Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Ruskepus skrev (3 minutter siden):

Det holder å sette den på pause, og så trykke fold igjen. Da forsøker den å laste på nytt. Barnevakt kaller vi det,

Det hjalp! 

Da fikk jeg endelig en oppgave! 

Den var lang dog. Er det vanlig å få en jobb som varer i hele 24 timer? ?

image.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Nizzen skrev (Akkurat nå):

Hvilken gpu folder du med?

GTX 980 TI. 

Edit: Ser ut som det var estimater som ikke stemte. 2 timer 54 minutter sier den nå.. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Ruskepus skrev (1 time siden):

CPU kan du begrense i slideren. Men GPU følger ikke helt den. Da bruker vi eventuellt f.eks MSI afterburner og legger inn en viftekurve som holder kortet kaldt nok. Hva er tempen nå da? Siden du har fått deg en WU?

Den ligger konstant på 79 grader.. Så vet ikke helt om mitt setup er så veldig egnet.. Klarer akkurat å holde det under 80 grader med 100% fan speed. 

Har dere eventuelt anbefalinger på hvordan å kjøle ned PCen enda mer?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
2 minutes ago, Omnia vincit amor said:

Den ligger konstant på 79 grader.. Så vet ikke helt om mitt setup er så veldig egnet.. Klarer akkurat å holde det under 80 grader med 100% fan speed. 

Har dere eventuelt anbefalinger på hvordan å kjøle ned PCen enda mer?

Ha den ute i garasjen :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Nizzen skrev (2 minutter siden):

Ha den ute i garasjen :D

Har ikke garasje.. Bor i sokkelleilighet. ;)

Ruskepus skrev (1 minutt siden):

Har ikke GTX 980 Ti, så litt usikker. Men hva med å fjerne sideplata. Det har jeg gjort på noen maskiner. Må bare holde katta unna...

Vil ikke det ødelegge for kjøling da? 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Prøv, det kommer jo an på hvor god gjennomstrømming du har. Sikkert flere som har "geniale" løsninger her på forumet. Noen har nok prøvd det meste...?

 

Og jeg aner en bedre tilgang på WUer. Nå er de fleste igang. 5700 XT bør fortsatt ha beta flagg sånn jeg opplever det. Begge mine er nå igang.

Endret av Ruskepus
Tilleggsinfo
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Er det slik at hver oppgave går på forskjellige komponenter og ikke arbeider på alle samtidig? Fikk en kompis til å prøve ut dette og, så han er også på laget vårt, men han spurte akkurat dette spørsmålet som virket relevant.. Det vil jo ta mindre tid om alle komponentene jobber sammen? 

Lenke til kommentar

Har foldet med GPU i nesten et døgn nå, men fikk ikke tildelt oppgave for CPU intill nå.

Hva tenker dere i forhold til antallet tråder som bør tildeles CPU for effektiv folding på GPU?

Har en 1700x og en 1080Ti om det har noe å si.

 

Edit: For øyeblikket kjører jeg bare 12 tråder på CPU

Endret av Rainmaker91
Lenke til kommentar
FranZe skrev (1 minutt siden):

Har fått en som ikke vil sendes avgårde her. Står bare send under status. Hva gjør en med slikt?

Venter til server ikke er overbelastet, iallefall det jeg måtte gjøre. Kan være det er andre måter selvsakt, men slik det er nå så blir det vnting på å få tildelt oppgave og på å få sendt avgårde en løst oppgave.

Lenke til kommentar
Ruskepus skrev (39 minutter siden):

Og jeg aner en bedre tilgang på WUer. Nå er de fleste igang. 5700 XT bør fortsatt ha beta flagg sånn jeg opplever det. Begge mine er nå igang.

Siden jeg er noob så hva menes med flagg? Og hvordan setter man sånne ting?

 

FranZe skrev (3 minutter siden):

Ok, snyter meg ikke for ppd'er altså? :)

Jo, jeg sitter å tar litt hele tiden. ?

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (13 minutter siden):

Er det slik at hver oppgave går på forskjellige komponenter og ikke arbeider på alle samtidig? Fikk en kompis til å prøve ut dette og, så han er også på laget vårt, men han spurte akkurat dette spørsmålet som virket relevant.. Det vil jo ta mindre tid om alle komponentene jobber sammen? 

Litt usikker på hva du mener. Vi løser bare en liten oppgave hver om gangen, og en "SuperComputer" setter sammen alt arbeidet vi gjør tilslutt. "Distributed computing" Da blir vi en super duper computer. Vi gjør ikke alt på en gang.

Eller mener du resursfordelingen på hardware?

Endret av Ruskepus
Leif
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Ruskepus skrev (1 minutt siden):

Litt usikker på hva du mener. Vi løser bare en liten oppgave hver om gangen, og en "SuperComputer" setter sammen alt arbeidet vi gjør tilslutt. "Distributed computing" Da blir vi en super duper komputer. Vi gjør ikke alt på en gang.

Eller mener du resursfordeligen på hardware?

Japp, ressursfordeling. Slik at oppgaven blir fortere fullført. 

Lenke til kommentar
Ruskepus skrev (1 minutt siden):

Litt usikker på hva du mener. Vi løser bare en liten oppgave hver om gangen, og en "SuperComputer" setter sammen alt arbeidet vi gjør tilslutt. "Distributed computing" Da blir vi en super duper komputer. Vi gjør ikke alt på en gang.

Eller mener du resursfordeligen på hardware?

Slik jeg tolket det så var det mer i de baner om at GPU og CPU gjøre en stor oppgave i lag fremfor å gjøre individuelle oppgaver hver for seg (noe de gjør). Så mer i de baner om det er 1 oppgave per masking fremfor hver "komponent".

Etter slik jeg har forstått det så gjøres de hver for seg ettersom man da ikke er begrenset av ting som SLI/Crossfire for multi GPU og at CPU og GPU bruker forskejllige instruksjonssett og derav er mer effektive hver for seg (færre lag). Kan være jeg bommer litt da, men vet hver komponent oppererer individuelt med en oppgave hver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...