Gå til innhold

Bilde-upload.


Anbefalte innlegg

Hei. :)

 

Vi har nylig fått avatar-upload, noe som er supert (yay for dere), MEN, hadde det ikke vært veldig greit med en bilde-uploader også? Dette vil innebære at man kan "attache" et bilde til en post, mye i likhet med en e-post. Man kan naturligvis ha en maksstørrelse på bildene (både oppløsning og datamengde) og en viss begrensning med henhold til format. Dette er helt normalt på andre fora og jeg er nokså sikker på at funksjonaliteten er der. Noen vil muligens si at båndbredden ikke tillater slikt, men med en fornuftig begrensning kan jeg ikke se at dette skulle være noe problem. Bildene vil naturligvis kun være tilgjengelige for innloggede medlemmer. En slik funksjon hadde ihvertfall være til stor hjelp.

 

Takk for oppmerksomheten. :)

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ser for meg at med et par tusen aktive medlemmer hver dag at det kan bli et problem å få sjekket alle bildene. Noen må jo nesten ha kontroll over hva som blir postet, slik at det ikke lurer seg inn masse ekle greier man ikke vil ha noe av.

Men jeg støtter likevel forslaget. :w00t:

Endret av Musty
Lenke til kommentar

Støtter forslaget. I dag burde det ikke være så vanskelig med plass til mulighet for uploading av bilder. Tror neppe denne funksjonen vil komme til bry, og eventuelle bilder som ikke er passene blir jo fort fjernet med report muligheten, som vi allerede opplever.

 

Nei, det vil helt sikkert bare øke brukervenligheten på forumet enn forverre den.

 

Men i mellomtiden kan vi bruke ImgSpot til å hoste bilder. Mye greiere enn home.no

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

QUOTE (aadnk @ 29/05/2004 : 22:06)

Men i mellomtiden kan vi bruke ImgSpot til å hoste bilder. Mye greiere enn home.no

problemet med home.no er?

 

vil tro at det blir store mengder med bilder til slutt..

Man må i såfall ha en funksjon som sletter bildene etter en viss tid, og da er jo vitsen med posten borte, f.eks i en gammel worklogg...

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar

Når jeg sier at ImgSpot er mye bedre enn home.no tenker jeg spesielt på de som omtrent ikke laster opp bilder. I så fall er registrering og masse annet tull ganske irriterende og tidkrevende arbeid som fint kunne unngås.

 

De som ofte refererer til egne opplastete bilder har som regel selv webområde, og trenger ikke home.no (Hvis de da ikke allerede har registrert der).

Endret av aadnk
Lenke til kommentar

QUOTE (aadnk @ 29/05/2004 : 22:25)
De som ofte refererer til egne opplastete bilder har som regel selv webområde, og trenger ikke home.no (Hvis de da ikke allerede har registrert der).

det vill jeg ikke si at de nødvendigvis har..

selv bruker jeg home.no til allt av bilder jeg laster opp..

men det kan jo hende jeg er av skjelden hetene..

 

Men uansett.. så er det mye greiere både for oss og for driften av forumet at bildene hentes fra en annen servere enn å laste dem opp på forum serveren.. forumet vill ikke bli noe kvikkere av den grunn.

 

Uansett ser jeg ikke noe problem i å lage seg en konto en eller annen plass der man får bildene opp på nettet..

De fleste ISP`er gir brukeren mulighet til dette..bare veldig dårlig info om det....

Lenke til kommentar

QUOTE (Musty @ 29/05/2004 : 22:53)
jeg ser for meg at med et par tusen aktive medlemmer hver dag at det kan bli et problem å få sjekket alle bildene. Noen må jo nesten ha kontroll over hva som blir postet, slik at det ikke lurer seg inn masse ekle greier man ikke vil ha noe av.
Men jeg støtter likevel forslaget. :w00t:

Folk kan jo laste opp upassende bilder på home.no og home.no.net, og blir de bildene postet på forumet så blir de fjernet via at brukere rapporterer de upassende bildene så den problemstillingen ser jeg egentlig ikke.

Lenke til kommentar

QUOTE (Mr.Ueland @ 08/06/2004 : 14:32)
Er det noen spesielle forarer denne finessen ønskes aktivert i? ;)

Digitale bilder, foto og video

-> Digitale kompaktkamera

-> Speilrefleks (digitale)

-> Fotografering

-> Bilderedigering, arkivering og programvare

-> Bildekritikk

-> Skannere, skanning

 

Spill

-> Diskuter spill og tilbehør - Generelt

-> Spørsmål og svar - PC

-> Diskuter spill og tilbehør - Konsoll

-> Spørsmål og svar - Konsoll

-> Spillforum - for de mest populære spillene (m alle underforum)

-> Modifikasjoner

 

Overklokking

-> Luftkjøling

-> Vann- og ekstremkjøling

-> Prosessor og overklokking

-> Grafikkort

-> Hovedkort / RAM (Overklokking)

-> Data/overklokking generelt

-> Støydemping

-> Kabinetter

-> Case mods

-> Worklogs (!!!)

-> Elektronikk

-> Benchmarks

 

Off topic

-> Annet

-> Søppel

 

Programmering

-> Web-design, HTML og CSS

 

Bil og Motor

-> Showcase

 

Forum

-> Tilbakemeldinger til moderatorteamet

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...