Gå til innhold

Hva er så bra med MoHAA?


Anbefalte innlegg

Hva er egentlig sjarmen med dette spillet? Har ennå ikke funnet ut det.

 

Singerplayer-delen: er vel forsåvidt ganske underholdende, men den er litt for amatørmessig. Operation Flashpoint synes jeg er et mye bedre krigsspill til singleplayer.

 

Multiplayer:DM-delen: synes jeg er ganske poor, rett og slett lusen. Det fins ikke moro. Flust av folk som bare sitter helt i ro med sniper i et hjørne som det ikke går an å se dem, det eneste som er moro er å rave rundt med en rocket launcher. Har faktisk hørt om folk som har omtalt CS som et "camperspill".

 

Multiplayer:TP-delen: Har jeg ikke hørt noe stort om, men det blir vel ganske likt Wolfenstein bortsett fra at Wolfenstein er kanskje det beste teamplay-spillet siden du faktisk er avhengig av de på laget for å overleve og å kunne gjøre det bra. "That's what teamplay is all about."

(Både Wolf og MoHAA kjører på Q3 motor)

 

Litt konstruktiv kritikk og ros til dette spillet da. Kanskje dere også klarer å overbevise meg og til å spille spillet:-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Først og fremst må jeg si at jeg er en stor tilhenger av dette spillet, du finner meg online så å si hver dag.

 

Spilte singelplayer ferdig før jeg begynte å prøve meg på multiplayer delen, måtte lære meg spillet får jeg kunne våge å ta opp kampen mot andre spillere.

 

Det jeg syns er best med singelplayer delene er at den er histotisk riktig. Omaha beach er ett eksempel på dette. Dette synes jeg er den beste singelplayer banenen, men den sårligst muliplayer banen.

 

Grafikk messig er spillet meget bra, selv om feks ghost recon befinner seg noen hakk over.

 

Når det gjelder spillbarheten på muliplayer, kommer det ann på hvem du spiller mot. det finnes mange som ikke har spesiellt skills. Jeg spiller mest mot/med gode svenske claner. Når det gjelder snipers, må man faktisk ha skills og du må være god med pistolen.

 

Det finns også servere hvor sniperrifla er svakere enn normalt. I tillegg fins det servere hvor man har mindre granater og bla ikke kan bruke bazooka.

 

Det jeg kan sette fingeren min på spillet er at man kanskje burde hatt noen flere våpen og mange flere brett/maps. Men det skal vist komme en oppgradering til sommeren en gang har jeg hørt. Det kommer også ut en del mods ettervært.

 

For min del er det bare å vente på MoH 2 som skal komme i slutten av 2002/ begynnelsen av 2003

Lenke til kommentar

Jeg er oxo en stor tilhenger av dette spillet. Var litt skuffa over single player delen men multiplayer delen veier opp dette.

Lyd og grafikk er meget bra. Og det at man ikke kan bevege seg så fort

som i en del andre fps spill er et stort pluss, blir liksom ikke så kaotisk møljespill av det, har nettopp prøvd Jedi Night 2 online og det sugde no jævli nettopp p.g.a dette.

 

Det at noen camper med sniper rifle synes jeg bare er bra passer godt inn med virkeligheten, samt at dersom du har litt peil så er det ikke så vanskelig å ungå å bli snipe samt å finne dem for så å plassere ei kule i bakhodet på dem,lol. Det er mange som klager over axis snipere på omaha brettet fordi de sliter med å komme seg til stranda til bunkeren, men det er stort sett de som ikke har peil og løper i rett linje mot bunkeråpningen. Det er faktisk en stor fordel for de allierte at det er mange snipere på omahabrettet, blir mye letter å sprenge kanonene da.

 

Det mener nå jeg i allefall.

Lenke til kommentar

Jeg vet at det er enkelt å unngå sniperne, men hele moroa med spillet forsvinner totalt når man må snike seg rundt for så å komme seg i ryggen på uvitende snipere. Selve det å drepe en lusen liten sniper er jo ganske tilfredsstillende, men det tar sånn tid. Jeg vil ha gameplay og det eksisterer ikke i MoHAA.

Lenke til kommentar

Ja kan vel kanskje si meg litt enig med deg der, når det gjelder deathmatch.

Spiller ikke så mye deathmatch på mohaa så jeg har ikke helt de store erfaringer på hvor mange som kun camper med rifla. De få som jeg har spilt har jeg ikke merka til dette, men som sagt så har jeg ikke spilt så mange deathmatcher.

Når det gjelder objective maps(som jeg stort sett spiller) så synes jeg ikke dette blir noe problem da man har bare et liv per runde, og stort sett alle veit hvor sniperne bruker stille seg på de forskjellige maps.

 

Men det er vel smak og behag som alt annet.

Lenke til kommentar

Jeg er også en stor tilhenger av dette spillet og synes spillet er uuuuutrolig bra på alle måter. Mer eller mindre ;D

 

Helt enig med at deathmatch er megakjipt. Da kunne man likegodt spille Quake. Teammatchene er forholdsvis det samma bare at man ikke kan skyte alle du ser. Det som er fett er å spelle på obj. missions. Der har man et fastsatt å mål og da må man samarbeide mye mer for å lykkes.

 

Singleplayern kunne ha vært bedre, men digger mange av de bretta. Noe som skuffa meg var Omaha. Hadde forventa at når man kom bak bunkerne at man skulle slåss seg fra til kanoner og kanskje ta et eller annet. Drepe en kar eller no? Litt for mye scripta inn til tider, men skal man få følelsen av å være en del av noe stort må det være slik...?!

Den slutta veldig brått! Ødela inntrykket av spillet!

Savner garand'en..det tøffeste våpnet! Vil ikke ha sånne kjipe snipere!

