Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Har Telenor oppgradert din linje?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:fun::wow: Ok Telenor . Dere klarte jo det til slutt. :roll:

 

:cry: Vel hjem fra sydentur og med alvorlig tilfelle av data-abstinens, plugger jeg inn adsl-modem , kjører i gang maskineriet -> itavisen -> speedometer -> Biter tennene sammen og klar, :devil: ja gleder meg nesten til å overhøvle og verbal-banke :devil: livdritten ut av den stakkars lykkejeger av en telenor-ansatt som skulle prøve å bortforklare dette.

 

Og da, med tungespissen ladd og ivrig etter å fyre av en sammenhengende 5 minutts bann-salve så uhyrlig skummel at jeg nesten selv blir redd , og nesten pisser på meg av skadefryd fordi jeg vet de ennå ikke har klart å gjøre en damn shit, så funker det altså..... :dontgetit:

Lenke til kommentar

Har 402/104 nå :mad:

 

Vært sånn hele dag.....

 

Ringte dem kl 13 i dag og de skulle ordne det så fort som mulig.

jaja, mener jeg hvertfall ikke skal betale full pris for et produkt jeg ikke får.

Får ringe faktura avdelingen :hmm:

 

(skal ha 2048/256)

Lenke til kommentar
Min linje er oppgradert til 1024/256 fra 704/128. Personlig så har jeg aldri hatt problemer med Telenor. Har heller aldri opplevd nedetid.

jepp.. Har aldri opplevd nedetid med telenor iløpet av 3-4 år(?).

 

Greit nok eg har god ping i CS, UT2004 og BF1942, men battle.net(warcraft online) har eg 140-180 i ping heile tida.. Medan dei andre leverandørane har alt frå 10 til 70 i ping..

Lenke til kommentar
Jeg fikk skriftlig beskjed i april om at min 1024/256 linje ville bli oppgradert innen utgangen av JUNI.

 

Gleden var derfor stor da jeg den 24 mai oppdaget at linjen min var oppgradert.

:D

 

Jeg ringte også tidlig og lurte på om det var mulig å snike i køen men fikk beskjed om at dette ikke var mulig pga at jeg var en del av en "bulk avtale" (har ADSL gjennom jobben på såkalt bruttolønnstrekk) De kunne videre informere om at ALLE i følge en plan skulle være over på ny hastighet i løpet av juni måned......

 

Du får med andre ord smøre deg med tolmodighet enda en liten stund....

ALLE skal bli oppgradert???. Sikker?, Fattern(ink meg) har nemlig 1024/256 gjennom jobben hans, mener jeg har hørt at vi ikke skulle bli oppgradert!!?? men for all del. HÅPER DU HAR RETT. :)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Telenor Adsl 704/128 i flere år. Har betalt 600,- pr. mnd. inkl. et pluss abb. Ringte flere ganger og maste på oppgradering, ble lovet stort sett hver gang at i løpet av et par-tre dager så skulle det være i orden..... Det gikk LENGE....

 

For tre uker siden fikk jeg ordnet meg ny isp, nå har jeg 8032/864 til 495,-

 

Telenor.... pass på kundene deres! ...men meg får dere ikke tilbake.

Lenke til kommentar

Jeg startet pent på 384/128 når adsl kom, gikk så til 704/128, for så å gå til 1024/256 med 30gig kvote.

Så lanserte de oppgradering. En ukke etter dette, tok jeg kontakt på direkte.online.no og snakket med de ang oppgradering, og dagen etter var det jammenmeg blitt 2048/256 fri bruk :p

Men, så ble det usatbilt, fikk et nytt modem, og alt var fryd og gammen i 2 uker, før det igjen har skjært seg.

Detter ned rett som det er, og Bluecom får snart en ny kunde ;)

Kan ikke oppgradere ennå, da jobben til min far betaler alle telefon/i-nett regninger. Men da blir det og ip-telefon ;)

Lenke til kommentar
Ta å gå på chatten til Telenor, spør om de orker å sette opp linja.

 

Tok 2 timer etter at jeg hadde spurt til jeg hadde fått oppgradert, eventuelt kan dere legge inn en bestilling på den linja dere vil ha, da vil det nok gå fortere siden de prioriterer "nye" kunder først.

Hvor er denne "chatten" om jeg får spørre?

Skulle gjerne vært innom der en tur selv ;)

Lenke til kommentar

Går tregt her også på Fevik. Forbruksmåleren har endret seg med en knapp nederst til høyre ved "Oppgrader ditt abonemment - du kan få høyere hastighet", men denne fungerer selvsagt ikke ;) Kvoten er forøvrig vekk, som var heftige nyheter for lille meg :love: Var seriøst lei av å hamre løs på ladeknappen... Endelig litt nettradio med god samvittighet!

 

Angående stabilitet VAR jeg fornøyd. Men kan se ut som sommertiden tar på, og nå er den her igjen... Har over 3 måneders tid hatt diverse nedetider (samme ifjor, og året før), spesielt ved eksamensperioden. Jeg er vel blant den "snille" kunden, som tillater en del problemer før jeg tar kontakt. De gangene jeg har ringt og klaget på nedetid (ofte over flere dager) har det ordnet seg etter 3-4 dager. Dette blir litt kritisk når linja faller ut en uke ved obligatoriske oppgave innleveringer for tilgang til eksamen diverse fag. Men man har jo 56kbit modem "av den gamle typen" til slike tilfeller, og et operativt Frisurf kontaktnummer :) Men tullete at dette skjer hvert år, ganske presist ved sommertider. Hjelper heller lite når kontakt på direktehjelp (chat) sier at det er lite de kan gjøre utenom å legge inn et ord til teknisk avdeling.

 

Ett seriøst problem for tiden nå er skifte av IP addresse ganske så jevnlig, rundt om en gang per døgn, noen ganger oftere. Dette har for min del foregått over et par måneder. Dette skaper selvfølgelig problemer med video konferanser og liknende. Faktisk har jeg droppet bruk av webkamera fullstendig for tiden, det går bare ikke ann å ha en grei samtale med f.eks. min søster i Oslo uten at linja selvfølgelig detter ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...