Gå til innhold

Netconnection - elendig service!


Anbefalte innlegg

Skulle akkurat til å legge inn en post på "Netconnection - konkurs?" tråden, da jeg så at den var stengt pga. personlige motsetninger mellom noen på forumet...

 

Jeg har ikke i mot noen her, og ber om at dere ikke fortsetter krangelen i denne tråden...

 

Jeg jobber for en dataforhandler, og vi har en periode handlet en del hos Netconnection. Det dreier seg om div. viftestyringer, PSU og noen kabinetter.

 

I februar dette år skrev jeg flg. mail til Netconnection:

 

Hei!

 

Vi har 3 thermaltake-produkter som er kjøpt av dere, som er defekte.

 

1. Viftestyring tilhørende en Thermaltake Xaser III sort

(viftekontroller på kanal 4 virker ikke...)

 

2. Strømforsyning Thermaltake

(helt død)

 

3. Vannkjølingsanlegg Thermaltake

(vannpumpe er gåen)

 

Jeg vil gjerne vite hva fremgangsmåten er for å få returnert disse

produktene til dere, og få de reparert /erstattet.

 

Med vennlig hilsen

***

 

Jeg fikk svar neste dag: :)

Heisann

 

Vennligst send de defekte enhetene tilbake til oss:

 

Netconnection ANS

Ved *****

Peder Ankersvei 12

1358 JAR

 

Mvh

****

Netconnection ANS

 

Som sagt, så gjort.

 

Siden purret og purret jeg via mail. Det var ikke mulig å få tak i noen på telefon...

 

For et par uker siden sendte jeg dem en mail med tittelen:

Netconnection får gratis reklame på hw.no

 

Jeg sendte selvsagt mailen til "[email protected]", da jeg etterhvert går ut i fra at "support"-kontoen ikke blir lest...

 

Her er hva jeg skrev:

Ja, ja, Netconnection. Nå er det altså gått over tre måneder siden dere fikk disse produktene i retur fra oss...

 

Ikke har vi sett noe kreditnota, og ikke har vi fått erstatningsvare.

 

Jeg har mailet dere flere ganger, og det er umulig å få tak i dere på telefon. (Selvsagt et bevisst valg fra deres side...)

 

Jeg ser frem til å ha erstatningsprodukter her hos meg innen onsdag 12. mai.

 

Hvis ikke, tror jeg at jeg bil nødt til å starte en tråd under "Webshoperfaringer" på hardware.no sitt forum. Dere får selv bestemme innholdet i den tråden.

 

Med hilsen *****

Vet dere hva som skjedde? Jo, på onsdag 12. mai (etter å ha blitt møtt med taushet i over 3 mnd.) fikk jeg plutselig flg. mail:

Heisann

Vi har forsøkt å skaffe en erstatning for Aquarius II uten hell desverre,

da vår leverandør har sluttet med disse.

Vi må nok kreditere dere for denne.

 

Strømforsyningen og vitestyringen sender vi avgårde i morgen.

Beklager lang ventetid for dere.

Er det ikke rart at man må ty til trusler for å få det man i utgangspunktet har krav på?

 

STATUS: Vi har blitt kreditert for Aquarius II,

 

MEN VENTER FORTSATT PÅ Å FÅ DE TO ANDRE VARENE!!!

 

Netconnection, dette holder bare ikke mål! :mad::thumbdown:

 

EDIT: Skrivefeil.

Endret av hilram
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men en dag etter jeg starta tråden fikk jeg plutselig svar på mail og varene var i posten idag.  :thumbup:

Hmmm, tydelig at de prioriterer de som roper "ULV" her på forumet :no:

 

Men da vet vi det om man skal handle der...

Satt med samme oppfattninga når jeg fikk "plutselig" svar etter en tråd her, når jeg hadde venta i lange tider på svar før det. Men for all del, det kan jo være tillfeldig.... ;)

Lenke til kommentar

Det var nok ihvertfall ingen tilfeldighet at jeg fikk den mailen 12. mai, nei. Men jeg har vanskelig for å tro at posten bruker over to uker :nei: , så jeg bestemte meg for at nå fikk det være nok nåde, det var på tide å ta frem riset! :devil:

 

Så får vi se om dere kanskje omprioriterer litt, Netconnection, hvis dere skulle lese denne tråden. ;)

Lenke til kommentar

Sendte selv mail til NC, fordi jeg syntes det var lang ventetid på en pakke. Fikk svar dagen etter, med sporingsnr, men i postkassa lå det en hentelapp allerede. Så viste det seg at en av de tre vannblokkene hadde feil nippelstørrelse, så jeg sendte ny mail om dette. Fikk svar i løpet av kvelden, med returnummer.

(Edit: dette var i går...)

 

 

Så for meg har det gått kjapt og greit å få kontakt, kanskje har dette med at jeg alltid prøver å være høflig i mine mailer? (ikke rettet mot deg, hilram, men jeg har en anelse om at enkelte blir fly forbanna når det skjer en feil, og sender en sint, usaklig mail.) I teorien skal man jo gi en uhøflig kunde like god service som en høflig kunde, men de fleste av oss vet jo at det ikke alltid er sånn i praksis.

