkt!

Lenke til kommentar
Mus/tastatur:bør være optisk og trådløst,har veldig gode erfaringer med logitech.

:scared: ALDRI! du må ikke finne på å kjøpe noe som er trådløst! spesielt ikke mus og tastatur! jeg hadde det før.. du må sitte med omtrent 10 oppladbare batterier ved siden av deg når du spiller... hvis det går tomt for strøm mitt i gamet må du forte deg,snu tastaturet opp ned,streve med å lokke opp batteriplassen, og så trykke på en knøttliten "connect-knapp" byde på tastaturet og musen samtidig. etter hyppig bruk av tastaturet og musa i en måned vil det ikke være mer igjen av lokket batteriene ligger under! :thumbdown:

 

EDIT: du må trykke på "connect-knappen" BÅDE på tastaturet og MOTTAKEREN.. ikke musa :blush:

Endret av N*
Lenke til kommentar
Mus/tastatur:bør være optisk og trådløst,har veldig gode erfaringer med logitech.

:scared: ALDRI! du må ikke finne på å kjøpe noe som er trådløst! spesielt ikke mus og tastatur! jeg hadde det før.. du må sitte med omtrent 10 oppladbare batterier ved siden av deg når du spiller... hvis det går tomt for strøm mitt i gamet må du forte deg,snu tastaturet opp ned,streve med å lokke opp batteriplassen, og så trykke på en knøttliten "connect-knapp" byde på tastaturet og musen samtidig. etter hyppig bruk av tastaturet og musa i en måned vil det ikke være mer igjen av lokket batteriene ligger under! :thumbdown:

 

EDIT: du må trykke på "connect-knappen" BÅDE på tastaturet og MOTTAKEREN.. ikke musa :blush:

La meg gjette, du hadde microsoft cordless desktop:yes:?

Logitech sin er faktisk ganske bra

 

-Ingebrigt

Lenke til kommentar
La meg gjette, du hadde microsoft cordless desktop:yes:?

Logitech sin er faktisk ganske bra

he he det var logitech jeg hadde ;) ...cordless keyboard heter tastaturet husker ikke hva slags mus det var (tastaturet kosta litt over 1000 spenn :( ) bytta det med en kamerat da, han hadde ikke brukt det mye. bytta det i et standard grått tastatur (sikkert fra begynnelsen av 80tallet eller no :p)

Lenke til kommentar
La meg gjette, du hadde microsoft cordless desktop:yes:?

Logitech sin er faktisk ganske bra

he he det var logitech jeg hadde ;) ...cordless keyboard heter tastaturet husker ikke hva slags mus det var (tastaturet kosta litt over 1000 spenn :( ) bytta det med en kamerat da, han hadde ikke brukt det mye. bytta det i et standard grått tastatur (sikkert fra begynnelsen av 80tallet eller no :p)

Teknologien har kommet litt lengre vettu. ;)

Lenke til kommentar
Gå ned til 512 MB minne...

 

 

Tror jeg kanskje ville gått for et Socket 745 alternativ her...

 

A64 3000+ (1600 kr.)

Abit hovedkort (1400 kr.)

512 MB minne (1000 kr.)

160 GB harddisk (1000 kr.)

Kabinett: (700 kr.)

Tast/Mus (500 kr.)

DVD-brenner (800 kr.)

 

 

7000 kr.

 

:cool:

Der sprenges vel budsjettet hvis han skal hive på R9800PRO til 1800,- ... 1024ram og Socket A funker det, altså.

Lenke til kommentar

Ja budsjettet blir litt sprengt med et 754 system.Men oppgraderingsmuligheten vil jo være der,så sant en kan bruke rammen om igjenn.Betaler jo kun ca 1200 for HK og cpu nå, sykt billig!

 

TheDarkListener Skrevet 07/06/2004 : 07:42

QUOTE (pain @ 07/06/2004 : 08:19)

Bytt fra Q-Tec til AOpen eller Chieftec.

En _gamer_PC med cordless deskop? Jaha ja...

 

 

Ikke særlig logisk

 

 

Denne skal brukes primært til spilling,det betyr ikke at det er snakk om noen hardcore gamer her. Tror han er litt opptatt av at det skal se pent ut og,og trådlåst ser en del bedre ut(den skal stå i stuen).

Er det ikke fint han får prøved dette settet da, så vet han selv senere hva han vil ha!

