Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har endelig fått opp tre multiprosessor rigger og genererte tidligere idag over en million poeng over 24 timer med to rigger. :fun: .

 

En 2P Xeon 2660, en 4P Opteron 8262 og en 4p 6172 er nå oppe og kjører. Den første maskinen (4P Opteron 6128) har vært et mareritt, hvor jeg etter flere uker med prøving og feiling endelig kan slå fast at hovedkortet var defekt. Der skal leverandøren sende meg et nytt.

 

De to siste maskinene (4p6282 og 4p6172) monterte jeg og fikk opp og folde på fire timer hver og ingen problemer så langt.

 

Utrolig at man kan få kjøpt slike monsterprosessorer for så lite brukt. 4 stk 6128 fikk jeg for 3000 samlet. 4 stk 6172 fikk jeg for 6500 av Alias.

 

Når 4p6128 er oppe og kjører og jeg har overklokket alle håper jeg å kunne nå opp til 2 mill. PPD.

 

En stor takk til Alias som har guidet meg gjennom læreprosessen! :thumbup:

Endret av nilsch
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har endelig fått opp tre multiprosessor rigger og genererte tidligere idag over en million poeng over 24 timer med to rigger. :fun: .

 

En 2P Xeon 2660, en 4P Opteron 8262 og en 4p 6172 er nå oppe og kjører. Den første maskinen (4P Opteron 6128) har vært et mareritt, hvor jeg etter flere uker med prøving og feiling endelig kan slå fast at hovedkortet var defekt. Der skal leverandøren sende meg et nytt.

 

De to siste maskinene (4p6282 og 4p6172) monterte jeg og fikk opp og folde på fire timer hver og ingen problemer så langt.

 

Utrolig at man kan få kjøpt slike monsterprosessorer for så lite brukt. 4 stk 6128 fikk jeg for 3000 samlet. 4 stk 6172 fikk jeg for 6500 av Alias.

 

Når 4p6128 er oppe og kjører og jeg har overklokket de håper jeg å kunne nå opp til 2 mill. PPD.

 

En stor takk til Alias som har guidet meg gjennom læreprosessen! :thumbup:

Jeg sitter her og sikler, hvilken klokk kjører de på?

Lenke til kommentar

Jeg sitter her og sikler, hvilken klokk kjører de på?

Xeon 2660: 8 kjerner/16 tråder: 2.2GHz

Opteron 6128: 8 kjerner: 2.0GHz

Opteron 6172: 12 kjerner: 2.1GHz

Opteron 6282: 16 kjerner: 2.6GHz

 

Jeg er spent på overklokkingen, men venter litt med det for å se at alle er stabile slik de er nå.

Lenke til kommentar

Xeon 2660: 8 kjerner/16 tråder: 2.2GHz

Opteron 6128: 8 kjerner: 2.0GHz

Opteron 6172: 12 kjerner: 2.1GHz

Opteron 6282: 16 kjerner: 2.6GHz

 

Jeg er spent på overklokkingen, men venter litt med det for å se at alle er stabile slik de er nå.

Hvilken kjølere, og hvilket operativsystem? Linux ja? (PPD også, værsåsnill <3)

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Jeg har endelig fått opp tre multiprosessor rigger og genererte tidligere idag over en million poeng over 24 timer med to rigger. :fun: .

 

En 2P Xeon 2660, en 4P Opteron 8262 og en 4p 6172 er nå oppe og kjører. Den første maskinen (4P Opteron 6128) har vært et mareritt, hvor jeg etter flere uker med prøving og feiling endelig kan slå fast at hovedkortet var defekt. Der skal leverandøren sende meg et nytt.

 

De to siste maskinene (4p6282 og 4p6172) monterte jeg og fikk opp og folde på fire timer hver og ingen problemer så langt.

 

Utrolig at man kan få kjøpt slike monsterprosessorer for så lite brukt. 4 stk 6128 fikk jeg for 3000 samlet. 4 stk 6172 fikk jeg for 6500 av Alias.

