skorpio Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Når jeg sletter filer i windows (f.eks ved shift+del) så oppdateres ikke den ledige plassen på disken. Om jeg sletter på vanlig måte ved delete og så går til papirkurven og sletter der igjen så oppdateres det rett. Fungerer ikke i wincmd heller. Men jeg har nå mistet ganske så mange GB pga dette og finner ikke noen måte å få de tilbake på. Har kjørt scandisk, norton diskdoctor, defrag og norton speeddisk uten resultat. Takk for svar! Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Har du Norton Antivirus på maskinen? Den har en gjenopprettingsfunksjon som gjør at du i praksis får en søppelbøtte i søppelbøtten. Utrolig plagsomt. Lenke til kommentar
skorpio Skrevet 30. mai 2004 Forfatter Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Ah, ser ut til at det funka når jeg tømte den ja... For noe makkværk Takk for kjapt svar! Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Havner ting i Norton sin Recycle Bin, selv om man bruker shift knappen samtidig som man sletter noe (noe som skal slette fila direkte og ikke legge det i søppelbøtta)? Selv så har jeg disablet Norton sin Recycle Bin... den er bare plagsom Lenke til kommentar
tokr Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Skjønner ikke hva den ekstra søpplebøtta til norton har og gjøre med anti-virus... alle jeg har snakket med kan ikke fordra den... burde den ikke iallfall være av per default... Lenke til kommentar
The.Arisen.One Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Av og til skulle jeg ønske Windows hadde en slags /dev/null funksjon som i Linux. Papirkurv av typen "faktisk slett data - og overskriv" og ikke "lat som om det slettes - plystre, plystre" Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Av og til skulle jeg ønske Windows hadde en slags /dev/null funksjon som i Linux. Papirkurv av typen "faktisk slett data - og overskriv" og ikke "lat som om det slettes - plystre, plystre" Linux har mange funksjonar som Windows skulle hatt Lenke til kommentar
LOG Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 Gidder ikke bruke windows sin recyclebin engang jeg. Lenke til kommentar
snole Skrevet 30. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 30. mai 2004 (endret) Av og til skulle jeg ønske Windows hadde en slags /dev/null funksjon som i Linux. Papirkurv av typen "faktisk slett data - og overskriv" og ikke "lat som om det slettes - plystre, plystre" Du kan faktisk gjøre slik at ting ikke går i recycle bin. Du kan og slå av spørsmål om bekrefting av sletting av filer. Og har man Norton Protected bin, kan man disable den. Så hva er problemet? Edit: Rettet en skrivefeil. *pirke* Endret 31. mai 2004 av snole Lenke til kommentar
Calm Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 (endret) Av og til skulle jeg ønske Windows hadde en slags /dev/null funksjon som i Linux. Papirkurv av typen "faktisk slett data - og overskriv" og ikke "lat som om det slettes - plystre, plystre" Du kan faktisk gjøre slik at ting ikke går i recycle bin. Du kan og slå av spørsmål om bekrefting av sletting av filer. Og har man Norton Protected bin, kan man diable den. Så hva er problemet? Problemet er det at den i det hele tatt eksisterer... Jeg legger inn antivirus, for å beskytte maskinen min mot virus, også får jeg med en søpplekasse som sparer på dritten min... det er det som er problemet... Endret 31. mai 2004 av Calm Lenke til kommentar
snole Skrevet 31. mai 2004 Rapporter Del Skrevet 31. mai 2004 Men du klarer vel å slå den av? eller? Det gjorde i alle fall jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå