camxer Skrevet 4. juni 2004 Skrevet 4. juni 2004 Jeg klarer å kjøre mitt system (p4 2,4c) på 296FSB dvs. cpu 3,552GHz og minne 592MHz med lav timings. Jeg har GeIL PC4000 DC Ultra Platinum 512MB/2x256MB, de har termometer og det er 3,5 ns minne! Geil= passer du prime95 på 295fsb? det gjør ikke jeg, men det er det høyeste jeg har kommet inn i windows og startet prime på. Nå har jo jeg viftekjøling og carsair value pc3200 ram og da Jeg passer prime95 på 290FSB men med 296FSB klarer jeg å kjøre 3dmark hele dagen og spille (nesten) 24/7 .
Daguerreo Skrevet 7. juni 2004 Forfatter Skrevet 7. juni 2004 Nå har jeg prøvd å overklokket cpu'en. Det var ikke akkurat det hissigste innen prosessorer. Ville ikke boote opp i windows på 2.7 GHz (150fsb), standard volt, så da gav jeg f. Hva kan være grunnen til at den ikke klarte å overklokke mye?
crownjewel Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 (endret) Nå har jeg prøvd å overklokket cpu'en. Det var ikke akkurat det hissigste innen prosessorer. Ville ikke boote opp i windows på 2.7 GHz (150fsb), standard volt, så da gav jeg f. Hva kan være grunnen til at den ikke klarte å overklokke mye? prøve å øke volten litt, pr0v deg fremover til 1.6v. ikke gå noe høyere hvis du har standad kjøling. Den magiske grensa til p4 er egentlig 1.7v etter det har mange opplevd "sudden death". du bør klare 150FSB. ta samtidig å sett opp volt på ram til 2.8v og løsne litt på timings. kan være dette som er årsaken. Husk for all del agp/pci lock på 66/33 når du klokker. Du kan også prøve å ta av døra til kabinettet hvis det er trangt og varmt. Husk å følg med på tempmåler. ikke la det bli for varmt, selv om ic7 kortene skrur seg av lønner det seg å være på den siktre siden Si fra om det lykkes Endret 7. juni 2004 av crownjewel
Gef Skrevet 7. juni 2004 Skrevet 7. juni 2004 Må opp med volten ja. Men jeg tror ikke at du skal forvente deg noe stort utav den CPU'en. Når du øker volten, så må du passe på temperaturen. 60C ville jeg sagt er en grei maks temperatur jeg ville forholdt meg til siden du har BOXED kjøling. Å øke volten til 1,6v skal ikke være noe problem. Bruk prime95 til å teste stabiliteten til CPU'en din.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå