Gå til innhold

Elkjøp har begynt med MAC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Stilig. Hvis folk bare kjøper en Mac når de skal ha en maskin til generelt bruk, så slipper vi jo at folk uten peiling på sikkerhet får en eller annen bakdør, og så settes opp som åpne mailservere til bruk av russere. Men jeg slenger meg på det Magnus Kopstad sa; pris?

Edit: Finnes ikke på websjappa deres.

Endret av moyner
Lenke til kommentar
heh...apple er et sant helvete hvis det er feil på produktene, så hvis det er for å få færre klager o.l. så tror jeg di har driti på draget.

Kan skrive under på det. Jobber selv i butikk som selger Apple. Lekre maskiner med lekkert OS, men herregud for en service/support.

Lenke til kommentar
Hvilke modeller er det mest feil på?

Vil ikke si at det er spesielt mye feil på maskinene, men de har helt fucked up servicerutiner og support. Har fått inntrykk av at det kan være en del feil på Ipods, men har egentlig ikke noe konkret å lene meg tilbake på når det gjelder dette. Stort sett er det nok firmware-upgrades man kan kjøre selv for å løse problemene. Laptops og stasjonære maskiner sendes inn til InfoCare, så det pleier å være greit. De er seriøse og raske (som regel). Problemet ligger mer på enheter som må sendes inn til Apple selv, eller andre serviceverksteder. Dette er noe som forhandlerene har større problemer med enn kanskje sluttbrukeren, men det at forhandleren må slite som et helvete for å få en kundemaskin fikset vil jo alltid gå utover kunden - iform av f.eks. forlenget servicetid.

 

Tror uansett det er færre Mac'er på serivce enn PC'er, men så kan det på en annen side skyldes at PC-feil som oftest er brukerfeil. Tolk det dit man vil..

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Hvilke modeller er det mest feil på?

Vil ikke si at det er spesielt mye feil på maskinene, men de har helt fucked up servicerutiner og support. Har fått inntrykk av at det kan være en del feil på Ipods, men har egentlig ikke noe konkret å lene meg tilbake på når det gjelder dette. Stort sett er det nok firmware-upgrades man kan kjøre selv for å løse problemene. Laptops og stasjonære maskiner sendes inn til InfoCare, så det pleier å være greit. De er seriøse og raske (som regel). Problemet ligger mer på enheter som må sendes inn til Apple selv, eller andre serviceverksteder. Dette er noe som forhandlerene har større problemer med enn kanskje sluttbrukeren, men det at forhandleren må slite som et helvete for å få en kundemaskin fikset vil jo alltid gå utover kunden - iform av f.eks. forlenget servicetid.

 

Tror uansett det er færre Mac'er på serivce enn PC'er, men så kan det på en annen side skyldes at PC-feil som oftest er brukerfeil. Tolk det dit man vil..

*Mimrer tilbake da jeg hadde en powerbook G4*

Kameraten min sin ble så ødelagt av Apple sin service at den tilslutt ikke kunne lukkes igjen.

 

Ipods er lett å få gjort noe med det. I de tilfeller jeg har trengt kommer de på døren og henter den.

Lenke til kommentar

Vet det er et helvete med service/support på Mac, det er en grunn til at jeg ikke lengre har en PowerBook eller noen gang kommer til å ha noe å gjøre med Apple...men fremdeles har jeg opplevd at det er skjednere det kommer feil på en Mac enn på andre maskiner...

Lenke til kommentar
heh...apple er et sant helvete hvis det er feil på produktene, så hvis det er for å få færre klager o.l. så tror jeg di har driti på draget.

Kan skrive under på det. Jobber selv i butikk som selger Apple. Lekre maskiner med lekkert OS, men herregud for en service/support.

:yes: Agreed. Apple Support = :thumbdown:

Endret av hilram
Lenke til kommentar
heh...apple er et sant helvete hvis det er feil på produktene, så hvis det er for å få færre klager o.l. så tror jeg di har driti på draget.

Kan skrive under på det. Jobber selv i butikk som selger Apple. Lekre maskiner med lekkert OS, men herregud for en service/support.

Hvilke modeller er det mest feil på?

En Mac er en stor feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...