Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg ble overrasket da jeg stod opp i dag da jeg så dette :

post-10067-0-02259600-1415343597_thumb.png

 

Ingen magisk 327.23 nVidia driver heller, men 340.52 :p

 

Så vi kan vel ikke stole alltid på PPD tall HMF.net viser tror jeg...eller så varierer den sinnsykt iallefall fra prosjekt til prosjekt.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er også noen innstillinger i HFM som kan gi ulike avlesninger.

 

Stiller du inn på siste utregnede prosent av WU, så vil du kunne "manipulere" resultatet ved f.eks å klokke noe sykt på et par prosent av en WU mens man tar Screen dump nettopp når dette vises på oversikten.

 

Ikke missforstå meg, vet du ikke har gjort det jeg sier. Men det illustrerer hvordan man også kan få "feil'' målinger i HFM.

 

Alt jeg har sett frem til i dag tyder på at HFM gir den beste oversikten på PPD. Selv om jeg har sett noen rare tall iblant selv. Men det kan også være sammenheng med Hardware. Har et 290x kort jeg lett kan klokke til 1090Mhz, da går det litt over styr iblant. Noen WU får jeg 300k PPD og det er riktig, men så plutselig ligger en core 17 på 23k. Hehe. Så går jeg inn på maskin, så spretter det plutselig opp til 270k PPD.

 

Men dersom jeg ikke klokker, så ligger den stabilt på ca 240k. Jeg ser det litt opp mot at jeg presser HW litt ekstra, og dermed blir den mer sårbar for variasjoner i prosjektet. Det er ihvertfall slik jeg tenker. Selv om det kan være like riktig som det kan være feil :)

Lenke til kommentar

 

 

3g-abo er nok tingen på en skole.

Admin må jo føle en viss makt.

 

Hfm burde settes til last 3 frames.

Setter man på download-time så blir det regnet med pauser man tar. Mer nøyaktig, men kjipt ;p

hm, dyrt med abonnement. Ville bare sjekke - litt overrasket, egentlig.

 

 

100-200.- alt etter kvote.

Lenke til kommentar

 

 

 

3g-abo er nok tingen på en skole.

Admin må jo føle en viss makt.

 

Hfm burde settes til last 3 frames.

Setter man på download-time så blir det regnet med pauser man tar. Mer nøyaktig, men kjipt ;p

hm, dyrt med abonnement. Ville bare sjekke - litt overrasket, egentlig.

 

100-200.- alt etter kvote.

Per mnd ja - etter et år kunne jeg brukt det på ny gpu :pp

Lenke til kommentar

Hmm... Hvordan får jeg begge Gpu`ene til å starte`? Skal folde (En liten stund) på I7 4770K, Gigabyte 980 G1, Evga 780Ti SC.

 

Med litt klokking skal vel 600K PPD være mulig? Fikk 350K PPD på siste 980 kort, og får 230K PPD på 780Ti kortet :)

 

Min far lurte på om han også burde folde med sitt 780Ti så skal få snakket med han^!^

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

Ligger vel vanligvis på 120k ppd når pc'en står på konstant. Dog er ikke det mulig når jeg skal sove hjemme :)

 

 

CPU ligger vanligvis på 100% load og rundt 8k ppd. Ikke helt verd det i mine øyne. Tror jeg bare dropper det.

 

 

Har du Nvidia 780 skal du klare 150k PPD, men da må du ikke folde mer CPU. Den drar ned snittet for GPU.

 

Slett CPU ved å gå inn på Configure - Slots - Id Types - velg CPU og trykk Remove - så trykker du SAVE.

 

Da har du kun GPU. Da vil du få bedre PPD og bruke mindre strøm i tillegg. Samt maskinen din vil respondere bedre om du bruker den til annet samtidig.

Endret av Sn1ken
Lenke til kommentar

La over win8.1 på en minnepenn og begynte å installere på 560Ti-riggen mens jeg satte inn skjermkort på 660Ti-riggen og fikset på den.

Tok så lang tid med 560Ti-riggen at jeg rota fram en minnepenn til og legger nå win8.1 over på den også.. Har også lastet ned drivere og f@h ned på pcen her, så da bør det gå rimelig kjapt å installere de også ^^

Må iallfall ned på clasohlson og handle en av disse forgrenerne til 19,-. Bare midlertidig uansett så ^^

 

*ut av huset, inn i garasjen, ut av garasjen, inn i huset, ut av huset, inn i garasjen..*

Endret av CasterAnd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...