 

Og logitech er ikke dårligt,jeg kjøpte det første svarte trådløse settet som kom her for noen år siden. Batteriene i musa varer 3mnd, og i tastaturet over et år. Syns nå ikke det er så verst jeg da.

 

Jeg vil bytte kabinett,det Aopen600b såg ganske ok ut,og var en fin pris.

Lenke til kommentar
Gå ned til 512 MB minne...

 

 

Tror jeg kanskje ville gått for et Socket 745 alternativ her...

 

A64 3000+ (1600 kr.)

Abit hovedkort (1400 kr.)

512 MB minne (1000 kr.)

160 GB harddisk (1000 kr.)

Kabinett: (700 kr.)

Tast/Mus (500 kr.)

DVD-brenner (800 kr.)

 

 

7000 kr.

 

:cool:

Der sprenges vel budsjettet hvis han skal hive på R9800PRO til 1800,- ... 1024ram og Socket A funker det, altså.

oi... faenn.. glemte skjermkortet ja... haha...

 

 

nei... gå A64 og 512 MB mot XP og 1024 MB

 

 

ville helt klart gått for førstnevnte...

 

budsjettet sprenger?.. han kan gå ned på harddisk-størrelsen, kabinett, Tast/Mus,

 

 

Du får AMD A64 system til den prisen.. jeg lover... sparer jo 1000 kr. på minne. fra det første oppsettet...800 av disse legges i prosessoren.. 200 i hovedkortet.. så kan det gås ned til 120 GB.. sparer 200 kr. der også som legges i hovedkort... samme gjelder tast/mus.. da er det hele i boks ;-)

Lenke til kommentar
Og logitech er ikke dårligt,jeg kjøpte det første svarte trådløse settet som kom her for noen år siden. Batteriene i musa varer 3mnd, og i tastaturet over et år. Syns nå ikke det er så verst jeg da.

:dontgetit: whatever.. nytter ikke å spille cs med trådløs mus vertfal. uansett merke og kvalitet. du er herved advart!

Lenke til kommentar
Mus/tastatur:bør være optisk og trådløst,har veldig gode erfaringer med logitech.

:scared: ALDRI! du må ikke finne på å kjøpe noe som er trådløst! spesielt ikke mus og tastatur! jeg hadde det før.. du må sitte med omtrent 10 oppladbare batterier ved siden av deg når du spiller... hvis det går tomt for strøm mitt i gamet må du forte deg,snu tastaturet opp ned,streve med å lokke opp batteriplassen, og så trykke på en knøttliten "connect-knapp" byde på tastaturet og musen samtidig. etter hyppig bruk av tastaturet og musa i en måned vil det ikke være mer igjen av lokket batteriene ligger under! :thumbdown:

 

EDIT: du må trykke på "connect-knappen" BÅDE på tastaturet og MOTTAKEREN.. ikke musa :blush:

Jeg har selv et Logitech Dinovo tastatur, og batteriene mine AVARER EN EVIGHET! :yes: musa varer i 4 dager uten lading og man har jo tid til å lade den om natta, tastaturet varer i 3-4 måneder og statusen viser at det enda er gob batteritid igjen :D

Lenke til kommentar
Mus/tastatur:bør være optisk og trådløst,har veldig gode erfaringer med logitech.

:scared: ALDRI! du må ikke finne på å kjøpe noe som er trådløst! spesielt ikke mus og tastatur! jeg hadde det før.. du må sitte med omtrent 10 oppladbare batterier ved siden av deg når du spiller... hvis det går tomt for strøm mitt i gamet må du forte deg,snu tastaturet opp ned,streve med å lokke opp batteriplassen, og så trykke på en knøttliten "connect-knapp" byde på tastaturet og musen samtidig. etter hyppig bruk av tastaturet og musa i en måned vil det ikke være mer igjen av lokket batteriene ligger under! :thumbdown:

 

EDIT: du må trykke på "connect-knappen" BÅDE på tastaturet og MOTTAKEREN.. ikke musa :blush:

Jeg har selv et Logitech Dinovo tastatur, og batteriene mine VARER EN EVIGHET! :yes: musa varer i 4 dager uten lading og man har jo tid til å lade den om natta, tastaturet varer i 3-4 måneder og statusen viser at det enda er gob batteritid igjen :D

Eller ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...