 

Og for at dette ikke skal bli en ny "fanboy"-sak: dette er første gang jeg kjøper noe fra dem (har dog hatt mail-kontakt en gang tidligere), og jeg snakker _kun_ av min egen, lille erfaring.

Endret av Halvsame
Lenke til kommentar

Veldig useriøst fra begge parter, NetConnection for å ikke svare på epost tidligere,

og deg, hilram, for å starte en slik tråd.

 

Som du selv sier, det er rart at man må ty til trusler - men det er enda verre å faktisk gjøre det.

For all del, jeg forstår deres frustrasjon, men hvis din / deres bedrift vil virke seriøs hilram, ville jeg anbefalt deg å møte opp i egen person, evt. å ringe direkte til daglig leder ved NetConnection.

 

 

My 0.02$

Lenke til kommentar

Forresten, la merke til en ting som står i mailene fra NetConnection... "CONFIDENTIALITY NOTICE

 

This e-mail message and all attachments which may accompany it are

intended only for the use of the recipient(s) to which it is addressed,

and may contain information that is privileged, confidential or exempt

from disclosure under applicable law. If the reader is not the intended

recipient, any disclosure, distribution or other use of this e-mail

message is prohibited."

 

 

:p

Lenke til kommentar
Veldig useriøst fra begge parter, NetConnection for å ikke svare på epost tidligere,

og deg, hilram, for å starte en slik tråd.

 

Som du selv sier, det er rart at man må ty til trusler - men det er enda verre å faktisk gjøre det.

For all del, jeg forstår deres frustrasjon, men hvis din / deres bedrift vil virke seriøs hilram, ville jeg anbefalt deg å møte opp i egen person, evt. å ringe direkte til daglig leder ved NetConnection.

 

 

My 0.02$

Dersom du hadde lest det første innlegget mitt litt mer nøye, ville du se at jeg har prøvd å få tak i dem på telefon - uten å lykkes. Se for eksempel på hjemmesiden deres - ser du noe telefonnummer? Tror du ikke jeg har prøvd opplysningen?

 

Prøv å ringe Netconnection selv, før du kommer med slike utspill.

 

Og hva er så useriøst med å fortelle sannheten om hva som har hendt? Jeg ville ta meg selv mindre seriøst om jeg ikke gjorde alvor av det jeg sa. Som jeg sa til Netconnection: Dere får selv bestemme innholdet i den(ne) tråden.

 

Det har de gjort.

Lenke til kommentar
Forresten, la merke til en ting som står i mailene fra NetConnection... "CONFIDENTIALITY NOTICE

 

This e-mail message and all attachments which may accompany it are

intended only for the use of the recipient(s) to which it is addressed,

and may contain information that is privileged, confidential or exempt

from disclosure under applicable law. If the reader is not the intended

recipient, any disclosure, distribution or other use of this e-mail

message is prohibited."

 

 

:p

Sto heldigvis ikke noe sånt i "bånn" av de e-mailene jeg har sitert. ;)

Lenke til kommentar

Ingenting galt i å fortelle sannheten i denne episoden, men når det er sagt, kan det jo tenkes at NetConnection faktisk har et leverandør problem, akkurat som du opplever nå.

 

Det jeg legger i useriøst, er å sette NetConnection i en slik stilling, hvor de får et slikt valg / tidsfrist - da de kanskje ikke hadde mulighet til å innfri dine krav. For å sette det litt på spissen, hvis jeg skulle ha kjøpt noe av ditt firma, så hadde jeg gått inn i "sjappa" og skreket; "Gi meg den og den kjøleren innen 10 sekunder, ellers skriver jeg en tråd om dere på hw.no forumet!"

 

Hva med å sende dem en fax, siden du ikke får kontakt med dem via telefon ?

 

NETCONNECTION ANS

Org.nr.: NO 983 258 441 MVA

Platåveien 9

SANDE

3070

NORWAY

Fax: +47 33 77 61 64

 

For å si det slik, jeg blåser i om du får tak i NetConnection eller ikke, siden det ikke er mitt problem. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg i det hele tatt orket å ytre mitt syn på saken, da jeg var ganske sikker på hva slags svar jeg kom til å få tilbake, basert på ditt første innlegg...

 

Kos deg i sandkassa, hvor du først startet denne tråden. :thumbdown:

 

Hence, 0.02$...

Lenke til kommentar
Det jeg legger i useriøst, er å sette NetConnection i en slik stilling, hvor de får et slikt valg / tidsfrist - da de kanskje ikke hadde mulighet til å innfri dine krav. For å sette det litt på spissen, hvis jeg skulle ha kjøpt noe av ditt firma, så hadde jeg gått inn i "sjappa" og skreket; "Gi meg den og den kjøleren innen 10 sekunder, ellers skriver jeg en tråd om dere på hw.no forumet!"

 

Jo, 10 sekunder hadde vært en urimelig tidsfrist.

 

Etter at de hadde brukt 3 måndeder, med flere purringer via mail, ga jeg dem en uke. Det var tre uker siden. I dag postet jeg denne tråden.

