Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Online ADSL, hundrevis av spam-mail...


Anbefalte innlegg

Har nylig fått meg Online ADSL...

På kjøpet fikk jeg hundrevis av spam-mail... :hmm:

 

Noen som har noen gode tips? :thumbup:

 

Får inn 100-200 nye epost med og uten virus fra alle mulige rare adresser hver gang jeg er inne...fytti katta...

 

(da har det gått noen dager mell. hver gang jeg er inne i Outlook)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Snakker vi om en ny epost adresse du fikk med Online ADSL? I så fall høres det ut som om denne epost-adressen har vært brukt før.

 

Er det snakk om gamle epostadresser (hotmail/yahoo) som du hadde fra før så lever de videre slik de levde før, evt med sin daglige spam dose.

 

(Tommefinger regel: Aldri legg epostadressen din synlig noen steder på internett. Registrerer du deg på forumer kryss alltid av for skjul epost adresse. Må du likevel vise epostadressen din så gjør f.eks slik:

din email: [email protected]

viser du slik: "min/email@m/ittdomene.no (please remove '/' from the email to reply to me)"

 

eller noe i den duren. sleng inn noen rare tegn eller ord som du sier skal bort før en reply

 

ELLER bruk hotmail/yahoo til den slags.

)

 

-Wolf5

Lenke til kommentar

Alle online kunder med korte og/eller enkle mailadresser har dette problemet.

Jeg kjenner selv flere kunder som har måtte endre brukernavn/mailadresse pga dette.

 

Utsendere av SPAM "gjetter" seg til mulige mailadresser og da er det selvsagt de med korte og enkle adresser som først blir offer for dette.

 

Det er også MEGET viktig å tenke over hva man bruker mailadressen sin til, en typisk feil mange gjør er at man legger igjen adressen sin på websider for å få tilgang på demoversjoner av software eller lignende. Det er også forbundet med fare å bruke sin egentlige mailadresse i diskusjonsforum siden disse ofte enkelt kan scannes av roboter for å finne nye ofre for SPAM.

 

Jeg har personlig ALDRI lagt ut min egentlige mailadresse noe sted og bruker KUN min hotmailadresse til slikt, denne leser jeg aldri men er innom noen ganger i uka for å slette SPAM.

Lenke til kommentar
Hmm, vet ikke om det gjelder som et tips, men hvertfall et råd..

Skift til NGT:)

Billigere, ingen spam mail på kjøpet, og kjempe god kundeservice:)

 

Ellers om du skal beholde telenor, så tror jeg du nok må få deg en ny email adresse...

tror det er få med den kundeserviceerfaringen

Lenke til kommentar
Hmm, vet ikke om det gjelder som et tips, men hvertfall et råd..

Skift til NGT:)

Billigere, ingen spam mail på kjøpet, og kjempe god kundeservice:)

 

Ellers om du skal beholde telenor, så tror jeg du nok må få deg en ny email adresse...

Antall spam-mail har jo ikke noe med ISP'en å gjøre. Spam kan man få på alle adresser.

Lenke til kommentar
Får inn 100-200 nye epost med og uten virus fra alle mulige rare adresser hver gang jeg er inne...fytti katta...

Filtrering er det eneste som duger, får selv mange hundre spam om dagen på min hovedadresse uten at dette plager meg i særlig grad pga spamfiltrene.

Lenke til kommentar
skal bare nevne at jeg aldri fikk spam før telenor kom med sitt spam-filter ;)

Det samme skjedde meg. Telenor begynte å selge spam-filter, og plutselig fikk jeg en haug med spam... :hmm:

skulle pokker meg ikke forundre meg om dette ikke var noen tilfeldighet. Telenor skal bare tjene penger på alt. Har selv NGT og registerer meg med email mange steder og er på langt fra så forsiktig som en over her snakka om, bare tull, får aldri spam! Skulle nesten tro det hadde noe med ISP å gjøre ja.... og kundeservicen? Ikke NOE å utsette på den da jeg som regel raskt får svar om det er noe jeg lurer på.

 

En kamerat av meg har og telenor og får 400 mail om dagen ca med spam. Skjønner ikke åssen folk klarer det! Skal sies at han bestilte spam filteret og det gikk ned til 10 eller no, men hvorfor ikke bare velge NGT så slipper du denne dritten.

Lenke til kommentar
Hmm, vet ikke om det gjelder som et tips, men hvertfall et råd..

Skift til NGT:)

Billigere, ingen spam mail på kjøpet, og kjempe god kundeservice:)

 

Ellers om du skal beholde telenor, så tror jeg du nok må få deg en ny email adresse...

Antall spam-mail har jo ikke noe med ISP'en å gjøre. Spam kan man få på alle adresser.

Ja men NGT gir deg ikke gammle email adresser..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...