Gå til innhold

Hvor mange skal\har best. K700 her?


Anbefalte innlegg

ja det er det sikkert for de som vil det.. men jeg har digi kam og mp3 spiller og vil heller ha en K700 enn en P900.. får jo omtrent ikke plass til P900 i lomma jo..

 

hver sin smak vettu :p

men hvis de hadde kostet det samme hva ville du velgt da???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

foresten: endelig ser de hva slags tlf dette er!!

 

Itavisen.noKundene svikter Nokia

Markedsandelen stuper   

 

Tir 8. jun 2004 kl. 14:45

 

 

Telefoner som dette er ikke like etterspurt som før.

Nokia-telefoner er ikke lenger hva de var. Det mener i hvert fall kundene, som sendte markedsandelen ned til 28,9 prosent i første kvartal i år.

 

Av Robert Sørensen og Øivind Jensen

Nokia skulle opp i en markedsandel på 40 prosent, lovte konsernsjef Jorma Ollila. De nådde 38. I løpet av et par år har markedsandelen stupt med rundt ti prosentpoeng til under 30 prosent.

 

«Disconnecting people»

Nye tall tyder på at slagordet «connecting people» i virkelighetene nærmer seg «disconnecting people». Kundene løper ikke lenger etter det tidligere top-hit-telefonmerket.

 

I første kvartal falt markedsandelen til 28,9 prosent, ifølge Gartner.

 

Tallene ble publisert av nyhetsbyrået Reuters i dag. I følge rapporten har markedsandelen i løpet av ett år falt med over fem prosentpoeng fra 34,6 prosent.

 

Vil ikke kommentere

- Jeg kan ikke kommentere andre rapporter enn de vi har offentliggjort. Vår rapport fra april viser en markedsandel på 35 prosent, og vi kommer med nye tall i juli, sier Anna Svensson, informasjonsdirektør i Nokia Skandinavia.

 

- Vi har fremdeles et overgripende mål om å nå en markedsandel på 40 prosent, men vi har ikke satt noen tidsramme for dette, sier hun. På det meste lå Nokia på en markedsandel på mellom 37 og 38 prosent. Nokia rykte har blitt svekket etter at det har blitt funnet feil ved svært mange telefoner, dårlig service og batterier som eksplodererer.

 

Totalsalget steg

Fallet blir enda mer alvorlig når man ser på den kraftige økningen av totalsalget av mobiltelefoner i samme periode. Fra første kvartal i fjor til første kvartal i år steg salget med hele 34 prosent på verdensbasis. NOkia selger også noe mer, men langt mindre mer enn konkurrentene.

 

Totalt ble det solgt 153 millioner telefoner i første kvartal. prognosene for hele 2004 har økt fra 520 til 600 millioner.

 

De langt mindre konkurrentene Motorola og Samsungs markedsandel steg med rundt to prosent. De har nå en markedsandel på henholdsvis 16 og 11 prosent. Gartner-undersøkelsen omfatter sluttbrukersalg, og er foretatt uavhengig av Nokia.

 

[Fra itavisen.no]

Endret av 2mass
Lenke til kommentar
foresten: endelig ser de hva slags tlf dette er!!

 

Itavisen.noKundene svikter Nokia

Markedsandelen stuper   

 

Tir 8. jun 2004 kl. 14:45

 

 

Telefoner som dette er ikke like etterspurt som før.

Nokia-telefoner er ikke lenger hva de var. Det mener i hvert fall kundene, som sendte markedsandelen ned til 28,9 prosent i første kvartal i år.

 

Av Robert Sørensen og Øivind Jensen

Nokia skulle opp i en markedsandel på 40 prosent, lovte konsernsjef Jorma Ollila. De nådde 38. I løpet av et par år har markedsandelen stupt med rundt ti prosentpoeng til under 30 prosent.

 

«Disconnecting people»

Nye tall tyder på at slagordet «connecting people» i virkelighetene nærmer seg «disconnecting people». Kundene løper ikke lenger etter det tidligere top-hit-telefonmerket.

 

I første kvartal falt markedsandelen til 28,9 prosent, ifølge Gartner.

 

Tallene ble publisert av nyhetsbyrået Reuters i dag. I følge rapporten har markedsandelen i løpet av ett år falt med over fem prosentpoeng fra 34,6 prosent.

 

Vil ikke kommentere

- Jeg kan ikke kommentere andre rapporter enn de vi har offentliggjort. Vår rapport fra april viser en markedsandel på 35 prosent, og vi kommer med nye tall i juli, sier Anna Svensson, informasjonsdirektør i Nokia Skandinavia.

 

- Vi har fremdeles et overgripende mål om å nå en markedsandel på 40 prosent, men vi har ikke satt noen tidsramme for dette, sier hun. På det meste lå Nokia på en markedsandel på mellom 37 og 38 prosent. Nokia rykte har blitt svekket etter at det har blitt funnet feil ved svært mange telefoner, dårlig service og batterier som eksplodererer.

 

Totalsalget steg

Fallet blir enda mer alvorlig når man ser på den kraftige økningen av totalsalget av mobiltelefoner i samme periode. Fra første kvartal i fjor til første kvartal i år steg salget med hele 34 prosent på verdensbasis. NOkia selger også noe mer, men langt mindre mer enn konkurrentene.

 

Totalt ble det solgt 153 millioner telefoner i første kvartal. prognosene for hele 2004 har økt fra 520 til 600 millioner.

 

De langt mindre konkurrentene Motorola og Samsungs markedsandel steg med rundt to prosent. De har nå en markedsandel på henholdsvis 16 og 11 prosent. Gartner-undersøkelsen omfatter sluttbrukersalg, og er foretatt uavhengig av Nokia.

 

[Fra itavisen.no]

det er vel sony ericson som ligger etter nokia??? nokia var best før men nå er det noe d****!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
lurte på hvor mange her som har bestilt eller skal kjøpe K700 nå snart.. BEngalboy på howardforums er hvertfall kjempefornøyd med den, den har 40MB minne imot tidligere 32 og den kan ta interpolerte bilder i 1280x960.. tror nok jeg skal ha en om ikke så lenge..

Jeg skal kjøpen den :w00t:

 

hmmm trodde det var 640*480 på k700 jeg ? :shrug:

men håper det er mere :green:

Lenke til kommentar

Jaggu! :woot::thumbs: lurer nesten på om jeg skal kjøpe den fra en webshop som har fått den inn.. selv om den koster ca 4000 der.. går jo sikkert to tre uker før butikka her har den..

 

men selv om kameraet til K700 bare er 640x480 syns jeg det har rimelig god bildekvalitet for å være mob..mye klarere å bedre bilde enn t610 og 30.. mer enn bra nok for morro bilder og mms bilder ..

Endret av 2mass
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...