Gå til innhold

Netconnection - elendig service!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Eg har ingenting i mot NC, og tviler ikkje på at dei jobber hardt for å tilfredsstille kundene sine.

Sjøl fekk eg i går min etterlengte CoolDrive 4 i går, "bare" 3 veker etter bestilling.

 

For to veker sidan sendte eg ein mail der eg spurte om kor pakken min hadde blitt av, ingen svar.

>Kundenr: xxxxxxx

>Eg har forsatt ikkje mottat pakken min, sjølv om det er ein god stund sidan eg bestillete pakken på netconnection.no

>

>Sitat frå posten.no:

>Sending/kollinummer:  CK088305163NO

>Ingen data funnet. Det finnes ingen opplysninger registrert på det oppgitte sendingsnummeret.

>Sjekk om sendingsnummeret er riktig inntastet. Dersom nummeret er riktig, ta kontakt med

>nærmeste bedriftspakkesenter, eventuellt innleveringssted

>

>Øyvind Haga

Ei veke etter sendte eg ein ny mail, med orginal mailen lagt ved.

Då fekk eg svar.

Heisann

 

Jeg har nå endelig fått svar fra Posten angående pakken din, og de klarer desverre ikke å lokalisere den.

Desverre så er vi også tomme for CD4, slik at vi ikke får sendt deg en umiddelbar erstatning.

 

Nye Cooldrives kommer på lager først i midten av juni.

 

Beklager så mye.

Når eg leste denne vart eg nedbrutt, og planla å angre angre heile kjøpet. Men ei veke seinare, altså i går ankom pakken.

 

Betre seint enn aldri, må moralen være her ;)

Lenke til kommentar
Ingenting galt i å fortelle sannheten i denne episoden, men når det er sagt, kan det jo tenkes at NetConnection faktisk har et leverandør problem, akkurat som du opplever nå.

 

Det jeg legger i useriøst, er å sette NetConnection i en slik stilling, hvor de får et slikt valg / tidsfrist - da de kanskje ikke hadde mulighet til å innfri dine krav.

Synes du fire måneder på å ordne opp er urimelig? Hvor lang tid er i så fall rimelig? Ett år? Jeg bare spør...

Som du sikkert skjønte var det utsagnet med hensyn til leverandør problemer.

 

Sett at Netconnection ikke klarte å levere varen pga. leverandør problemer på 3 måneder, hva da ? Hva hadde du gjort hvis du var i Netconnection sine sko ?

 

Byttet leverandør ?

Hva NC gjør i forhold til sine leverandører, er for meg som forbruker, overhode ikke interessant. Det er deres problem og noe de må ordne opp i. Dessuten vil jeg ikke betegne det som leverandør problemer at leverandøren har sluttet å føre et produkt.

Men det NC må gjøre er å finne en løsning ovenfor kunden som sitter å venter. Og det gjorde dem gjennom å tilbakebetale pengene. Problemet er bare at det tok nesten fire måneder før det skjedde. Det burde vært gjort etter to uker, ihverfalle etter en måned. Uansett, det positive er iallefall at pengene er kommet på konto. Så er det bare å se hvor lang tid det tar før NC sender resten av sakene. 13.mai skulle de vært sendt ifølge NC. Det er etter alt å dømme fortsatt ikke blitt gjort. Og her kan de ikke skylde på noen andre enn seg selv.

 

Som en hvilken annen bedrift, tror jeg Netconnection er opptatt av å beholde kunder ved å tilfredsstille dem.

Selvsagt vil de beholde kundene sine, men det vil ikke dermed si at de istand til å yte god service. I denne saken har de gjort en veldig slett jobb.

 

Jeg tror ikke de holder igjen varene deres på pur f...

Neppe, men de lovet at pakken skulle senden 13.mai. Det er ikke blitt gjort. Hvorfor, det er det bare NC som vet.