 

Har også etterlyst varene to ganger siden, via mail. Det er tydelig at de leser mailene mine, siden vi har fått kreditert den ene varen.

 

Hva med å sende dem en fax, siden du ikke får kontakt med dem via telefon ?

 

Mail, fax... Same shit.

 

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor jeg i det hele tatt orket å ytre mitt syn på saken, da jeg var ganske sikker på hva slags svar jeg kom til å få tilbake, basert på ditt første innlegg...

 

Jeg skjønner heller ikke hvorfor. Hvis du bare liker å lese om positive opplevelser, bør du heller kjøpe en legeroman eller to, og holde deg unna kategorien "Webshoperfaringer". ;)

Lenke til kommentar
Ingenting galt i å fortelle sannheten i denne episoden, men når det er sagt, kan det jo tenkes at NetConnection faktisk har et leverandør problem, akkurat som du opplever nå.

 

Det jeg legger i useriøst, er å sette NetConnection i en slik stilling, hvor de får et slikt valg / tidsfrist - da de kanskje ikke hadde mulighet til å innfri dine krav.

Synes du fire måneder på å ordne opp er urimelig? Hvor lang tid er i så fall rimelig? Ett år? Jeg bare spør...

Lenke til kommentar

Kanskje du burde bruke mindre tid her på forumet, og bruke mer tid på å prøve å finne telefonnummeret deres?

 

Det morsomme med denne greia, er at du ikke klarer å holde deg objektiv, men isteden blir forbannet på meg - en bruker av forumet, som bruker forumet slik det skal; ved å ytre sine meninger. Dessuten, har jeg da aldri sagt at jeg er ute etter noen legeromaner ?

 

Kanskje de rett og slett ikke liker å snakke med deg, da du virker som en innesluttet og muligens irritabel mann, som hisser deg opp med en gang noen ikke deler dine meninger ?

 

Ikke vet jeg, uansett, lykke til med krangelen. :yes:

 

Vet hvor slitsomt slike ting kan være, husk å ta lærdom av slike situasjoner! :hmm:

Lenke til kommentar
Ingenting galt i å fortelle sannheten i denne episoden, men når det er sagt, kan det jo tenkes at NetConnection faktisk har et leverandør problem, akkurat som du opplever nå.

 

Det jeg legger i useriøst, er å sette NetConnection i en slik stilling, hvor de får et slikt valg / tidsfrist - da de kanskje ikke hadde mulighet til å innfri dine krav.

Synes du fire måneder på å ordne opp er urimelig? Hvor lang tid er i så fall rimelig? Ett år? Jeg bare spør...

Som du sikkert skjønte var det utsagnet med hensyn til leverandør problemer.

 

Sett at Netconnection ikke klarte å levere varen pga. leverandør problemer på 3 måneder, hva da ? Hva hadde du gjort hvis du var i Netconnection sine sko ?

 

Byttet leverandør ?

 

Som en hvilken annen bedrift, tror jeg Netconnection er opptatt av å beholde kunder ved å tilfredsstille dem. Jeg tror ikke de holder igjen varene deres på pur f...

Endret av nObedienz
Lenke til kommentar

Greit 3 mnd er for lenge, MEN det er hvisst blitt mote å klage på den butikken her.

Nå har jo alle som leste den tråden som ble stengt kunnet registrere at de har vert forsinket grunnet sykdom,dette kan få enorme konsekvenser for et lite firma, la oss si di er 4 annsatte og 2 er syk, det blir 50% noe som ville tilsvare ca 50 stk hos Komplett, hva hadde skjedd der. I tillegg har det vel vert flytting og de jobber med nytt websystem. Se på Komplett som har midler og resusser milevis foran netconnection, de har slitt i ukevis med denne omleggingen.

Dette er IKKE ment som kritikk av Komplett, men bruker de som en sammenligning .

Lenke til kommentar
Det morsomme med denne greia, er at du ikke klarer å holde deg objektiv, men isteden blir forbannet på meg - en bruker av forumet, som bruker forumet slik det skal; ved å ytre sine meninger. Dessuten, har jeg da aldri sagt at jeg er ute etter noen legeromaner ?

 

Kanskje de rett og slett ikke liker å snakke med deg, da du virker som en innesluttet og muligens irritabel mann, som hisser deg opp med en gang noen ikke deler dine meninger ?

:wow: Ikke klarer å holde meg objektiv? Blir forbanna på deg?

 

Jeg bare skjønner meg ikke på deg, jeg.

 

Mht. objektivitet (og saklighet): Dersom jeg erklærer meg misfornøyd med servicen fra Netconnection, og forsvarer det standpunktet når noen kritiserer meg for å gjøre så, er jeg dermed "innesluttet og muligens irritabel mann, som hisser meg opp med en gang noen ikke deler mine meninger" ? :(

 

Når det gjelder de mailene Netconnection har fått av meg, har den strengeste jeg har sendt blitt sitert her i denne tråden.

 

Så kan dere andre bedømme om jeg er så ufordragelig at jeg ikke fortjener bedre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...