Gå til innhold

kan jeg bruke data uten mainbordvifte?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du trenger da virkelig ikke å starte ny tråd om dette, denne som du har begynt på vil da vel bringe et svar? den er jo ikke så forbanna gammel da, litt tålmodighet er ok ikke sant?.

 

Ikke kjør uten vifte eller passiv kjøling for da går det den veien høna sparker. Så svaret er som følger, kjøp en vifte, monter den og ikke start flere tråder om en og samme ting :devil::devil:

Lenke til kommentar

Det går bra å kjøre uten vifta på main board.

Har gjort det i snart 2 år på den ene maskina mi med et asus a7v ett eller annet.

Ikke har jeg satt på kjøleribber heller.

 

Hm, ser at dette er tråd nr 4 om det samme fra den samme, hvis du ikke har startet flere med nesten det samme spørsmålet.

Du må da vel ha fått svar på spørsmålet ditt??

Er jo noen som har svart inne på de 3 trådene....

Endret av Cupola
Lenke til kommentar

det er vel en grunn til at de er der.. jeg bruker en hjemmelaget løsning som funker bra... chipsettribbe med vifte på toppen. temperaturen ligger på omtrent det samme som CPU'en her . Jeg har Abit kd7-g

 

*du må nesten se selv om temperaturen er ok..

Lenke til kommentar

Sett en temp sensor på brikken og kjør igang noen benchmarker. Den brikken er northbrigden og den er den som styrer minne, agp og eide. Så ja den jobber!

For min del så kjør uten å gruse maskina di, hadde aldrig tort å kjøre uten vifte eller god passiv kjøler. Så svaret er som følger -> Du kan kanskje kjøre uten, men det må du bare prøve å se om det går. Mitt råd -> kjøp en kjøler som er beregnet på kortet ditt og monter på, husk goop og vet du ikke hva og hvordan med goop så se goop guiden

Endret av knutern_
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...