 

Når 4p6128 er oppe og kjører og jeg har overklokket alle håper jeg å kunne nå opp til 2 mill. PPD.

 

En stor takk til Alias som har guidet meg gjennom læreprosessen! :thumbup:

 

Herregud for en PPD laget får nå... Takk for at du gjør dette for Folding@Home!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen som vet om det er mulig å montere vannkjøling eller lignende på laptop? Blir litt irritert over å bruke tradisjonell "kjølestang" fra vifta og til cpuen. Vannkjøling hadde vært gøy! :D

 

Har for øvrig 1.9 GHz på laptopen. Itche bra... Noen som kan sette sammen en billig folderig? Liksom superbillig men likevel bra? Helst ikke noe stort.. enda.

 

Laptopen er stuck på 0.0%, det står "running", prosessoren går på fullt men ingenting. Får heller ikke connection til laptopen i "Advanced" mode i FAHClient, selv ikke med passord. Funker ikke i det hele tatt med andre ord :c

Laptop eller desktop? ASUS K55VJ koster 6000, CPU'en genererer 11k-15k med passkey. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761537

Lenke til kommentar

Fått ny PC, innstallert V7 klient og skal prøve overvåking med HFM fra en annen PC, et populært tema i det siste :p Mitt problem ligger i at jeg får til å overvåke dersom jeg bruker IP-adresse, men når jeg prøver med PC-navn får jeg client-timeout. Noen idéer?

 

Har delt FAH-mappen, og har prøvd å koble til med brannmurene nede uten noen effekt... Ser ingen entry i loggen til V7 klienten (noe jeg gjorde når jeg prøvde IP-adresse). Samme passord og brukernavn på begge PCene

 

 

(Snytefant: Du er rene Guruen på V7 & HFM, så tar en "CC" på deg :p)

Er PC-navnet det samme på alle?, For eks. 2 stk. pcer med brukernavn Erik => ERIK-PC på begge to. Dette vil jo selvfølgelig bli kræsj. Slik jeg har det så har jeg samme brukernavn og passord på alle pcene, men pc-navnet har et tall. For eks. Erik2-PC, Erik3-PC osv.

 

Men siden det funker med IP, hvorfor ikke bruke det? (Satt opp fast IP for maskinene?)

Endret av Snytefant
Lenke til kommentar

Hvilken kjølere, og hvilket operativsystem? Linux ja? (PPD også, værsåsnill <3)

Her er delene jeg brukte:

Kabinett: http://www.proshop.n...paign=pricesite

Hovedkort: http://nextron.no/ma...=info&PNO=24890

Kjølere: http://www.proshop.n...paign=pricesite

PSU: http://www.multicom....at-p/c/p3255601

O.S.: Ubuntu 10.10

 

PPD varierer etter hvilken jobb jeg får ned, har ikke helt oversikten enda, men 4p6282 riggen gir nesten 650 000 PPD for 8102 prosjektet.

Endret av nilsch
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er PC-navnet det samme på alle?

 

Men siden det funker med IP, hvorfor ikke bruke det? (Satt opp fast IP for maskinene?)

 

PC-navnene er forskjellig!

 

Jeg styrer ikke IPen her, derfor ville jeg helst fått det til å funke dynamisk dersom min tildelte IP endres. Vil stort sett ha samme IP, så det er ikke største problemet, men kjekt å fått det til å funke når det går ann! :)

 

Kan nevne at PCen jeg overvåker med er litt tullete, den nekter eksempelvis å oppdage hjemegruppen på nettverket, så er mulig det er noe lokalt tulball (har forøvrig prøvd samtlige tips på nettet ang. hjemmegruppen...)

Lenke til kommentar

Takker, iFire :D er snakk om bærbar pc, ja.. Sånn sak med skjermen som "lokk" :D

 

Sitter ellers å hører på et album jeg fikk anbefalt av en kamerat mens jeg holder et øye med at pcen holder seg fortsatt stabil. Legger meg vel etter at albumet er gått igjennom :D Ser stabilt ut med skjermkort ved 900MHz, bare 70 grader og viftene går på rundt 60%. Funker bra :)

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noe er riv ruskende galt da? Om du legger ut loggen så jeg/vi kanskje hjelpe deg. Laget trenger alle som vil folde. Om du du vill så burde du gjøre det samme på f@h forumet.