Lenke til kommentar
Greit 3 mnd er for lenge, MEN det er hvisst blitt mote å klage på den butikken her.

Nå har jo alle som leste den tråden som ble stengt kunnet registrere at de har vert forsinket grunnet sykdom,dette kan få enorme konsekvenser for et lite firma, la oss si di er 4 annsatte og 2 er syk, det blir 50% noe som ville tilsvare ca 50 stk hos Komplett, hva hadde skjedd der. I tillegg har det vel vert flytting og de jobber med nytt websystem. Se på Komplett som har midler og resusser milevis foran netconnection, de har slitt i ukevis med denne omleggingen.

Dette er IKKE ment som kritikk av Komplett, men bruker de som en sammenligning .

Endret av nosto
Lenke til kommentar

To små råd til alle som driver nettbutikk.

 

Informer mye om hva som skjer. En informert kunde har ganske lang tålmodighet. Å ikke svare på mailer og slik er ikke holdbart.

 

Jeg vet at det blir dratt en liten hvit en i ny og ne ovenfor kunder, men ikke la det bli for mye og for lenge.

 

Jeg må presisere at dette er et innlegg som gjelder for alle nettbutikker, jeg har aldri handlet fra netconnection, og har personlig ikke noe imot de. Handler kunn fra de jeg vet har bra service. Det gjør livet mitt mye enklere.

Lenke til kommentar

Akkurat samme metode som bl.annet whitebox benytter seg av. Holder tilbake informasjon, skylder på sykdom, levrandør problemer osv.. Bra ta noen uttaler seg på forumet, for når en handler varer så regner en med at en får det en betaler for, klarer de ikke å skaffe varen eller erstatte den med ny så må en betale tilbake det varen kostet dermed basta. Og at noen her hakker ned de som skriver i webshop erfaringer bør holde munn for dette er et forum hvor en skal ta opp dette uansett om en er et firma eller kunde...

 

Pga dette så holder forhåpentlig folk seg unna lurvete firma, tenker ikke da spesielt på NC men gjelder generelt alle.

 

nObedienz: mener du virkelig at han skal bruke tid og krefter for å nå et firma som skal opptre seriøst over en kunde og som verken svarer på tlf, fax, email at han skal bruke enda mer tid etter tre mnd og møte opp hos NC. Hva er vitsen i det da, forteller no mer om firma en om personen som klager det da...

 

Og skylde på dårlig levrandører er bak mål, og iallefall må en holde kunden oppdatert på hva som skjer underveis...

 

RScue

Lenke til kommentar

Jeg må få legge til at også jeg har negative erfaringer med denne web-shoppen. Jeg bestillte en chip kjøler og betalte på forskudd.

Jeg måtte purre i 1 mnd. for å få den, og hver gang jeg purret så hadde de "akkurat sendt den".

 

....synes dette var for dårlig....

Lenke til kommentar

Helt enig med dere, det skulle jo bare mangle at man ikke kan si ifra om noe er galt med et webshop! Når de gjør en dårlig jobb så vises det, normalt folk snakker om det da.

Synes det er rart at disse folka ikke prøver å forsvare seg engang... Umulig at de ikke har fått øye på hva som sies om dem her på forumet.

Lenke til kommentar
Greit 3 mnd er for lenge, MEN det er hvisst blitt mote å klage på den butikken her.

Nå har jo alle som leste den tråden som ble stengt kunnet registrere at de har vert forsinket grunnet sykdom,dette kan få enorme konsekvenser for et lite firma, la oss si di er 4 annsatte og 2 er syk, det blir 50% noe som ville tilsvare ca 50 stk hos Komplett, hva hadde skjedd der. I tillegg har det vel vert flytting og de jobber med nytt websystem. Se på Komplett som har midler og resusser milevis foran netconnection, de har slitt i ukevis med denne omleggingen.

Dette er IKKE ment som kritikk av Komplett, men bruker de som en sammenligning .

