Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvilket WLAN? Asus, 3Com, SMC?


Anbefalte innlegg

Skal altså ha WLAN. Litt info:

 

- Trådlaus 800kbit\s linje som kjem inn til D-Link ruter og ut til 4 maskiner

- Ikkje over 100 meter

- Trenger ikkje store overføringshastigheter (eg skal primært dele internett og ikkje dele filer)

- 4-6 maskiner

 

Eg har lest litt rundt og funne eit par

 

Asus WL-500G

Asus WL-300G (kva er forskjellen på 500 og 300?)

 

3Com 11g (har lest at folk har hatt problemer med dei)

 

SMC

 

Linksys (har lest mykje bra om Linksys, noken erfaringar, evt. stader eg kan kjøpe?)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan finne mye info om trådløst i produktguiden vår: http://produkt.barbara.no

 

Siden du har en router fra før trenger du bare et aksesspunkt. WL-300G er et aksesspunkt med en LAN port. WL-500G har 4 LAN porter og en WAN port, samt USB og paralellport.

 

Basestasjoner/routere kan også brukes som aksesspunkter, men krever da litt mer jobbing (deaktivere DHCP serveren og sette IP-adressen til å passe til subnettet ditt).

Lenke til kommentar

Jeg har en 3com router, og den fungerer veldig fint bortsett fra de gangene jeg har forsøkt å spille over nettet, plutselig oppstår det et veldig lag. Har prøvd å oppdatere med firmware, men problemet er fortsatt der. Maskinen min er bare et par meter unna routeren, med et tak imellom.

Lenke til kommentar

nett.JPG

 

Det er dagens oppsett.

 

Eg fekk tips om denne ruteren: Linksys til 790,- på NetShop

 

Eg reknar med det er ein ruter\aksesspunkt sidan det står

Trådløs router med tilkobling for 4 PCer via kabel, eller opptil 53 enhetet trådløst. Dette er produktet for deg som ønsker flere PCer opp på èn enkelt bredbåndslinje.

 

Så eg kan koble denne ut frå ein port på D-Link ruteren eller skifte D-Linken ut med den...har eg forstått rett? Er veldig greitt om eg kan få vekk D-Linken da eg har problemer med å opne portar på den.

 

Eg skal ha til 2 nettverk så dersom eg kunne fått bestillt denne frå NetShop så hadde det vore bra.

 

Ut ifrå denne testen så skulle det vel være eit bra kjøp Barbara test :yes:

 

Eg har generelt veldig lite peiling angåande nettverk, med DHCP, subnett osv...blir heilt susete av det. Det er altså ingen spesielle behov, men det er vil ha er:

 

-God rekkevidde og fart

-Ein som ikkje øker ping på online gaming

-Fin pris

-Brukarvennleg og stabil

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Vil STERKT anbefale en ASUS WL-500g.

Utrolig rekkevidde, og mange bra funksjoner; som printserver, usb-port, routerfunksjon, R45-porter osv...

Ja, men har eg strengt tatt bruk for alt det der? Linksys sin har også 4 RJ45 portar.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Jeg har en 3com router, og den fungerer veldig fint bortsett fra de gangene jeg har forsøkt å spille over nettet

Gjelder det bare når du spiller trådløst, eller også dersom du prøver med kabel?

 

Jeg sliter litt med en bærbar, og at den mister kontakten ved online-spill.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Jeg har en 3com router, og den fungerer veldig fint bortsett fra de gangene jeg har forsøkt å spille over nettet

Gjelder det bare når du spiller trådløst, eller også dersom du prøver med kabel?

 

Jeg sliter litt med en bærbar, og at den mister kontakten ved online-spill.

Det skjer bare trådløst, ingen problemer når jeg kobler opp med kabel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...