Sletta folding klienten tidligere i dag og kjørte litt boinc for å se om systemet fungerte noe det gjorde.

Har innstallert v7 klienten på nytt med kun SMP så får jeg se hvordan det fungerer.

Lenke til kommentar

kan være jeg fik ken WU i går som var defekt. ser ut som om den har fått opp dampen litt setter å ha stått i 2 timer på 0% å får se hvor mange PPD man får. Er en stor WU og en TPF på 22m og deadline 1,5 dager. ligger på 4k PPD på 12 kjerner når den er på 2%

 

7809 (5, 82, 15)

Endret av Lugmeister
Lenke til kommentar

Takker, iFire :D er snakk om bærbar pc, ja.. Sånn sak med skjermen som "lokk" :D

 

Sitter ellers å hører på et album jeg fikk anbefalt av en kamerat mens jeg holder et øye med at pcen holder seg fortsatt stabil. Legger meg vel etter at albumet er gått igjennom :D Ser stabilt ut med skjermkort ved 900MHz, bare 70 grader og viftene går på rundt 60%. Funker bra :)

Fort deg å kjøp den, eller vent til Haswell. (Det er salg, kjønner du!)

Lenke til kommentar

Her kommer litt info om Trinity til de som er interessert! :)

 

Kjøpte meg nettopp A10-5800K med 1866 MHz RAM (CL9). Leste på forhånd når jeg prøvde å finne PPD at det ikke var vits i å kjøre SMP:3 (ved AMD GPU-folding) siden arkitekturen (Piledriver/Bulldozer) deler en FPU per modul. Derfor var det like greit å kjøre SMP:2.

 

Vel, vel :)

 

 

P8056 (kjørt til 5%) gir følgende:

SMP:2 - 2100 PPD (05:20 TPF)

SMP:3 - 3200 PPD (04:00 TPF)

SMP:4 - 4000 PPD (03:30 TPF)

 

I tillegg kan HD 7660D spy ut 3800 PPD på P11293 (uten QRB) som burde tilsi at SMP:3+GPU skal gi rundt 7000 PPD (har ikke prøvd å folde samtidig enda). Mulig turbo blir litt redusert når GPU også jobber, så tallet er gjerne et "maks" (spørs jo litt på WU også).

 

Mitt store spørsmål nå er jo om Bulldozer også ser ut til å kunne benytte seg bedre av FPUene enn hva som er anslått (at den skalerer tilsvarende)? -alias- rapporterer jo om bedre tall for Interlagos enn Magny-Cours på P8101 (?). Kan Abu Dhabi gi veldig god ytelse til billig peng? Taim vil sjåv! :)

 

Foreløpelig er jeg veldig fornøyd med å gå fra 1500 PPD til 7000 PPD :) Eller hvis jeg fortsetter foldingen på gamle PCen får jeg 8200 PPD (GPU kan ikke folde lengre på gamle PC). Og "K" prosessor kan jo overklokkes, så tallet blir nok høyere med tiden ;)

Endret av Arve1234567890
Lenke til kommentar
Er en stor WU og en TPF på 22m og deadline 1,5 dager. ligger på 4k PPD på 12 kjerner når den er på 2%

7809 (5, 82, 15)

Lugmeister, jeg ser du fikk en passkey, men du burde kjøre SMP uten flagget "max-packet-size=big" frem til du har levert 10 WUs for å få bonusen raskere, og så sette det flagget igjen etterpå (sammen med BigAdv om du klarer å folde de)

Det er mange SMP WUs der ute med 180-220 base credit som flyr unna fort (<1min TPF på 3930K @ 4.3)

EDIT: akkurat nå folder jeg en 7011 (0, 167, 42) med 600 base credit med TPF på 1m29s = 50900 PPD med bonus.

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...