Gå til innhold

problemer med Abit NF7-S v2.0


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har kjøpt AMD Xp2500+,Abit NF7-S v2.0. Til min gamle pc! 384mb pc-2100,GeForce4 MX440,160gb,80gb!

helt til jeg ødela mitt forrige hk og psu funket pc'n. Men nå er det slik at hver gang jeg trykker på på-knappen, går pc'n på i et halvt sekund,og slokker. Da må jeg ta ut kontakten fra psu'n og prøve igjen,men det samme skjer uansett! Det skjedde med den forrige psu'n(Q-Tec 300w,på dette hk.) og det skjer med den nye(jeg vet, Q-Tec550w). Så, jeg tror problemet ligger i hk. Jeg har prøvd å ta ut å sette inn alle komponentene uten resultater! Så jeg trenger hjelp!!!

 

Takk for alle svar!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å resett cmos, rammen du har er for dårlig til å kjøre cpu på 2500+ så du må nok kjøre den litt lavere..

 

hvis du ikke har satt i begge strømkontaktene så GJØR det, mitt nf7-s v.2.0 gikk i stygger pga at jeg glemte å sette i den ene strømkontakten :(

Lenke til kommentar

Takk for svar! Jeg har satt i begge strømkontaktene, Q-Tec er noe klatt, men det er bare midlertidlig!

 

noen dumme spørsmål :blush: !

1.Hvordan resetter man biosen?

2.Hvordan resetter man CMOS?

3.Ville pc'n totalt sett fått bedre ytelse med 256mb pc-3200? Jeg vet at det finnes 512, men jeg har ikke råd til det!

Lenke til kommentar
prøv å resett cmos, rammen du har er for dårlig til å kjøre cpu på 2500+ så du må nok kjøre den litt lavere..

 

hvis du ikke har satt i begge strømkontaktene så GJØR det, mitt nf7-s v.2.0 gikk i stygger pga at jeg glemte å sette i den ene strømkontakten :(

hermekråke, du skreiv jo akkurat det samme som meg jo

Lenke til kommentar
Takk for svar! Jeg har satt i begge strømkontaktene, Q-Tec er noe klatt, men det er bare midlertidlig!

 

noen dumme spørsmål :blush: !

1.Hvordan resetter man biosen?

2.Hvordan resetter man CMOS?

3.Ville pc'n totalt sett fått bedre ytelse med 256mb pc-3200? Jeg vet at det finnes 512, men jeg har ikke råd til det!

okay, bios og cmos er det samme, og det letteste er å flytte en jumper (sånn liten plastgreie som det står en del av på hk ditt)

 

på ditt kort står den rett over batteriet og må flyttes til et hakk til siden (høyre om jeg ikke husker feil) i noen sekunder før du setter den tilbake igjen

 

og ja pc'en din vil yte bedre med pc2700 ram eller større, fordi cpu'en din går på 333mhz og det er det samme som ram brikker på pc2700 eller mer, pc3200 er et bra kjøp, og hvis du ikke har råd til 512 så spar opp til det, 512 er minimum nå om dagen for en spillepc

twinmos pc3200 512mb koster rett over 800 på pcutstyr

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Du må ta av jumperen og ta den på igjen etter noen sekunder. Jumperen er over batteriet og skal stå på de to øverste pinnene. Denne tar du av og setter den på plass etter noen sekunder. Etter du har gjort det skal CMOS/BIOS være restarta og det er bare å starte opp maskinen.

Lenke til kommentar
Ok! men uansett. Jeg har lagt merke til at 256mb koster halvparten av 512, noe som betyr at jeg taper ingenting på 2x256 enn 512. Tenkte at hvis jeg kjøper en 256 nå, og en etter sommeren?

det å kjøpe 256mb PC3200 er litt dumt med et ABIT NF7-S V2.0 (og andre HK med 3 minne slot)

 

1. Det er bare mulig å bruke 2 minne slot med PC3200 på NF7-S V2.0

2. Siden det bare er mulig å bruke 2 minne slot er det dumt å kjøpe 2x256mb PC3200 brikker siden det ikke er rom for videre oppgraderinger uten å selge en eller begge brikken(e)

Lenke til kommentar
Ok! men uansett. Jeg har lagt merke til at 256mb koster halvparten av 512, noe som betyr at jeg taper ingenting på 2x256 enn 512. Tenkte at hvis jeg kjøper en 256 nå, og en etter sommeren?

Du kan gjøre det, men da bør du kjøpe samme merke og model, for å dra nytte av dual channel i hk ditt.

Lenke til kommentar
Ok! men uansett. Jeg har lagt merke til at 256mb koster halvparten av 512, noe som betyr at jeg taper ingenting på 2x256 enn 512. Tenkte at hvis jeg kjøper en 256 nå, og en etter sommeren?

Du kan gjøre det, men da bør du kjøpe samme merke og model, for å dra nytte av dual channel i hk ditt.

Er ingen vits i å ha dual-chanel på et Socket A HK siden ytelsen bare øker med maks 5%.

Lenke til kommentar

har du kobla til cpu vifte strømmen da? eller kanskje den er stam? jeg fikk en volcano 9 coolmod som var helt stam, heldigvis hadde jeg ikke på døra da jeg fyrte den opp første gangen så jeg så det med en gang

 

det kan være noe som kortslutter HK ditt, du har vel ikke skrudd inn noen flere HK skruefester i toweret ditt som ikke er i bruk vel?

Lenke til kommentar

Litt ut av dilemmaet. Jeg har det samme hovedkortet og det fungerer utmerket utenom netverks kortet. jeg har fire kamerater som har det samme kortet, og alle har det samme problemet. Det viser et ? over driverene. Hva skal jeg gjøre for at det skal fungere.

Lenke til kommentar
Litt ut av dilemmaet. Jeg har det samme hovedkortet og det fungerer utmerket utenom netverks kortet. jeg har fire kamerater som har det samme kortet, og alle har det samme problemet. Det viser et ? over driverene. Hva skal jeg gjøre for at det skal fungere.

Du burde nesten starte din egen tråd..

 

Du bør installere driverne til nettverkskortet som følger med CD du fikk når du kjøpte HK'et

Lenke til kommentar

Hei! Det var CPU-vifta som var gåen! Det var en CoolerMaster Silence for opptil 3200+. Jeg har en biltema 80*80 liggende. Er det noen som vet om jeg kan bruke den,på kjøleribba som en midlertidlig løsning?

 

EDIT: Den var 70*70 den orginale, jeg må isåfall lage en festemåte på biltema'n. Det klarer jeg, men jeg vet ikke om Vifta kan kjøle cpu'n? noen som vet?

Endret av Hotmale
Lenke til kommentar

Problemet er visst fortsatt ikke løst!

 

Istad s tok jeg og koblet en kabinettvifte på cpu-vifte uttaket.

Da starta pc'n og gikk ordentlig!

Da tok jeg av kjøleribba og vifta,og byttet den orginlae coolermaster vifta med en biltema kabinettvifte!

Så satt jeg det på cpu'n men nå er den akkurat slik den var tidligere, med at den kun står på et halvt sekund!

 

Så nå skjønner jeg ikke en dritt lenger! er det noen som vet råd eller forslag, så er det fint!

Lenke til kommentar

Hotmale, det kan være at BIOS'en MÅ ha en vifte som støttet RPM-avlsning. Dette kan slås av, dog kun i BIOS. Sett på den kabinettvifta, la den blåse ned i kjøleribba. Gå inn i BIOS og slå av dette. (Les i manualen). Etter dette kan du gjøre det du vil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...