Selfølgelig er det uheldig at en bedrift blir satt ut av spill pga sykdom. Men så lang ventetid og dårlig service de har utøvd i visse tilfeller her holder bare ikke mål! Har de virkelig så store problemer, så bør de informere åpent om dette på sine hjemmesider, og på svar-mail til kunder som etterlyser/klager på varer. Tydeligvis er ikke de rette tiltakene blitt iverksatt her fra NC sin side, som har gåttt utover dem selv og kunder. Personlig hadde ikke jeg truet med å starte en post på HW forumet, men det er en annen diskusjon. (Og jeg har bare postive erfaringer med NC fra de gangene jeg handlet der for lenge siden).

Lenke til kommentar

Som jeg har sagt tidligere så er alt over 2 uker for lang ventetid , dette gjelder uansett webshop. Ja de burde informere bedre om de har levproblemer eller andre ting som er årsak til dette .

Når det gjelder Netconnectione håper jeg virkelig de får opp sitt nye websystem og at dette fører til en kraftig forbedring for missfornøyde kunder , selv har jeg ingen grunn til å klage på dem enda iallefall og vil derfor fortsette å handle hos dem .

Ingen er tjent med dårlige tilbakemeldinger eller missfornøyde kunder.

Lenke til kommentar
..........MEN det er hvisst blitt mote å klage på den butikken her........

At det har blitt "mote" å klage på NC tviler jeg på.

Det jeg tror er at det faktisk er utrolig mange missfornøyde kunder der ute som ikke får varene sine som avtalt. Dette kan selfølgelig være pga sykdom eller dødsfall ect. MEN da må de kunne klare å oppgi dette på deres hjemmeside.

Selv ventet jeg "bare" 3-4 uker, men det er ganske lenge å vente uten å få noe beskjed om at varen er sendt eller ikke.

 

Men det skal være sagt at grunnen til at pakken min ikke ble sendt var at de ikke hadde en ting som jeg hadde bestilte på lager. Men hvordan i all værden sjekker man det?

Jeg har ikke funnet et eneste sted på NC.no om hva de har på lager.

 

Håper inderlig ikke at butikken "går under" fordi de har et mye bedre utvalg på visse ting, men de burde forte seg med det nye systemet som det har vært så mye snakk om.

Endret av Cloud
Lenke til kommentar
Håper inderlig ikke at butikken "går under" fordi de har et mye bedre utvalg på visse ting, men de burde forte seg med det nye systemet som det har vært så mye snakk om.

Hmmm...sjekket selskapet på Brønnøysund.

 

Blir litt skeptisk til selskapet når jeg ser infoen der egentlig...Men der har man ihvertfall et par navn, et telefonnummer og en e-postadresse man kan forsøke å oppnå kontakt på.

 

____________________________________________________________________

 

 

Organisasjonsnummer: 983 258 441

Navn/foretaksnavn: NETCONNECTION ANS

Organisasjonsform: Ansvarlig selskap

Forretningsadresse: Hansteensgate 12, 2. etg

0253 OSLO

Kommune: OSLO

Postadresse: -

E-postadresse: [email protected]

Internettadresse: -

Telefon: 22 55 65 83

Mobil: -

Telefaks: -

Registrert i Enhetsregisteret: 29.05.2001

Stiftelsesdato: 01.01.2001

Daglig leder/administrerende direktør: Kenneth Hoseth Lund

Daglig leder/administrerende direktør: Thor Åsmund Hansen

Næringskode®: 72220 Annen konsulentvirksomhet tilknyttet system- og programvare

 

Sektorkode: 760 Personlige foretak mv.

Også registrert i: Foretaksregisteret

Merverdiavgiftsmanntallet

Lenke til kommentar

Tja et ansvarlig selskap skulle i utgangspunktet vere sikrere enn et AS, da et as kun er ansvarlig for aksjekapitalen, som regel ligger denne på minstekravet hos de fleste små firma ,altså 100 000 kr, noe som er småpenger, i et ansvarlig selskap er innehavern ansvarlig for all gjeld.

