Gå til innhold

Besøk hos Point of View


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
- Det norske markedet er spesielt, og resten av Skandinavia følger veldig nøye med på hva som skjer der, legger han til. Det er det eneste landet i Europa der de kraftigste og nyeste "high end"-kortene selges i store mengder - og der publikum er villig til å betale for den ekstra ytelsen som disse kortene gir.

 

Dette var interessant lesning. Er det tilfelle at vi nordmenn liker å bruke mer penger på datautstyr, eller er det fordi "vi" har råd til det? Vet jo at BNP per innbygger er høyere enn de andre skandinaviske landene, men likevel da.

Endret av Pinnella
Lenke til kommentar
- Det norske markedet er spesielt, og resten av Skandinavia følger veldig nøye med på hva som skjer der, legger han til. Det er det eneste landet i Europa der de kraftigste og nyeste "high end"-kortene selges i store mengder - og der publikum er villig til å betale for den ekstra ytelsen som disse kortene gir.

 

Dette var interessant lesning. Er det tilfelle at vi nordmenn liker å bruke mer penger på datautstyr, eller er det fordi "vi" har råd til det? Vet jo at BNP per innbygger er høyere enn de andre skandinaviske landene, men likevel da.

Jeg ville anta at vi nordmenn er vant til å måtte betale i dyre dommer fra før av pga. det herlige avgiftsystemet her i landet. Derfor er vi mer tilbøylig til å grave dypt i lommeboka enn syd-europerne som har MYE lavere avgifter generelt set enn oss...

Lenke til kommentar

Jeg ville anta at vi nordmenn er vant til å måtte betale i dyre dommer fra før av pga. det herlige avgiftsystemet her i landet. Derfor er vi mer tilbøylig til å grave dypt i lommeboka enn syd-europerne som har MYE lavere avgifter generelt set enn oss...

Hvis vi hadde vært glade i å bruke penger ville ikke dette kunne bli sagt:

men Norge er et av de tøffeste markedene for datakomponenter i hele verden - noe både Solli og andre aktører i bransjen gjerne skriver under på.

Vi krever høy ytelse og kvalitet til en lav pris. At inntektsnivået er høyt for størsteparten av befolkningen gjør at high end kortene selger bra.

 

Syd-europeerne har lavere avgifter og får også mindre tilbake i tjenester, men dette er en diskusjon som ikke hører hjemme i denne tråden. ;)

Lenke til kommentar
- Det norske markedet er spesielt, og resten av Skandinavia følger veldig nøye med på hva som skjer der, legger han til. Det er det eneste landet i Europa der de kraftigste og nyeste "high end"-kortene selges i store mengder - og der publikum er villig til å betale for den ekstra ytelsen som disse kortene gir.

 

Dette var interessant lesning. Er det tilfelle at vi nordmenn liker å bruke mer penger på datautstyr, eller er det fordi "vi" har råd til det? Vet jo at BNP per innbygger er høyere enn de andre skandinaviske landene, men likevel da.

Jeg ville anta at vi nordmenn er vant til å måtte betale i dyre dommer fra før av pga. det herlige avgiftsystemet her i landet. Derfor er vi mer tilbøylig til å grave dypt i lommeboka enn syd-europerne som har MYE lavere avgifter generelt set enn oss...

Hadde det ikke vært lurt å satse på norge da?

Jeg har ikke sett noe reklame ;)

Lenke til kommentar
- Det norske markedet er spesielt, og resten av Skandinavia følger veldig nøye med på hva som skjer der, legger han til. Det er det eneste landet i Europa der de kraftigste og nyeste "high end"-kortene selges i store mengder - og der publikum er villig til å betale for den ekstra ytelsen som disse kortene gir.

 

Dette var interessant lesning. Er det tilfelle at vi nordmenn liker å bruke mer penger på datautstyr, eller er det fordi "vi" har råd til det? Vet jo at BNP per innbygger er høyere enn de andre skandinaviske landene, men likevel da.

Jeg ville anta at vi nordmenn er vant til å måtte betale i dyre dommer fra før av pga. det herlige avgiftsystemet her i landet. Derfor er vi mer tilbøylig til å grave dypt i lommeboka enn syd-europerne som har MYE lavere avgifter generelt set enn oss...

Det er utrolig at noen klarer å forklare alt med avgiftsnivået i Norge. Når noen forklarer nordmenns higen etter det nyeste nye av datateknologien med vårt "herlige" avgiftssystem så blir det rett og slett latterlig :hrm:

 

Min forklaring på hvorfor nordmenn kjøper det beste:

 

1) Norsk ungdom har mer penger mellom hendene enn spansk ungdom.

2) Klimaet i Norge gjør det letter å sitte inne framfor datamaskinen og dermed økt interesse for data.

3) Internett er bedre utbygd i Norge enn i mange sydeuropeiske land. Dermed kan "guttunger" sitte og lese forum poster som forteller hvor livsviktig hvert poeng i 3DMark er.

4) Nordmenn er materalistiske.

