Gå til innhold

Tvangsforet med svin og alkohol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det han prøver å si er at... det kunne vært langt verre.

Ja, disse menneskene ble totalt ydmyket, men de ble ikke "torturert" eller drept. Kledde av de nakne. Hetter over hodet. Ble slått. Stablet i pyramider. Drasset bortover gulvet. Tvunget til seksuelle handlinger.

 

Sammenlign det med "ekte" tortur... så er det ikke så ille.

You know, pisking til blods, elektriskstøt her og der, kinesisk vann tortur, osv.

 

Som et tilsvar på det Seixon sa.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Igjen:

eirakny2.jpg

Ja. Det skjer på en videregående skole i USA hver dag. :scared:

 

Det er ikke at dette er forkastelig og alt det der.

Problemet jeg har er at dere blåser dette opp noe så kolossalt!

 

Fanger er blitt avkledd, fanger er blitt lenket stående til jernsenger , fanger er blitt torturert med strøm , fanger er blitt tvunget til ting som er så sykisk nedbrytende for en muslim at det ville vere mye bedre for han å dø, ja det er sågar minst en som er bekreftet død av torturen. Og enda ser vi bare toppen av isfjellet.

Men alt dette er ikke tortur i dine øyne

Ingen fanger har blitt torturert med strøm.

 

Om noen ronker seg i usa frivillig har vel lite med saken å gjøre.

Men nok en gang er jeg skremt av ditt forsvar av amrikanke torturister, ja jeg sier du forsvarer dem og det mener jeg. Bagatellisere=forsvare. og du skriker opp om å forvrenge, ha ha .

Forsvarer jeg noe her? Jeg setter ting i perspektiv, noe det fleste av dere ikke klarer i det hele tatt.

 

Dette er en skandale. Dette er forkastelig. MEN DET ER IKKE EPOKENS VERSTE HENDELSE!! SÅ SLUTT Å LAT SOM DET ER DET!

 

Ærlig talt Seixon, tviler på at vi noen gang kan forstå hva de har gått igjennom, og når du "forsvarer" det på denne måten. Blir nesten kvalm.

 

Vi har en HELT annen kultur enn dem, det er noe helt annet for dem å fornekte Gud, spise svin og runke forann kamera, enn det er for oss. Hvis ikke du klarer å forstå det...

Religion er en unnskyldning for mange ting. En muslim får ikke noe mer vondt av å gjøre alt det der enn noen andre. Det er deres egen feil at de tror det er verre enn det er.

 

MEN DET BETYR FREMDELES IKKE AT DETTE VAR GREIT!

 

Hva faen? Hva slags morbid valg er det???

 

Ingen skal noensinne være nødt til å ta et slikt valg og det verken forsvarer eller formildner det som skjedde i Abu Ghraib.

Nei, men om du måtte velge. Den ene er mye verre enn den andre.

 

Så jeg tror en del av dere må roe dere kraftig ned å puste litt.

 

Alle her på forumet,alle aviser, alle tvkanaler, alle eksperter ,ja stort sett hele veden har du annklaget for å komme med usannheter eler forvrengt virkeligheten, menst du har hatt rett hele tiden, nei gå og se deg i speilet og spør deg selv om det høres rimelig ut .

Citing consensus is a sign of fallacy.

Lenke til kommentar
Ja. Det skjer på en videregående skole i USA hver dag. 

 

Nei.

 

... og det er uansett ikke et argument.

 

Disse handlingene er ufyselige og skulle aldri ha tatt sted. Puktum.

 

De som står bak handlingene bør ta ansvar for det. Punktum.

 

Dersom handlingene er en kommando fra høyere hold burde den aktuelle oppdragsgiver få streng straff samt miste sin stilling OG d som utførte handlingene bør likevel stilles til ansvar.

 

Punktum.

Lenke til kommentar
Jeg ville gledelig valgt å kle meg naken isteden for å få elektrisk støt i ballene, bli kastet i syre, banket til blods, pisket til blods, osv.

Jeg ville gjerne runket foran alle som ville se isteden for å bli så totalt slått ned fysisk.