For å sjekke om de har varen inne trykker du bare på produktet du får da opp en side med nermere info om produktet,til høyre på den siden ser du lagerstetus.

Lenke til kommentar

bare for å stille meg i køen med missfornøydse kunder, sliter jeg og litt med netconnection. mye rot og ingen svar på mail... nå vil jeg bare he tilbake pengene mine.

bruker dem gjerne hos andre. bestiller ikke mere derfra. har vært noe feil alle(3) gangene jeg har bestilt. og det er jo litt utrolig

 

 

edit: og snekker`n du har et litt spesielt kundeforhold med flere webshops,

så dine meninger er ikke helt upartiske. men jeg kan jo godt forstå hvorfor det er lurt å sponse(smøre) deg sånn som du forsvarer NC/komplett osv.

*beklager men er litt gretten nå*

Endret av zadu
Lenke til kommentar
Telefon: 22 55 65 83

 

Blir litt skeptisk til selskapet når jeg ser infoen der egentlig...Men der har man ihvertfall et par navn, et telefonnummer og en e-postadresse man kan forsøke å oppnå kontakt på.

He, he. Hvis du prøver å ringe det telefonnummeret, får du beskjeden: "Du har kommet til et nummer som ikke er i bruk..." :hrm:

Lenke til kommentar
He, he. Hvis du prøver å ringe det telefonnummeret, får du beskjeden: "Du har kommet til et nummer som ikke er i bruk..."

Det overrasker meg ikke.

 

Har vel en mistanke om at firmaet ikke har så mange tilknytninger til Oslo-adressen som står oppført heller.

 

Finner du noen av menneskene nevnt der i telefonkatalogen...?

Lenke til kommentar
Greit 3 mnd er for lenge, MEN det er hvisst blitt mote å klage på den butikken her.

Nå har jo alle som leste den tråden som ble stengt kunnet registrere at de har vert forsinket grunnet sykdom,dette kan få enorme konsekvenser for et lite firma, la oss si di er 4 annsatte og 2 er syk, det blir 50% noe som ville tilsvare ca 50 stk hos Komplett, hva hadde skjedd der. I tillegg har det vel vert flytting og de jobber med nytt websystem. Se på Komplett som har midler og resusser milevis foran netconnection, de har slitt i ukevis med denne omleggingen.

Dette er IKKE ment som kritikk av Komplett, men bruker de som en sammenligning .

Hvor lenge har netconnection eksistert forresten?

 

EDIT: Fant svaret. :D

Endret av bkvaloy
Lenke til kommentar
Det morsomme med denne greia, er at du ikke klarer å holde deg objektiv, men isteden blir forbannet på meg - en bruker av forumet, som bruker forumet slik det skal; ved å ytre sine meninger. Dessuten, har jeg da aldri sagt at jeg er ute etter noen legeromaner ?

 

Kanskje de rett og slett ikke liker å snakke med deg, da du virker som en innesluttet og muligens irritabel mann, som hisser deg opp med en gang noen ikke deler dine meninger ?

:wow: Ikke klarer å holde meg objektiv? Blir forbanna på deg?

 

Jeg bare skjønner meg ikke på deg, jeg.

 

Mht. objektivitet (og saklighet): Dersom jeg erklærer meg misfornøyd med servicen fra Netconnection, og forsvarer det standpunktet når noen kritiserer meg for å gjøre så, er jeg dermed "innesluttet og muligens irritabel mann, som hisser meg opp med en gang noen ikke deler mine meninger" ? :(

 

Når det gjelder de mailene Netconnection har fått av meg, har den strengeste jeg har sendt blitt sitert her i denne tråden.

 

Så kan dere andre bedømme om jeg er så ufordragelig at jeg ikke fortjener bedre...

Har de andre mailene du har sendt til netconnection vært like barnslige som den siste....? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...