Gå til innhold

Fungerer rødspritt til å rense cpu, gpu ol.?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rødsprit er utmerket. Det fikk jeg forøvrig bekreftet da jeg var i kontakt med arcus, og selvfølgelig etter egne tester.

Rødsprit er et alkoholprodukt, mens Whitesprit er et oljeprodukt. Hvorfor folk alltid roter med dette skjønner jeg ikke. Det er jo bare å ta av korken å lukte ;)

Lenke til kommentar

Har prøvd rødsprit, isopropanol og noe guffe pappa hadde i garagen...

 

Rødsprit: Helt ok, lukter ikke spesielt godt. renser godt

Isopropanol: Helt ok, lukter godt, renser villt bra.

Pappas guffe: Vond lukt, kvalme osv. Renset villt. Men var vist ikke helt ufarlig.

 

Konklusjon er isopropanol og rødsprit er ok! Denne fra microplex.no er det ingen vits i å kjøpe, for dyr. Det er billigere med de 2 forutnevnte

Lenke til kommentar

isopropanol er best, kjøpes på jernia. Rødsprit har jo fått tilsatt en del farge som blir liggende igjen. (har en flaske med røde striper mens isopropanol har ikke disse stripene).

 

Isopropanol lukter heller ike spesielt godt. men der det beste. 65kr for en liter tror jeg det er. Det holder jo til tusenvis av rense cpu operasjoner. Du får lage litt spyleveske så du får brukt alt sammen :p

 

er selv på halv flaske nå, bruker det nesten aldri

Lenke til kommentar

Husker for en tid tilbake da var det ville oppstandelser her da det ble kranglet om hva som er best, isopropanol og rødsprit fantastene (jeg på isopropanol siden) diskuterte litt mye om hva som er best, og det er som admin`c skriver, rødsprit kan legge igjenn litt rester mens isopropanol fordamper.

Så prøv deg frem og finn ut hva du liker best selv.

Lenke til kommentar
Jeg bruker rødsprit..  Det er også anbefalt isopropanol ( konsensfjerner)

Blir ikke pumpa F*cka hvis du bruker slike sterke stoffer'a ?

Hvilken pumpe?

 

Her er det snakk om rensing av cpu`er.

Hmm... renser du den ike på samme måte som du kjører vann igjennom da ? eller står du der å skrubber ? lol :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...