1. du vet ikke hvordan de har det der. (nei, ikke jeg heller, men jeg kan ikke si de har det bedre enn om det hadde vært litt annen tortur.)

 

2. Her snakkes det ikke om å velge. det er tortur uansett. og det er ting som ikke skal forekomme.

Lenke til kommentar

SEIXON , du prøver nå å gi inntrykk av at dette var galt,samtidig som du forsvarer det som skjer, eller iallefall bagatelliserer det . Hadde du vert voksen hadde du tatt klar avstand fra dette fra første stund selv om du er for krigen , da hadde du i det minste kunnet ha litt troverdighet igjen, men som du nå opptrer sitter du igjen som raka fant .

Beklager å måtte si det men slike holdninger gjør meg kvalm :sick:

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Men nok en gang er jeg skremt av ditt forsvar av amrikanke torturister, ja jeg sier du forsvarer dem og det mener jeg. Bagatellisere=forsvare.

Ingen bagatelliserer den generelle fremferd som har blitt utført i fengslene. Her i denne tråden var det KUN snakk om fornedring og religiøs respektløshet fra amerikansk side.

Personlig er jeg gjerne med på å bagatellisere akkurat dette da jeg mener at dette fortjener ikke like stor oppmerksomhet som de andre tingene som tydeligvis har skjedd. Verden er ikke svart-hvit. At noen setter likhetstegn mellom det å bli drept og det å få krenket sin religion er skremmende.

 

Ellers anbefaler jeg også alle hobby-amerika-hatere å tenke litt over Arctic sin siste post før dere skriker ut i all deres nyervervede politiske engasjement.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Bagatelisere?

 

OK, hvorfor snakker ikke verdens media om dette:

 

ARAB prisoners beaten and tortured, innocent bystanders killed by gunfire - another damning human rights report.

 

But the difference this time is that the violence is being perpetrated not by coalition forces in Iraq, but by the Palestinian Authority, and the victims are its own people.

 

The report, partly funded by the Finnish government,

 

claims Palestinian cities are in a state of near anarchy, with people on the payroll of Yasser Arafat’s Palestinian Authority (PA) blamed for 90 per cent of gangland violence.

 

It highlights numerous incidents of torture of prisoners and refers to the killing of civilians in gunbattles between Palestinian factions.

http://thescotsman.scotsman.com/internatio...fm?id=554042004

 

Hmm?

 

Eller at FN soldater i Kosovo driver med prostitusjon??? Av 11-år gamle jenter!!

Nei, selvfølgelig, det er bare plass til å henge ut USA i media.

 

Jeg forsvarer ingen verdens ting som har skjedd Snekkeren, og det er du som oppfører deg som en liten rakkar unge.

 

Når dere slenger rundt ordet "tortur" så er det en hel haug med mennesker rundt omkring i verden dere fornærmer, fordi de har vært utsatt for "skikkelig" tortur, og ikke fraternity-hazing slik som har skjedd i Irak.

 

Dere bagatelliserer nok et ord, som dere bagatelliserer rasisme, terrorisme, osv. Nå er det tortur.

 

Og dere klarer ikke se lengre enn nesetuppen for å se at USA blir igjen hengt ut mens langt verre ting skjer rundt omkring i verden, i samme kategori. Så vi noe om tortur mens Saddam var i makten? Nei... Hvorfor ikke? Det har vært filmer tilgjengelige av Saddams tortur lenge. Hvorfor var ikke disse kastet utover hele verdens av pressen?

 

Det er en farlig presedens som oppstår her.

USA kler noen irakere nakne og stabler de opp i pyramider og blir hengt ut i ukesvis i internasjonal media.

FN driver med prostitusjon i Kosovo og ingen hører om det.

Palestinerene torturer sine egne fanger, og ingen hører om det.

 

Igjen så er USA syndebukken, selv om de gjør langt mindre onde ting enn resten av verdensbildet.

 

Men bare fortsett å si at jeg forsvarer at irakere blir torturert. Si det om og om igjen. For det er det dere gjør. Så lenge dere sier det nok ganger, får man folk (og seg selv) til å tro det.

