Gå til innhold

problemer med Abit NF7-S v2.0


Anbefalte innlegg

... Huff...

 

- Hva har det å si om reset-knappen står feil?

- Hva med å sette minnet i den slot'en som MANUALEN sier?

- Hvorfor 2 stk strømkabler? Ikke alle PSU'er som har det...

- Han HAR prøvd med en annen CPU.

- Hva har harddisk-kabler med dette å gjøre?

- Hva har USB med dette å gjøre?

 

Derimot var forslaget om å sjekke skjermkortet ganske bra - men alt tyder vel på at det enten er prosessoren som hoster (pga tidligere feil-koblinger) eller hovedkortet som ikke er helt friskt...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hallo!

Jeg byttet minnet fra en port til en annen og nå starter pc'n opp, men uten skjermbilde. Den piper et par lange pip også, men jeg finner ikke noenting om disse Lyd-kodene i manualen. Er det noen som kan hjelpe meg? Ville tro det er skjermkortet,men det funket fint i en annen pc i går. I tilleg til den røde led'n som lyser er det nå også en grønn en. OG jeg har resettet CMOS et par ganger uten hell.

Skal forsøke med ett gammelt 2D PCI kort snart...får se om det hjelper

EDIT:Det hjalp ikke med ett annet skjermkort heller....

Endret av Hotmale
Lenke til kommentar

Tusen takk for linken! det hjalp!

Jeg har fått startet den opp og til og med installert windows,men den er så ekstrem ustabil. Slår jeg i bordet slår den seg av, kobler jeg på en vifte går den ikke på. nå netopp knipsa jeg en teiprull ved uhell bort på pc'n så slo den seg av og siden da har jeg ikke fått den på, istad hjalp det litt fram og tilbake med avkopling av hardisker og slikt,men nå hjaløp det ikke. Men det får jeg nok fikset.

Men,jeg har som sagt en q-tec 550w strømforsyning,og etter hva det virker som,Hvorfor holder den ikke mer enn 2hd,hk,cpu,dvd,skjermkort,1vifte,1ram stabilt? Vet de er dårlige men min chieftech 180w m-atx holder det +1 rambrikke,1vifte,1hdd(har ikke sjekket å koble på mere)!!

Kan det være kabinettet siden dytt eller slag slår den av`?

 

Takk for svar!

 

PS:ja,jeg har forsøkt å restarte cmos'n!!!!

Endret av Hotmale
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
1. Det er bare mulig å bruke 2 minne slot med PC3200 på NF7-S V2.0

Nei, du kan kjøre 3 PC3X00brikker på NF7-S 2.0. Har selv hatt 2*256 + 1*512 MB DDR 3700 @ 230 (460) MHz samtidig i mitt NF7-s 2.0

PC3700 er jo 466mhz DDR standard, høres jo ikke så veldig positivt ut hvis du måtte klokke ned rammen for at den skulle virke!

Lenke til kommentar
... Huff...

 

- Hva har det å si om reset-knappen står feil?

- Hva med å sette minnet i den slot'en som MANUALEN sier?

- Hvorfor 2 stk strømkabler? Ikke alle PSU'er som har det...

- Han HAR prøvd med en annen CPU.

- Hva har harddisk-kabler med dette å gjøre?

- Hva har USB med dette å gjøre?

 

Derimot var forslaget om å sjekke skjermkortet ganske bra - men alt tyder vel på at det enten er prosessoren som hoster (pga tidligere feil-koblinger) eller hovedkortet som ikke er helt friskt...

1- Kortsluttning, overledning etc, starter pcen hele tiden.

2- Ikke helt nødvendig da pcen starter opp med minnet i hvilken som helst slot, da er det viktigere at minnet sitter ordentlig i og ikke halveis.

3- NF7-S er veldig kresen på strøm, stabilitet oppnår man ved å putte i 2 strømkabler, har man en krevende cpu så kan man risikere varmgang i den ene strømkontakten (har bilder av en slik episode).

4- Greit nok.

5- Defekte hard disk kabler kan få et system til å ikke komme seg forbi post, eller at det rett og slett henger, tydeligvis ikke et problem her , men greit å sjekke i samme slengen (kan rett og slett hjelpe å bytte ide kabelen).

6- Kjent problem med NF7 , i noen utgaver nekter datamaskinen av en eller annen grunn å starte pga usb tilkoblingen, løser seg ved å koble fra usb på hovedkortet. På forumet til abit så står det faktisk mere om dette problemet.

 

Til hotmale : Prøv gjerne en annen PSU, og sørg for at begge strømkablene er koblet til hovedkortet. Har selv samme hovedkort og har selv hatt noen småproblemer , men ikke værre en at det løser seg etter vært.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Holder sikkert bedre enn q-"shit".

 

Du kan egentlig bare hive q-tec'en... ;)

Hva med at "Hotmale" sjekker ut evt. kortslutninger av HK, dvs. feilaktig montering av spacere/skruer?

Dere kan forøvrig lese en test av aktuelt Q-Tec PSU her eller her. Virker jo ikke akkurat som ett dårlig kjøp spør du meg..

Sjekk også denne tråden i forumet...

På den annen side.. Det er ofte en sammenheng mellom pris/kvalitet.. Det som *ikke* er bra er rytktemakere og synsere.. og det er det nok av når det gjelder Q-Tec.. både når det gjelder PSU og Kabinetter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...