 

Spillbarheten er for min del veldig stor. Se på et brett som The Hunt..finnes ganske mange veier å komme seg til kerka da. Det brettet er bra balansert. Men Omaha og V2-rocket har axis for store fordeler. Sjeldent at allies vinner der egentlig. Jau, svenske servere og klaner er jevlig brae :grin:

Spiller bare på obj. missions og bruker følgende våpen på følgende lag: THE HUNT - tysk: sniper & maskingevær allies: garand & bar V2-ROCKET - tysk: rifle (uten scope, campe litt ved control room) allies: bar & thompson OMAHA - tysk: sniper (seff. og ruuuuuler stats, ikke så vanskli da) allies: bar BRIDGE - bar (for alle penga)

 

Kan egentlig ikke fordra Omaha-brettet..for kjipt men det virker som det er et meget populært brett. Alle n00bs'ene liker det..?!

 

Elsker måten man beveger seg på i spillet. Ikke sånn CS lissom. Og det er utrolig mange steder man kan gjemme seg og vente på at fienden skal komme hvis man er axis. Det beste eks. på det er vel The Hunt. Hmf..har kommet åppå kjerka en gang men datt ned og blei splatta ;D

Lenke til kommentar

vel hvor skal jeg begynne ... et tygg og du er hekta :smile:

 

Spillet ruler. tempoet er moderat og teamwork fungerer veldig bra. jeg vil spessielt nevne omaha beach. Der vil jeg også gå ut med en kritikk til alle de tyskerne som springer rundt som tullinger nede på beachen i verste fragge rus.. det er ikke det teamwork dreier seg om. det er bare 2 veier inn i festningen og begge snurper seg til det samme punktet, nemmelig trappeoppgangen. ingen tyskere er "ulovlige" campere på det brette. Det er meningen :smile: de kjører forsvar men men .. som sakt spille rox . anbefales til alle cs fans. jeg var det og er det, men spiller det ikke mer.

 

Ps: alle lyder av våpen, ambientsound, rikosjett etc er hentet fra serien Band of brothers og filmen Save Private Ryan. Digger lyden i det spille der :grin:

Lenke til kommentar

jaja mr.Polla . Det finnes også mange snipere der ute med god skill. Jeg er enig i at "snipere" som sitter i et hjørne og ser ut over et område der det aldri kommer folk, eller i det heletatt kaver i en grop redde for å se folk. Er grenseløst kjedelig. Men snipere som derimot taktisk flytter posisjon, går etter lyd og instinkt, og ikke minst skyter godt.. de har jeg all respekt for.

 

Jo for det finest camper lamers, men det finnest også taktiske og dyktige folk som "camper" fordi de vet du kommer.

 

Boom ur dead, dont b mad about it

 

 

 

[ Denne Melding var redigert av: Dreadlord på 2002-04-12 00:41 ]

Lenke til kommentar

MoH:AA er etter min mening det beste mp-spillet nå. Det eneste negative er at det er for lite brett.

 

Wolfenstein og ghost har ikke den samme sjarmen. (DF hadde men det er jeg lei av)

 

Jeg registrer at mange ikke liker snipers og jeg er en av dem. Har mislikt dem siden jeg begynte å spille Delta Force:LW. Jeg er selv gunner. I bunn og grunn tror jeg det er misunnelse. Jeg har selv prøvd meg som sniper, men det passet ikke meg å ligge å vente. Men de beste sniperne (som klarer å slå meg når poengene telles) har jeg full (største) respekt for. Alle hater å bli fragga av en man ikke kan se. Slik jeg ser det er det som krever mest skills er å bli en god sniper. (Man kan ikke kalle en god sniper for en camper, da en camper bare har oversikt over et lite område)

 

Men i MoH er det ikke sniperne som er de verste, men de tullingene som springer rundt med rocket. WFT. Hva er vitsen med det? For det første vil man aldri få dm-skills med springe rundt som en hjernedød dust. Mitt tips til dere: Slutt å bruk rocket, prøv med et automatvåpen og øv dere. Kanskje vil det gå dårlig i begynnelsen, men etter litt øving vil det nok gå bra. Det aller verste du kan gjøre er å campe med rocket. Sitt å vente til en kommer forbi. Jeg skjønner ikke at noen gidder å spille på en så kjedelig måte. Det gjelder jo tross alt å vinne og da må man oppsøke for å klare dette (Såfremst man ikke er en god sniper)

 

[ Denne Melding var redigert av: Kafarsken på 2002-04-12 11:38 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-12 02:08, psilocybe skrev:

Quote:


On 2002-04-12 00:34, Dreadlord skrev:

jaja mr.Polla . Det finnes også mange snipere der ute med god skill.


 

du snakker til døve ører, min gode mand.

 

 

Han snakker ikke til døve ører nei. Og mann skrives med to nn'er. Ikke d.. Det finnes faktisk snipere der ute med 13x så mye skillz som alle andre public n00bs som alle riktige gamere får så seriøst flass av. Folk som sitter rundt et hjørne helt til det kommer en, bare for å skyte ut hele magasinet fordi han ikke fikk med seg at han gull-drepte han på det tredje skuddet.. Uff. Det er faktisk skillz i sniping ja. Du synes vel kanskje at det er tull med en dyr musematte og sitter hjemme med en "blå musematte" til 20 kr?

 

" - I know your kind"

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-11 21:01, Tåka skrev:

Har IKKE hørt eller sett noe om dette spillet kanskje jeg er litt mongo men hva er så bra med det??



 

 

LOL..hvor har du vært de siste månedene..på Mars? :razz:

 

Les innlegg eller sjekk hjemmeside dems..eller en av de gooooode fansites'ene :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...