Gå til innhold

Betalte for 256mb fikk 512mb, Garantirettighter?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RMA Guidelines

To obtain warranty service, you must follow TwinMOS RMA (Return Merchandise Authorization) guidelines when returning a defective product. It is essential that you must return to the one from which you purchased the TwinMOS product. You will be asked to include all product identification information, such as “TwinMOS” labels, bar code stickers with serial number, and if required, proof of purchase. Please read carefully and follow the below instructions before returning any products.

 

 

Return Procedures

 

RMA Form and Number

You must first obtain an RMA form (Form-A for repair / Form-B for credit return) and number from your sales representatives and complete with the requested information before sending back any defective parts. This must be done through email (fax accepted only if no email service is available). **Please note that the RMA number is only valid for 30-days as of the issuance date. If returning after the valid period, please request for a new number.

 

 

When Returning

The RMA form (Form-A or Form-B) must be attached to the returned goods with the RMA number written on BOTH the form and outside of package box. NO return products will be accepted without the above described.

 

 

Verification

Upon receiving the returned products, TwinMOS RMA dept. will verify the goods against RMA form and reply to customers within 48 hours for any discrepancy.

 

 

RMA number and form are required! Please don't forget!

 

Du må nok til komplett uansett

Lenke til kommentar

Minner meg om når jeg la Final Fantasy 7 på disken(da platinum spill, ergo mye billigere) og fikk 8'ern i coveret, jeg hadde ikke VELDIG dårlig samvittighet for å si det slik, når jeg åpnet spillcoveret vel hjemme :p

 

Nei, dra ned til butikken også sier du at det ble feil på brikken, om han spør etter kvittering(det vil han etter all sannsynlighet gjøre) så viser du han kvitteringen. Om han begynner å krangle på at det er feil brikke på kvitteringen så sier du at dette er kvitteringen du fikk når du kjøpte en komplett PC hos dem omlag et år siden, om han krangler mer sier du enkelt og greit at det ikke er din skyld at du har fått 512 istedetfor 256MB RAM. As easy as it is written.

Lenke til kommentar

Kunden har alltid rett upp my ass

 

Greit nok at komplett gjorde en feil og ga deg feil brikke og så lenge du ikke har sagt fra om det og så lenge det står 256 mb brikke på kvitteringen. Så har ikke krav på noe annet.

 

Noe annet vil være svindelforsøk og vil gjerne gjøre trådstarter oppmerksom på at Komplett har brukerkonto her på forumet, så det ville vært smart å tipse komplett om denne saken

Lenke til kommentar

Det er jo Twinmos som gir garantien på brikken, og de kan jo ikke sjekke om du har betalt for 256 eller 512. Bare å si at du har rotet bort kviteringen. Twinmos må jo fortsatt stå til ansvar for brikken. Er litt usikker, men mener at du har minst 10 års garanti på denne. Da kan de jo ikke argumentere med at garantien er gått ut, selv om du ikke har kviteringe.

 

Så nettopp på TV om garanti på madrasser fra IKEA. IKEA er produsent av madrassene, og MÅ gi byttevare selv om kvitering mangler. Der var det også snakk om så lang garanti at det var umulig at den var gått ut.

 

Gå rett på Twinmos og krev garanti uten kvitering.

 

Til de som mener at han burde byttet brikken med en gang, er jeg jo enig i det, men jeg var ute for det samme en gang jeg bestilte og monterte en maskin til en på jobben. Dette ble ikke oppdaget da, men først et par år senere da jeg hjap til med å sette opp hjemmenettverk. Hva skal man da gjøre? Det ble i alle fall ikke gjort noe mere med den saken.

Lenke til kommentar
Tror jeg bare sender en mail til komplett og legger med en link til denne tråden...

 

F**n dere gjør meg så usikre med alle meningene deres !!! :p

Synes du gjør mye stress utav noe som egentlig burde være såre enkelt. Ta med deg RAMen og klag på vanlig måte, om du sier det slik det er eller spiller litt uvitende er opp til deg(er egentlig valgene du har). Hadde ikke tenkt så veldig mye over det, du har etter min mening ikke gjort noe kriminelt og det verste som kan skje er at de ikke vil bytte(egentlig usannsynlig).