 

Slik ble jeg kastet ut av et annet forum, siden noen hevdet at jeg sa noe rasistisk, og videre løp det, inntil en hel haug med folk trodde jeg sa noe rasistisk, når jeg ikke sa noe som helst rasistisk.

 

Bare fortsett heksejakten din Snekkeren, det er det eneste du driver med.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
For noen er dette faktisk det samme, noen er så dypt religiøse at de faktisk vil heller bli pint e.l. enn å fornekte sin gud/spise svin osv.

 

Dette viser ekstremt mangel for repspekt for religionen og kulturen i Irak.

JA! Det er helt klart at disse 7-8 soldatene ikke hadde respekt for noen ting som helst... Men jeg skal bare si en ting som du overser glatt boy2star:

Irakerene ble ordret om å kle av seg.... ellers ville de få bank.

Hele "de ville heller blitt pint enn å bla bla bla" er dermed bare bullshit, siden irakerene faktisk valgte å gjøre det isteden for å bli banket opp.

 

Irakerene sine egne bestemmelser viser at de ville heller kle seg naken enn å bli banket opp.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
Kanskje vi ser mer til nyheter om tortur utført av USA enn av Saddam, siden USA tross alt er der for å befri landet fra tortur o.l.?

Hvorfor ikke rapportere det onde som skjer i verden, uansett hvilke omstendigheter? Det bare gir asyl til de som virkelig er onde, siden de aldri får det dårlige søkelyset rettet mot seg.

 

Det blir bare for teit når menneskerettighetsorganisasjoner ikke kommer ordentlig ut mot krig, vold, tortur, osv. inntil USA blir tatt for å gjøre det. Hvor var alle av de når Saddam holdt på med dette i tiår etter tiår? Hvorfor er man likegyldig til ondskap inntil USA utøver det?

Lenke til kommentar
Det blir bare for teit når menneskerettighetsorganisasjoner ikke kommer ordentlig ut mot krig, vold, tortur, osv. inntil USA blir tatt for å gjøre det. Hvor var alle av de når Saddam holdt på med dette i tiår etter tiår? Hvorfor er man likegyldig til ondskap inntil USA utøver det?

Det er nok medias feil, ikke menneskerettighetsorganisasjonenes.

Lenke til kommentar

Akkuratt de her ja, men for noen uker siden trodde vi at dette var alt, men for hver dag som går dukker det opp nye hendelser.

 

Poenget er at for noen er det det, sa ikke at det var det for disse, men for noe. Forskjellene noe påvirker folk psykisk er så store. Hvordan vet vi hva disse har gått igjennom? Hvordan tror du han følte seg da han ble tvunget til å spise svinekjøtt?

 

Men du svarte ikke på hvor gammel du er?

Lenke til kommentar

Jo jeg klarer å se at usa blir hengt ut, men hvem sin feil er det. Er det vi som har sendt dem til Irak, er det vi som har fått dem til å torturere fanger.

Jeg ser ikke sort /hvitt på dette, men her diskuterer vi om det er riktig det som foregår i Irak, da kan vi ikke begynne å dra inn alt som skjer andre steder, det får det heller lages en egen post for.

Joda jeg vet at det er mennesker som blir torturert og har det verre mange steder i verden og det er beklagelig, enda mer beklagelig er det at ikke dette får mer oppmerksomhet i media, men nok en gang det forsvarer ikke det som skjer i Irak. Skal vi bare sette oss ned å si "pytt pytt det der må de tåle for det er sikkert noen som har det enda verre" ???

Lenke til kommentar
Akkuratt de her ja, men for noen uker siden trodde vi at dette var alt, men for hver dag som går dukker det opp nye hendelser.

 

Vel, det beviser jo bare hvor kynisk media er. De sitter jo på alt materiale as we speak. Disse hendelene har jo skjedd for "lenge" siden, og sikre kilder har jo hele tiden sagt "det kommer mer" Men i stedet for å slippe alt ut på en gang, så drar de saken ut så lenge de klarer for å tjene på det selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...