 

Jeg selv er slettes ikke noe unntak. Har en rekke datamaskiner, masser av elektroniske duppeditter og kjøpte Radeon 8500 til 2500 kr i sin tid. Langt fra tidenes beste kjøp :roll:

Lenke til kommentar

Veldig fin artikkel, og et bra tidspunkt å lese den på (Økonomitime :p )

Men hvorfor QuickTime-film? Det er da det styggeste formatet som finnes, må laste ned ekkel QuickTime Player og installere som tar enooooormt lang tid på disse drittmaskinene.

 

Men eller, interessant artikkel :)

Lenke til kommentar

1) Flertallet har sikkert det, Norge er jo vesentlig rikere land enn Spania

2) Sant, lite fristende å sitte med PC'n når det er 30ºC ute.

3) De har vel internett, men neppe "bredbånd".

4) Det er alle folk, men vi er kanskje mer interesserte i å vise frem rikdommen vår, briefe litt med hva vi har. Det er jo ikke noe i veien for det, alle liker å skryte.

Lenke til kommentar

Og det verste er at Bjørn er en særdeles hyggelig kar. Det hører også med til historien at Bjørn i sin tid lot kinesere designe eskene sine (slutten av 90-tallet). Det var ikke spesielt vakkert...

 

Jeg tror ikke det er mange nordmenn som fatter hva Bjørn faktisk har fått til, POV ble kåret til ett av Sveriges mest populære merker for kort tid siden. Men han bør slutte å røyke for å kunne glede seg over suksessen.

 

:D

Lenke til kommentar

Interessant å høre om Nvidias arbeidsmetoder også. Hvis de som har lagd 6800-serien er de samme som i sin tid lagde Ti 4x00-serien, og hvis de som lagde 5xx0-serien er de som skal lage kommende generasjon grafikkbrikker hos Nvidia, kan man driste seg til en forutsigelse: neste generasjon blir bare tull og fjås. Men her er vi selvfølgelig langt inne i spekulasjonenes rike...

Lenke til kommentar
Interessant å høre om Nvidias arbeidsmetoder også. Hvis de som har lagd 6800-serien er de samme som i sin tid lagde Ti 4x00-serien, og hvis de som lagde 5xx0-serien er de som skal lage kommende generasjon grafikkbrikker hos Nvidia, kan man driste seg til en forutsigelse: neste generasjon blir bare tull og fjås. Men her er vi selvfølgelig langt inne i spekulasjonenes rike...

jeg tenkte akkurat samme tanke, og vi får se...

Lenke til kommentar
- Det norske markedet er spesielt, og resten av Skandinavia følger veldig nøye med på hva som skjer der, legger han til. Det er det eneste landet i Europa der de kraftigste og nyeste "high end"-kortene selges i store mengder - og der publikum er villig til å betale for den ekstra ytelsen som disse kortene gir.

 

Dette var interessant lesning. Er det tilfelle at vi nordmenn liker å bruke mer penger på datautstyr, eller er det fordi "vi" har råd til det? Vet jo at BNP per innbygger er høyere enn de andre skandinaviske landene, men likevel da.

Jeg ville anta at vi nordmenn er vant til å måtte betale i dyre dommer fra før av pga. det herlige avgiftsystemet her i landet. Derfor er vi mer tilbøylig til å grave dypt i lommeboka enn syd-europerne som har MYE lavere avgifter generelt set enn oss...

Det er utrolig at noen klarer å forklare alt med avgiftsnivået i Norge. Når noen forklarer nordmenns higen etter det nyeste nye av datateknologien med vårt "herlige" avgiftssystem så blir det rett og slett latterlig :hrm:

 

Min forklaring på hvorfor nordmenn kjøper det beste:

 

1) Norsk ungdom har mer penger mellom hendene enn spansk ungdom.

2) Klimaet i Norge gjør det letter å sitte inne framfor datamaskinen og dermed økt interesse for data.

3) Internett er bedre utbygd i Norge enn i mange sydeuropeiske land. Dermed kan "guttunger" sitte og lese forum poster som forteller hvor livsviktig hvert poeng i 3DMark er.

4) Nordmenn er materalistiske.

 

Enig der. Tror nok at det spesielt er punkt 4 som slår inn her. Det er veldig viktig å kunne skryte av å ha flere 3DMarks enn kameratene; hvorvidt en faktisk merker noen forskjell er av mindre betydning...

 

Og så har en punkt 5: Foreldre (som vel stort sett betaler "gildet") som kan lite data og som tror på sønnen når han sier at en PC til 6 000 kr på Elkjøp ikke egner seg til å skrive særoppgave og stiler på; at han minst må ha en til 20 000...

Lenke til kommentar

 

Og så har en punkt 5: Foreldre (som vel stort sett betaler "gildet") som kan lite data og som tror på sønnen når han sier at en PC til 6 000 kr på Elkjøp ikke egner seg til å skrive særoppgave og stiler på; at han minst må ha en til 20 000...

:green::green::green:

 

Pov har hatt problemer i Norge, hm. Husker at tullesjappa Topline solgte POV, ingen god reklame spør du meg

Endret av ronndi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...