Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Persn skrev (1 minutt siden):

Opplever det samme på Chrome, funker i Firefox

Merkelig, funka tidligere i dag i Chrome.. 

Nå funket det! Jeg tømte Browsing history og Cache images and files i chrome. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Ruskepus skrev (10 minutter siden):

Heldigris. Noen flagg eller noe?

Sikkert jeg som bare er helt uviten, men flagg er litt tidlig her ennå :) Men som du skjønner så har jeg ingen anelse om hva du snakker om :( Forklar gjerne så kan jeg sjekke hvis det var noe du ville vite.

Lenke til kommentar

Flagg er beskrevet i første post. Kort fortalt er det kriterier du kan gi foldeprogrammet om du bare vil bidra til visse ting, eller prosjekter. Under fanen configure, og "ett eller annet" kan du velge prioritert sykdom. Under Expert kan du justere hvordan programmet skal oppføre seg. Hvis du ikke har det kjappeste skjermkortet vil jeg anbefale flagget "Next-unit-percentage" verdi 100. Da gjør programmet seg ferdig, før neste lastes ned. Men det er jo ikk enoe problem nå, når det ikke finnes WU å oppdrive...

Dette ble en dårlig foklaring, men les litt i førstepost. Du har ergo ingen flagg...

Lenke til kommentar
49 minutes ago, FranZe said:

Sikkert jeg som bare er helt uviten, men flagg er litt tidlig her ennå :) Men som du skjønner så har jeg ingen anelse om hva du snakker om :( Forklar gjerne så kan jeg sjekke hvis det var noe du ville vite.

Få maskinene deres til å jobbe før dere tenker på avanserte innstillinger.(Som er å vente til de gir oss nok wu )

Her sitter jeg å prøve å hjelpe dere nye som vil forske. Så denne: You're not the boss of me .:green:

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Et lite spørsmål: er det mulig å redusere hvor mye belastning programmet tar på CPU/GPU? Jeg ser at det blir temmelig varmt hos meg, så jeg lurer på om det er en mulighet til å begrense det. Vil helst ikke ødelegge hardware heller. 

Om dette skal stå på i flere timer i strekk så må jeg faktisk vite at dette ikke går over tempraturer som kan skade GPU/CPU på lang sikt. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Ruskepus skrev (7 minutter siden):

CPU kan du begrense i slideren. Men GPU følger ikke helt den. Da bruker vi eventuellt f.eks MSI afterburner og legger inn en viftekurve som holder kortet kaldt nok. Hva er tempen nå da? Siden du har fått deg en WU?

Er en god stund siden jeg fikk det.

Har du en kurve jeg kan kopiere? Tenker jeg kan la det ligge på GPU. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
meg0709 skrev (3 minutter siden):

Hvis GPU er kraftigere gir deg så mye mer poeng enn CPU, hvorfor bruker da GPU mye lengre tid på tasks enn CPU?  Jeg bruker vel ca halve tiden på å fullføre en task med CPU enn med GPU.

Ja jeg er noob på dette her. ?

Vil tro du får tyngre oppgaver med GPU? 

Lenke til kommentar

Mye mulig, men gi meg noe tungt for CPU, god damnit. Min 3950x gidder knapt å reise seg ifra sofaen så lite den blir belastet nå.

Men fikk en jobb til GPU nå for 15min siden, men måtte pause og starte den på nytt ett par ganger først.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Har dere merket dere hvor lang tid det nå tar å få en jobb? 

image.png.24d636275e00a9cd9d38aad03730adde.png

Tenker da på "next attempt".. Men den har også prøvd 16 ganger.. 

Lenke til kommentar

Nå er jeg også litt på tynn is, men GPU er mye mer effektiv på proteinsimuleringer enn det en CPU er. De siste årene har riktignok CPU fått flere kjerner og blitt mer effektive, men de henger fortsatt langt etter.

Her bør noen andre på forumet fylle inn med sin kunnskap, for jeg kan ikke dette bra nok.

Lenke til kommentar
Omnia vincit amor skrev (21 minutter siden):

Har dere merket dere hvor lang tid det nå tar å få en jobb? 

image.png.24d636275e00a9cd9d38aad03730adde.png

Tenker da på "next attempt".. Men den har også prøvd 16 ganger.. 

Jeg gikk inn og fjernet hele slot'en og startet på nytt. Kan være det finnes en enklere måte..Nå har jeg fått ett par jobber på begge maskinene etter hverandre, så nå ser det ut som det går unne her i alle fall. Håper det varer :)

folde slot.jpg

Endret av FranZe
Lenke til kommentar
FranZe skrev (2 minutter siden):

Jeg gikk inn og fjernet hele slot'en og startet på nytt. Nå har jeg fått ett par jobber på begge maskinene etter hverandre, så nå ser det ut som det går unne her i alle fall. Håper det varer :)

folde slot.jpg

Det holder å sette den på pause, og så trykke fold igjen. Da forsøker den å laste på nytt. Barnevakt kaller vi det,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...