Lenke til kommentar

Gjør som madammim sier. Hvis garantien mot fabrikasjonsfeil som TwinMos har satt gjelder så har du krav på å få ny brikke uansett hvor mye du har betalt eller hvor du har kjøpt den. Si det til folka på Komplett, de bør forstå. Hvis ikke drar jeg inn til byen og banker litt vett inn i skallen deres. :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis feilen selger har gjort går ut over butikken, så holder man kjeft. Går det ut over kjøper, så kommer man tilbake og kjefter og smeller. Det virker som det er det de fleste her mener.

 

Ville ikke kalt dette svindel, men som så mange andre sier her "Ærlighet varer lengst" (Sorry M-BS, men det er fakta). Det viser seg nå når du må bytte en vare som det viser seg aldri er registrert solgt. Uansett så må butikken ta høyde for at de gir kunde feil vare, uten at kunde oppdager det, så det bør gå bra.

 

Som sagt... Komplett leser mye på forumet, men riktignok mest i Webshoperfaringer. Foresten så er denne feilpostet. Den passer faktisk best under webshoperfaringer så jeg flytter den dit. Mulig Komplett kan gi deg ett svar da også, selv om de ikke lenger eier butikken du snakker om (den heter vel Datakjeden nå).

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Gjør som madammim sier. Hvis garantien mot fabrikasjonsfeil som TwinMos har satt gjelder så har du krav på å få ny brikke uansett hvor mye du har betalt eller hvor du har kjøpt den. Si det til folka på Komplett, de bør forstå. Hvis ikke drar jeg inn til byen og banker litt vett inn i skallen deres. :thumbup:

Problemet er at butikken ikke er ansvarlig for varer som ikke beviselig er kjøpt hos dem. Kunde kan bevise at han har kjøpt en 256MB brikke, ikke en 512MB. Det er hva som kunden kan bevise at han kjøpt, som betyr noe. Helt analogt ville det være om han ikke hadde kvittering i det hele tatt.

 

Butikken kan da stå der og si: "Dette er jo noe helt annet enn du kjøpte hos oss. Vi solgte en 256MB brikke, det står jo det her. Du har tatt feil, og vi har rett. Hadet bra ! Neeeste kunde!" og det er lite du kan gjøre med det. Dette blir akkurat som om jeg kjøper et Logitech tastatur på Elkjøp og krever garanti fra Expert.

 

Når det er sagt, så ser det ut som en del her har glemt at kunde har undersøkelsesplikt når han/hun kjøper en vare. Hvis det oppdages at noe er feil, selv om det går i kundens favør, er han/hun PLIKTIG til å opplyse selger om dette. Hvis kunde derimot, velger å beholde det han/hun urettmessig har fått, regnes dette som svindel.

 

§31 - Kjøpers undersøkelsesplikt

 

For en brikke som er dårlig merka, ville kanskje kunden fått medhold i at han ikke visste hva han fikk, men i tilfelle med TwinMOS må man være komplett blind på hele overkroppen for å ikke se at det er 512MB istedenfor 256MB.

Lenke til kommentar

Heisann!

 

Nok en morsom post å lese!

 

Selvsagt leser vi poster her på dette forumet også, og om vi ikke fanger opp en post om oss så er det nok av andre som gjør det, og linkene kommer i hopetall!

 

I dette tilfellet har vi enkelt og greit gjort en feil i farta. Slike ting kan skje, og hadde det som en del har nevnt her vært i kundens disfavør så hadde vi hørt det veldig kjapt og fått en skyllebøtte, samt en post her på forumet som hadde vært dårlig reklame for oss.

 

At forum-brukere her foreslår at man bare skal gå ned i butikken og prøve seg på en "spansk en" er ikke hyggelig lesing, men vi har dessverre måttet venne oss til dette. Og til den det gjelder, så er det vel ikke særlig lurt å si ifra her først hva man har tenkt å gjøre....

 

Har det skjedd en feil, så ta kontakt med butikken, så ordner vi selvsagt opp så godt vi kan. Mailadressen er [email protected] Du har selvsagt ikke krav på mer enn det du har betalt for, men det skal du da også få!

 

Ser også helst at du også foretar fremtidig korrespondanse via mail, da det er letter å svare på det enn å svare her.

 

(Å sende direkte til TwinMOS er nok ikke en god idè, da de også forlanger et kvitteringsnummer, samt at garanti og reklamasjon til Taiwan er relativt tidkrevende...)

 

Spørsmål eller kommentarer? [email protected]

 

MVH

 

Lars Kristian Henriksen

Daglig leder

Datakjeden Oslo AS

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...