kasol Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 Haloen, Har hatt denne LCD skjermen noen dager og er IKKE fornøyd. Fro det første er det alt for skarpe farger. Fargene skriker i øynene mine. Ja jeg vet jeg kan regulere men da blir det for lyst osv osv. Jeg klarer snart ikke å se på skjermen. Jeg bruker LCD skjermer på jobb, har to HP 19" LCD faktisk. De er behagelige å se på, ikke noe problemer. Blåfargen er alt for "blå" på NEC'n, den er "kaldt" og ikke varm som jeg er vant til. MEN Når jeg skifta skjermkort tidligere fra Geforce NVIDIA 4200TI til ATI9800pro så merka jeg stor forskjell på fargene. De litt "tamme" nvidia fargene ble erstattet med "friskere" ATI farger. Det passa bra på den CRT'n jeg hadde, men NÅ! Faen heller. Er sur. Men på jobben bruker de NVIDIA skjermkort, der har jeg ikke noe problem med å sitte foran skjermen 8 timer daglig. Noen som har erfart lignende problemer ? Denne går i retur, dette går ikke.
kasol Skrevet 6. juni 2004 Forfatter Skrevet 6. juni 2004 Testa å lese her da? scanna den, så ut som jeg trengte kalibrering gitt . Skal se på dette i morgen. Kanskje det er håp!
Jankee Skrevet 6. juni 2004 Skrevet 6. juni 2004 Under Color temprature skal det ligge ei innstillig som drar skjermen meir mot raud toning i bilde. Min 213T har også vell varm innstilling og då blir skjermer som har rett farge veldig kalde av seg. Eit eksempel på dette var når vi test Eizo L975 og hadde 213T ved sida av med same bilde, det blei ein ganske stor forskjell. Viss du synes fargane er for sterker så går synes eg å huske at den skjermen kunne stille ned kontrasten slik at den blei lavare. mvh JanEirik [email protected]
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå