Gå til innhold

Besøk hos Point of View


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

genial salgsidé og la grafikkkort hungrige ungdom få bli kjent med en "Norsk" produsent..

 

Tror POW salgene vil øke..

 

Det mest utrolige jeg fant ut med denne artikkelen er at det er de samme folka som laget Gf4 ti 4x00 som lager GF 6 :w00t::dribble::thumbup:

 

Dessverre må jeg vente til 8.nde generasjonen før neste grafikkkort innkjøp kommer. Men det er kanskje en sunn mengde med tid mellom grafikkkortkjøp, var farlig nær ved å kjøpe et GF FX kort :(

 

men er veldig fornøyd med mitt GF ti 4200 inntil videre, det drar det meste.

Endret av Cain_85
Lenke til kommentar

Det var en svært interessant artikkel :thumbup:

Særlig det med kjøpsmønsteret til nordmenn og arbeidsmetoden til Nvidia var interresant (har lest det før et sted, men helt glemt det). Slike bedriftsbesøk vil jeg har flere av.

 

Quicktime-snutten burde klart vært konvertert til noe mer vettug, men det får nå så være. Jeg fikk i hvertfall spillt den av uten å innstallere quicktime-faenskapet (brukte quicktime-alternative)

Lenke til kommentar

Klart vi her på berget har mer å "rutte" med, men..

Elektronikk er meeget billig generellt i Norge, vi er heldige der. For i land som spania er data dritdyrt, i forhold til oss også,. Tro meg du hadde fløyet hjem til norge når du ser prisene der nede.

Hellas også..

Hverdagslige ting er som regel priset i forhold til lønn. Det meste er billig i disse landene, og folk har god råd til vanlige ting. I norge er stort sett alt dyrt, men noe er billig.

Var innom en datasjappe i Hellas, flere faktisk. og alt er stort sett dobbelt så dyrt som her hjemme,. Ville du betalt 1500kr for en 80gb HDD? ting som koster 2000kr her, koster godt over 3000 der nede, og det sier seg selv at en greker vegrer seg litt for å kjøpe High end? Men faktisk er ungdommer helt Data der nede og jobber hele sommern for en oppgradering.

 

Tror nok de fleste her hjemme ikke kan kjøpe High end pga av BNP nei, men faktisk fordi det er sjitbillig.. Jeg hadde ikke hatt råd til nytt skjermkort til 8000kr, det er det det ville kosta her hvis vi skal sammenligne..

Dessuten selges knapt High end kort der nede, for ingen har råd til det,, man får jo faen en 98modell bruktbil til den prisen,, Gf4 TI din, ta den med på feri dit hvis du skal dit, du får solgt den på gata for samme pris som 9800pro her hjemme. :yes:

Lenke til kommentar
Ang. Quicktime: ingen som har tenkt å legge inn megacodecpack som inneholder både masse codecs, Quicktime+real-codecs via media player classic. og alt det på 8-17 MB.

Så ikke kom her å si at quicktime/real er sugne format.

Hvorvidt megacodecspack inneholder QT og Real-codecs har fint lite med det faktum at Apples proprietære QT-format suger å gjøre :thumbdown:

 

Fin artikkel forresten. Har ingen erfaring med POV, men må vel vurdere denne produsenten neste gang jeg skal kjøpe skjermkort.

Lenke til kommentar
En ting som jeg så var nevnt et par steder i den artikkelen, var at CPU`en nå kunne bli flaskehalsen..

 

Noen som har en formening/teori på hvor heftig CPU man bør ha, for å matche de skjermkortene som nå kommer? Både fra ATI og Nvidia..

CPU-utviklingen har stått rimelig stille de siste 18 månedene. Det var da 3GHz ble lansert og siden da har vi jo ikke kommet særlig langt (3,4GHz er jo bare et steinkast bedre enn 3,0GHz) Tidligere har CPU-hastigheten omentrent doblet seg hver 18 måned så det skulle jo bety at vi skulle være på ca 6GHz nå, men det er vi jo som kjent ikke. Skjermkortene har utviklet seg svært mye på samme tid. Dvs. at skjermkortene er i ferd med å få et kraftig ytelsemessig forsprang på CPU'er. Dermed bør du nå ha en CPU i toppsjiktet og gjerne overklokket for å holde bedre følge med de nye sjermkortene.

 

Men når det er sagt, så begynner skjermteknologien også å begrense hva man trenger. Det er fortsatt ikke så mange som har skjermer med 1600x1200 i oppløsning, så man trenger egentlig ikke hverken topp-CPU'er eller topp-skjermkort ennå. Vent til du har en rå nok skjerm, og til fremtidige spill faktisk krever så mye som dagens topp-modeller.

Lenke til kommentar
  • 12 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...