Gå til innhold

Hvilke land har du vært i?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Forøvrig, her er kravene de stiller:

http://www.angola.org/index.php?page=english

 

Ganske tydelig at de ikke er overvettes interessert i å øke turismen.  Man skal være mer enn gjennomsnittlig interessert i å besøke landet for å gå gjennom den prosessen der.

 

Det der er rimelig standard. Norge stiller omtrent identiske krav til turistvisum. Forskjellen er at norge har en liste over land som ikke trenger å søke, som består av vestlige land vi stoler på.

Lenke til kommentar

Det der er rimelig standard.

 

Njaaaa, jeg vet nå ikke helt det.  Jeg har vært innom en del land i min tid, men aldri støtt på de uthevede vilkårene under.  Selv ikke i ganske restriktive land som Sovjetunionen, Syria, Libya eller "stanene" i sentralasia.  For all del, det finnes sikkert flere land på samme linje eller verre, men "rimelig standard" tror jeg er en overdrivelse.

 

  1. Visa Application Form, front and back, duly completed in print or typed, in black ink and signed by the applicant or requester;
  2. Letter or request from the visa applicant, addressed to the Consular and Diplomatic Mission of Angola (this letter must be notarized);
  3. International certificate of vaccination;
  4. Evidence of means of subsistence and accommodations;
  5. One recent color passport-sized photo;
  6. Original and photocopy of passport—the main pages and those containing information on migratory movements;
  7. Photocopy of ticket to the Republic of Angola, with a return;
  8. Guarantee of means of subsistence, equivalent to US $200, for each day of stay in national territory, under the terms of Article 19(1) of Law 2/07 of 31 August;
  9. Copy of the hotel reservation with the official stamp from the hotel;
  10. Payment of $141.00 (As of November 2, 2015, payments to the Consular Section should be by Visa, MasterCard or Discover. Only in exceptional cases will money orders be accepted. Processing fees are non-refundable regardless of the outcome of the application).
Lenke til kommentar

 

 

Forøvrig, her er kravene de stiller:

http://www.angola.org/index.php?page=english

Ganske tydelig at de ikke er overvettes interessert i å øke turismen. Man skal være mer enn gjennomsnittlig interessert i å besøke landet for å gå gjennom den prosessen der.

Det der er rimelig standard. Norge stiller omtrent identiske krav til turistvisum. Forskjellen er at norge har en liste over land som ikke trenger å søke, som består av vestlige land vi stoler på.

Her er det kun Namibia som slipper unna uten turistvisum mener jeg å huske

Lenke til kommentar

Virkelig?  Hun må sende et personlig brev til ambassaden og legge ved selve passet og en fotokopi av det samme?

 

Vel, jeg kan selvsagt ikke akkedere med deg om hva hun må eller ikke må, men jeg synes det er rart at jeg aldri har vært i nærheten av å måtte oppfylle denslags krav.  Å sende mitt originale pass noe sted hadde uansett vært helt utelukket uansett hvor gjerne jeg ville besøkt noe som helst land.

Endret av Belfaborac
Lenke til kommentar

Det er ikke farlig å gi fra seg passet i en visumsprosess, og det er mange proffesjonelle firmaer som driver med dette også hvis man har lyst til å bruke en av de

 

Dessuten kan du søke om et pass #2, slik at du har gyldig pass du kan bruke mens prosessen er i gang :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Det er ikke farlig å gi fra seg passet i en visumsprosess, og det er mange proffesjonelle firmaer som driver med dette også hvis man har lyst til å bruke en av de

 

Dessuten kan du søke om et pass #2, slik at du har gyldig pass du kan bruke mens prosessen er i gang :)

 

Jeg vet at det ikke er farlig, men et pass er en ettertraktet vare og utro tjenere er det plenty av over alt.  Også på ambassader.  Ellers har jeg aldri blitt bedt om å gi eller sende det fra meg, så problemstillingen var/er ukjent for min del.

Lenke til kommentar

Ja. I tillegg til å møte opp personlig for et intervju, selvsagt. De holder passet hennes til søknaden er ferdig. Prosessen tar et par uker.

 

Gubbevares.  Godt jeg er norsk da, og ikke behøver søke hver gang jeg skal inn i landet.  Da er det vesentlig mere restriktivt å besøke Norge enn å besøke noen av diktaturene jeg har vært innom gitt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

 

Ikke så spennende liste, men:

 

Sverige

Danmark

Finland

Island

Estland

Tyskland

Østerrike

Serbia

Kosovo

Spania

Kypros

Makedonia

 

Hva brakte deg til Makedonia hvis jeg får spørre? :)

 

 

Når en først er på Balkan er Makedonia bare ett steinkast unna.

 

 

Ok :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg er for tiden bosatt i Israel. I tillegg har jeg vært i:

Norge

Sverige

Finland

Danmark

Storbritannia

Spania

Frankrike

Nederland

Tyskland

Italia

Vatikanstaten

Hellas

Tyrkia

Latvia

Russland

Palestina

Egypt

 

Jeg regner med å besøke Jordan om ikke så lenge.

 

De fleste av disse landene er besøkt i voksen alder. Familien dro ikke alltid på utenlandsferier i oppveksten min og hvis vi gjorde det, dro vi som regel til det samme stedet for å besøke annen familie.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...