Gå til innhold

Dobbel GPRS-pris med Chess


Anbefalte innlegg

Hei! fikk e-mail fra Idar Vollvik Chess for en liten stund siden, der han sier at GPRS prisene skal settes ned dersom Amobil artikkel er korrekt, Chess skal være prisledende på GPRS også. Dette skulle gjøres på mandag sier Idar Vollvik. Jeg sendte han en mail med link til Amobil artikkel på dette! Følg med!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper virkelig de setter ned prisen på GPRS da dette er det eneste som har hindret meg i å benytte Chess til nå. Mitt GPRS-forbruk er stadig stigende, og per i dag er det over 1K billigere i året for meg å holde meg unna. Da hjelper det lite at de er noen øre billigere per SMS.

Lenke til kommentar

"Hei.

 

Takk for din henvendelse.

 

Vi setter pris på at kundene våre engasjerer seg, og lytter til hva dere sier.

 

Vi nå på hvordan vi kan forbedre prisene på våre abonnement og tjenester. Vi har da også justert våre priser for GPRS, og en oversikt over

dette finner du på våre hjemmesider, www.chess.no Chess har hele tiden presset prisene og skal fortsette med dette fremover.

 

 

Med vennlig hilsen

Lise

Chess kundeservice"

Lenke til kommentar
"Hei.

 

Takk for din henvendelse.

 

Vi setter pris på at kundene våre engasjerer seg, og lytter til hva dere sier.

 

Vi nå på hvordan vi kan forbedre prisene på våre abonnement og tjenester. Vi har da også justert våre priser for GPRS, og en oversikt over

dette finner du på våre hjemmesider, www.chess.no Chess har hele tiden presset prisene og skal fortsette med dette fremover.

 

 

Med vennlig hilsen

Lise

Chess kundeservice"

Er dette et forsøk på bløff? Ingen prisnedgang å finne på Chess sine sider! Noen som finner noe av dette?

Lenke til kommentar
I) GPRS koster 0,06 pr kilobyte inntil 1 MB (Kr 60 for første MB), og 0,016 pr kilobyte over 1 MB (Kr 16 pr MB) for Business og King . For andre abonnement gjelder 0,10 pr kilobyte inntil 1 MB, og 0,02 pr kilobyte over 1 MB.

Og for Chess Kontant Opp til 0,5 MB 0,10 kr, fra 0,5 til 20 MB 0,015 kr, Over 20 MB 0,010 kr. Noe som ikke er en bra pris ut fra You Only, Talkmore etc. Langt fra det Chess ved Idar Vollvik utad gir intrykk av ved å være prisledende! Se på denne link: http://www.hegnar.no/IT-Kanalen/newsdet.as...=150434&cat=111 endelig ser media at ikke Chess er prisledende på alt!

Endret av ebbe77
Lenke til kommentar
Savner Combitel på den lista, 12 kr per MB...

:scared: fakta!?

Jupp --> Link (Tjenstepriser)

Jeg har tidligere forsøkt å maile Combitel om GPRS prisene dere uten å få svar. Hjemmesiden deres sier heller ikke et kvekk om dette. Siden du linker til er registrert av et enkeltmannsforetak (Trond Viggo Håpnes, SMS-SIDEN COM) som videreselger abonnementene. (Snodig at han får lov til å beholde domenet forresten.)

 

Tviler egentlig ikke på at prisen stemmer, men har noen en mere autorativ kilde?

Lenke til kommentar

Jeg brukte gprs via kontantkort for å sjekke aksjekurser når jeg var på jobb.

Bruker "Mtrader" pusher ned data.

Jeg merket at jeg ble belastet med ca opptil kr30 pr dag , en annen som bruker fastabbonemang og omtrent samme datamengde sier han bet. kun kr 5,-

Jeg kjøpte telefonen kun til dette formålet , men sluttet å bruke den da det ble for dyrt.

Det jeg lurer på er:

1: Er det så mye dyrere å bruke gprs via kontantkort ?

2: Prisene er pr mnd. men det er vel ingen som kan vite hvortid du bruker kontantkort.??

 

:hmm:

Lenke til kommentar
1:  Er det så mye dyrere å bruke gprs via kontantkort ?

2:  Prisene er pr mnd.  men det er vel ingen som kan vite hvortid du bruker kontantkort.??

1. Hva slags kontantkort bruker du da? NetCom kontant f.eks, koster over 100 kr pr MB trafikk. (hvis jeg ikke husker feil)

2. Operatørene vet hva slags abonnement det enkelte SIM-kort er tilknyttet, og priser bruken deretter.

Endret av jendor
Lenke til kommentar

Ja det tar tid før Chess forandrer prisene, skulle være den 1/6 så litt senere, så enda senere! Vi må huske at sommeren er kommet og det betyr båt for Idar Vollvik. Sitat fra Hegnar Online "Chess-gründer Idar Vollvik selger sin 48 fots store båt for ca. tre millioner, melder Bergens Tidende.

- Jeg selger fordi jeg skal ha en ny båt, jeg ville ikke sitte med to. Jeg selger først og kjøper etterpå, sier han.

 

- Om en drøy uke skal jeg til London for å se på en båt som koster omtrent ti millioner kroner. Jeg har reservert båten, men vet ikke om jeg kjøper den. De vil svært gjerne at jeg signerer, men de vil ikke si når de kan levere den. Det er rift om disse båtene, fortsetter Vollvik.

 

Det ble i forrige uke klart at Chess deler ut 20 millioner i utbytte i sommer, hvorav Vollvik får 12 millioner kroner." Link http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=151102&cat=111

Da er det vel ikke rart at vi brukere MÅ VENTE! Og siden båten koster så mye så vet Idar Vollvik at Chess tjener masse penger på å vente litt. Kommer godt med det, ikke billig å ha en slik båt!

Lenke til kommentar

Flådd er vel å ta i litt, Inverse er billigere enn Connect. MobilPluss Anno har i lengre tid vært billigere enn King, synd at de ikke har svart på siste prisjusteringen.

 

Men i forhold til alle disse kontantabonnementene som har poppet opp i løpet av de siste ukene så blir vel egentlig de fleste abonnementer litt dyre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...