Gå til innhold

problemer med Abit NF7-S v2.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Nå har jeg klart å starte den et par ganger.....men kun uten skjermkort! Vil det si at skjermkortet mitt er ødlagt? skulle egentlig ikke overraske meg så veldig

Se om du får tak i et annet skjermkort og prøv og start opp med det. Fungerer det da så har nok skjermkortet ditt tatt kvelden.

Lenke til kommentar

æææææhhhh! Jeg blir helt overgitt over pc'n! Nå fikk jeg tak i et gammelt skjermkort, og gjett hva. Det samme skjedde igjen! den bare slokna etter ett halvt sekund! Er det noen som tør tippe hva som er galt n da?

det nesten ikke være hk som er gåent?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hallo!

Jeg sendte hovedkortet til reperasjon i tro om at det var ødlagt, men det funket helt fint hos netshop. De sa at det trolig var ett kompitablitetsproblem mellom minne-cpu og hk. så jeg fikk hovedkortet tilbake og jeg kjøpte en Twin-mos pc-3200 256mb i håp om det minnet var problemet. Men den gang ei... pc'n har samme problemet. Den starter et 0.1sek eller noe og går av!

 

+Komponenter som garantert funker

Hovedkort

skjermkort

harddisker(80gb+160gb)

dvd-spiller

 

+Usikker\har ikke skjekket

Minne(helt nytt)

Psu(helt ny)

Cpu(helt ny...tatt av og på pc'n endel ganger)

harddisk 200gb WD(Helt Ny)

 

det var vel alt.

Det er koblet riktig og slikt

 

 

Abit NF7-S v.2

AMD XP2500+

256MB Twin-Mos PC-3200

200gb WD

160gb WD

80 gb WD

550w Q-Tec psu

Nec 2500

Asus GeForce4 MX440

 

det var det....

Lenke til kommentar

Du må jo prøve ny CPU-vifte før du gir opp helt.

Inntil du har prøvd dette tviler jeg på at noe vil virke.

 

Når du til slutt får den opp i BIOS, så må du klokke ned FSB kraftig (siden du har gammelt minne). Det vil si at din XP2500+ antagelig vil nærme seg XP1800+ før du får PC'n å kjøre skikkelig.

 

Siden du prøvde PCn så mange ganger uten å sjekke at CPU-vifta virket KAN det jo hende at prosessoren har vandret heden... :(

Lenke til kommentar

Hei,

 

det er svært viktig at du kobler ifra strømkabelen til strømforsyningen din når du skal resette cmos/bios.

Mao det skal ikke være koblet strøm på strømforsyningen din når du resetter cmos/bios.

 

Når du resetter cmos/bios, la jumperen stå på i minst 5 sekunder før du flytter den på plass igjen. Det står godt forklart i manualen.

 

Når du prøver å starte pc'en igjen, start den kun med det aller nødvendigste tilkoblet, som skjermkort, ram og vifte tilkoblet cpu-fan kontakten.

Det er lurt å holde harddisk/cd/dvd o.l frakoblet når en driver på med feilsøking.

 

 

svalbard: dual channel med 3 rambrikker av type 400MHz fungerer, jeg kjører det selv.

Dual channel 2*256MB + 1*512MB, ikke no' problem!

Lenke til kommentar
Kjører brikkene på 400mzh?? De som skjedde hos en kamerat av meg var at brikkene automatisk kjørte 333mhz selv om det var 400mzh brikker.

Hei,

 

minnebrikkene på mitt Abit NF7-S v2.0 kjører på 400MHz i dual channel.

Er du sikker på at kameraten din ikke har versjon 1.0/1.5 istedet for versjon 2 av Abit NF7-S?

Endret av skol
Lenke til kommentar

Mulig det er jeg som er helt i ørska - men det holder altså ikke bare å kjøre en vifte på CPUFAN for å tilfredstille sensoren.

AMD-prosessoren BLIR veldig varm FORT - og har du ikke en "ekte" CPU-vifte koblet til prosessor og CPUFAN kan du få problemer.

Du ber hele tiden om hjelp - men da foreslår jeg at du forsøker noe av det som blir foreslått.

 

PS: Det med å dra ut kabelen fra PCn før du kan resette BIOS er bare bull! Hvor får du det fra? Tar man og bytter jumper til CMOS eller tar ut CMOS-batteriet spiller det ingen trille hvor mye du drar ut strømkabelen eller ikke!

Lenke til kommentar

Hei

 

Nå har jeg prøvd en annen cpu med en annen cpu-kjøler! Og det funket IKKE..

 

1 ting jeg har merket nylig.

hvis jeg setter en vifte på kabinett-fan på hk ,starter den. Men hvis den står på cpu-fan starter den ikke. Altså jeg mener at den starter 0.1sek kanskje før den slokner som resten.

Lenke til kommentar

Ok, la oss ta dette skritt for skritt!

 

1- Sjekk cpu for eventuelle skader, den skal være hel og fin og ikke noe hakk i kantene (hvis du ikke får noe respons når den står i kan den være gåen, men det kommer som regel en sirene lyd).

2- Sjekk at minnet står ordentlig i maskinen.

3- Prøv å bytte ut IDE kabelen (til hd) med en annen.

4- Gå gjennom oppkoblingene dine og fjern USB tilkoblingene.

5- Dobbeltsjekk at alle tilkoblingene til HK er riktige, spesielt di kablene som går til reset, power, etc.

6- Sjekk at du har koblet cpu kjøler som det står i instruksjonsheftet.

7- Prøv med en annen cpu (la en annen kompis sette den inn for deg).

8- Prøv å sette minnet i forskjellige slot.

9- Du skal koble til 2Stk strømkabler til HK ditt.

10- Ta ut agp skjermkortet og sett det ordentlig i på nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...