Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny pc snart, og trenger litt hjelp til dette… de varene som står listet opp under er det jeg har tenk meg, det jeg da trenger hjelp til er å få kuttet ned litt på prisen (13060 kr), samt få vertifisert at eventuelt oppsett vil passe sammen. Men trenger jeg ekstra kjøler til prosessoren? Og hva med PSUen, er den bra nokk? Og hvilke kabler trenger jeg, følger disse med hovedkortet? Og må jeg kjøpe kjølepasta i tillegg?

Jeg bare kan bruke 13000kroner, litt synd, men det er dessverre tilfelle…

 

Det er forresten veldig viktig at denne pc’n klarer å kjøre half-life 2 når det kommer ut…

 

 

(www.Itbutikken.dk)

Mus: Logitech MX 900 kr 580

Tastatur: Microsoft Natural MultiMedia Keyboard kr 430

Skjerm: Samsung SyncMaster 173T kr 4500

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 - harddisk - 80 GB - SATA-150 kr 630

RAM: Elixir minne - 512 MB x 1 - DIMM 184-pin - DDR kr 750

DVD spiller/brenner: NEC ND 2500 black, DVD+R/RW & DVD-R/RW & CD-R/RW, ATAPI, BULK Version kr 690

Kabinett: AOpen QF 50A - miditårn - ATX, m/300W kr 360

(www.pcutstyr.no)

Diskettstasjon: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern kr 120

Lydkort: TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 Fun Lydkort PCI, Retail kr 320

(www.komplett.no)

Hovedkort: MSI K8T NEO-FSR Hovedkort Socket 754 K8T800, SATA/ATA, GbLAN, ATX, LYD kr 900

Prosessor: AMD Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED kr 2500

Skjermkort: Sapphire Radeon 9600XT Atlantis 128M DDR AGP,ATI9600XT,DVI-I,TV-Out, Full-Retail kr 1280

 

Mvh. Knut

 

*edit*

 

jeg her når fjernet nettverkskortet, og forandret litt på skjermkortet..

NB: grunnen til at jeg har valgt det lydkortet er fordi jeg har et 5:1 surroundannlegg til pc fra før av…

Har dere noe forslag til et annet kabinett, siden Q-tech ikke skal være så bra, men jeg vil helst at det skal være svart…

 

*edit2* jeg har nå valgt en billigere harddisk, og et billigere lydkort, men ikke vær redd for å si ifra hvis noe er galt eller dårlig…

 

*edit3* jeg har nå også endret dvd brenneren, nå er det ikke langt igjen.. men følger det med kjøler til prosessoren?

 

*edit4* har nå skiftet skjermkort, og fått prisen ned på et akseptabelt nivå…

Endret av dodraugen2k
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For det første trenger du vel ikke det nettverkskortet når det er innebygget 10/100/100 i hk. Kan også kutte ned 6-700 kroner på å kjøpe en billigere brenner (feks NEC ND-2500). Ellers må vel skjerm eller skjermkort lide dersom du skal ytterligere ned i pris, men om du er en som primært skal bruke maskinen til spilling er vel kanskje ikke det så aktuellt?

 

Slik som systemet er nå vil du nok den 350W PSUen som står i kabinettet kunne fungere godt dersom du ikke planlegger å overklokke eller noe slikt.

 

Lykke til uansett! ;)

Endret av Sendell
Lenke til kommentar

Ville kansje gått for ett annet kabinett enn Q-Tec siden disse ikke har fått veldig mye positiv omtale (bla her på forumet).

 

Nettverkskort og lydkort er jo egentlig ikke nødvendig siden dette er på hovedkortet.

 

Lurer litt på hvorfor du ikke venter på X800 i steden for 9800 pro? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Takk for alle svar hittil..

 

Men jeg vet fremdeles ikke hva jeg bør kutte ned på.. Har hørt at det er viktig å ikke kjøpe en billig LCD skjerm, om den jeg har valgt er ikke akuratt gratis, den er også testvinner.. Lurer litt på om man kan få noen gode DVD-brennere for en litt billigere penge. Er også litt usikker på harddisc.. Personlig har jeg ikke behov for noe mer enn 80 gigabyte, er det stor prisforskjell på en god harddisc på 80 gigabyte og en på 160 gigabyte? Hvis man kan tjene en del på å kjøpe mindre harddisc tror jeg også dette ville være et aktuelt valg siden jeg senere kan kjøpe enda en harddisc hvis behover skulle være der..

Lenke til kommentar

Når du skal kjøpe LCD-skjerm så er det lurt å legge ned litt penger, ja. Skjermen du har valgt deg ut er meget bra. Har testet den selv. Men om du spiller mye vil jeg anbefale deg NEC 1760 NX, som jeg for øvrig bruker selv.

 

Vil anbefale deg å kjøpe et annet kabinett/PSU enn Q-tec. Kan anbefale deg AOpen H600B.

 

Et nForce3 250(GB) Hovedkort er vel også å anbefale.

 

Du gjør også lurt i å bestille alt fra èn butikk. Da sparer du endel penger på frakt og porto.

Lenke til kommentar

Totalt: 13105 kr..

Mus: Logitech MX 900 kr 580

Tastatur: Microsoft Natural MultiMedia Keyboard kr 430

Skjerm: Samsung SyncMaster 173T kr 4500

Harddisk: Seagate Barracuda 7200.7 - harddisk - 80 GB - SATA-150 kr 630

RAM: Elixir minne - 512 MB x 1 - DIMM 184-pin - DDR kr 750

DVD spiller/brenner: NEC ND 2500 black, DVD+R/RW & DVD-R/RW & CD-R/RW, ATAPI, BULK Version kr 690

(www.pcutstyr.no)

Diskettstasjon: Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern kr 120

Kabinett: Q-Tec Midi tower ATX, m/350W kr 390

Lydkort: TerraTec SoundSystem Aureon 5.1 Fun Lydkort PCI, Retail kr 320

Skjermkort: Sapphire Radeon 9800 Atlantis PRO 128MBl kr 1800

Prosessor: Athlon 64 3200+ 2.2 GHz Socket 754, 512 KB cache kr 2000

Hovedkort: MSI K8T NEO-FSR Hovedkort Socket 754 K8T800 kr 895

 

Ser dette opsetter greit ut? Dette har jeg råd til, men vet ikke helt om alt passer sammen og den slags.. Er litt småskeptisk til hovedkortet også.. Gi tilbakemeldinger!

Endret av dodraugen2k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...