Gå til innhold

Tvangsforet med svin og alkohol


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det han prøver å si er at... det kunne vært langt verre.

Ja, disse menneskene ble totalt ydmyket, men de ble ikke "torturert" eller drept. Kledde av de nakne. Hetter over hodet. Ble slått. Stablet i pyramider. Drasset bortover gulvet. Tvunget til seksuelle handlinger.

 

Sammenlign det med "ekte" tortur... så er det ikke så ille.

You know, pisking til blods, elektriskstøt her og der, kinesisk vann tortur, osv.

 

Mange amerikanske senatorer har sammenlignet det som har skjedd i Irak som "hazing" som foregår på universitet i USA. Og ærlig talt, er det nesten helt likt. Den eneste forskjellen er at vi må ta hensikt til kulturen og religionen til irakerene, som gjør at slike handlinger blir mye mer ydmykende for dem enn flest amerikanere.

 

Men alikevel. Langt, langt verre ting kunne blitt utført på disse fangene.

 

boy2star, du kan ikke få dødsstraff i USA for voldtekt, det er ulovlig.

 

Ett år høres kanskje litt lite ut for hva som har skjedd, men det er bare han ene som tok bilder... Han var ikke med på selve handlingene. Han ble gitt ett år for å ha ikke sagt i fra om slike hendelser, og fordi han delvis deltok ved å ta bilder av det hele.

 

Vent til de andre dommene faller før du er så rask med avtrekkeren.

Fantastisk å registrere at du faktisk forsvarer det amrikanerne gjør i Irak nå, ja jeg blir mer og mer skremt av dine uttalelser .

Vi som har levd en tid og leser hva du skriver føler gufset tilbake til hva våre fedre og mødre fortalte fra sine opphold i fengsler under andre verdenskrig .

Ja dette er like ille om ikke verre, da de som utfører dette i dag er mye mere opplyste folk en dem som herjet på 40 tallet.

Nok en gang din fanatisme skremmer meg og mange med meg :scared:

Lenke til kommentar

Seixon, utrolig at det hvertfall var én her som skjønte det jeg mente. ;)

 

Er også svært kritisk til måten dette nå blir dratt frem og til de grader overdramatisert i pressen. Her skal personer som sikkert aldri har vært i nærheten av en militærbase formidle "sjokkerende" bilder og nyheter til oss. For å illustrere:Jeg er sikkert ikke den eneste som har vært borti såkalt "fangetjeneste" under militærtjenesten, som jeg personlig syntes gikk over stokk og stein til tider. "Fangene" ble behandlet brutalt fysisk og psykisk og disse "fangene" var ikke engang fienden, de var tross alt på samme side som deg! Hvis man skulle brette slike episoder utover avisførstesider ville det fremstå som mye mer brutalt enn den "spottingen av et individs religion" som ble gjort mot disse muslimene.

 

Med utgangspunkt i hvordan "fangesimulering" kan fungere i vårt eget land ville jeg rett og slett bli svært overrasket dersom jeg selv som krigsfange i en reell krigssituasjon ble behandlet med silkehansker.

 

Slik fangebehandling er selvsagt forkastelig men det ikke så sjokkerende som mange skal ha det til.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Leker du dum?

Værsåsnill, ikke lek smart med meg. Det å ikke vise respekt for et menneske og dens religion, samme hvor "kriminell" eller "laverestående" denne personen er, er for meg helt avskyelig. Og det at du ikke ser noe galt i det, gjør ikke deg noe bedre. Du viser veldig liten innsikt i ting når du ikke kan se andre sider av en sak der du sitter og har det trygt og godt.

Lenke til kommentar

Den behandlingen som fangene blir utsatt for kan overhode ikke forsvares, og det ser ut som vi bare har sett toppen av isfjellet.

Danske hjelpearbeidere har jo bekreftet at fanger er blitt torturert til døde.

Samtidig får denne behandlingen hele den muslimske verden til å forakte oss, det var vel ikke det som var intensjonen med invasjonen.

Her står buch med flere frem og lager skrekkbilder av den ene muslimske ledern etter den andre og kritiserer dem for sin behandling av mennesker og så viser det seg at de amrikanske soldatene ikke er det spor bedre.

Nei USA har med dette definitivt utspilt sin rolle i Irak og der blir iallefall ikke fred før den siste allierte soldat har forlatt landet, men det er vel muligens nettop det usa med flere ønsker .

 

Men som sagt tortur av fanger og sivile er uakseptabel , uansett hvilken form den har , det som skjer her er jo kun for å fornedre et helt folkeslag akkurat som jødene ble fornedret i sin tid.

Lenke til kommentar

Personlig vil jeg tro at ydmykelse og psykisk tortur er langt verre enn fysisk tortur. Fysisk smerte kan man til en viss grad blokkere, men psykisk smerte bryter deg ned og ødelegger deg.

 

Jeg var nylig i Berlin, hvor vi blant annet besøkte Hohenschönhausen - et tidligere STASI-fengsel. Der så vi diverse torturkamre, blant annet et der fangene ble torturert med vanntortur. Fangene ble nedbrutt av dette, det er det ingen tvil om, men det var et annet torturkammer som var mye, mye verre: Mørkerommet. Fangene ble plassert i et helt mørkt rom iført tvangstrøye, og lå der i 24 timer, uten mat, drikke eller mulighet til å få gått på do. Etter en "behandling" i mørkerommet var fangene helt ødelagt, mye verre enn noen form for fysisk tortur kunne ha gjort.

 

Det er dessuten indikasjoner på at minst én fange er blitt torturert til døde, så det er vel ikke bare ydmykelser ute og går.

Lenke til kommentar
Det han prøver å si er at... det kunne vært langt verre.

Ja, disse menneskene ble totalt ydmyket, men de ble ikke "torturert" eller drept. Kledde av de nakne. Hetter over hodet. Ble slått. Stablet i pyramider. Drasset bortover gulvet. Tvunget til seksuelle handlinger.

WTF!?

 

Dette er tortur, om enn ikke med samme finesse man fant hos Mengele under WW2

 

Sammenlign det med "ekte" tortur... så er det ikke så ille.

You know, pisking til blods, elektriskstøt her og der, kinesisk vann tortur, osv.

Nei, disse folka i Abu Ghraib hadde heldigvis ikke lært profesjonell tortur. Men ingen tvil om at de gjorde så godt de kunne. Jeg blir kvalm av åssen du bagatelliserer saken.

 

Mange amerikanske senatorer har sammenlignet det som har skjedd i Irak som "hazing" som foregår på universitet i USA. Og ærlig talt, er det nesten helt likt.

Hadde vært nice med en kilde her.

Du spurte i en annen thread om hva som var den gode hensikten med å bryte geneve-konvensjonen og vise alle bildene.

Kanskje for å unngå slike motbydelige bagatelliseringer som disse senatorene kommer med.

 

Den eneste forskjellen er at vi må ta hensikt til kulturen og religionen til irakerene, som gjør at slike handlinger blir mye mer ydmykende for dem enn flest amerikanere.

Og det faktum at amerikanerne som invasjonsmakt har et visst moralst ansvar, når de okkuperer et land på denne måten. (sikkert mer også forsåvidt)

 

Men alikevel. Langt, langt verre ting kunne blitt utført på disse fangene.

Hvilken rolle spiller dette?

De har gjort nok til å fortjene noen rimelig langvarige fengselsopphold, i mine øyne ihvertfall.

 

Vent til de andre dommene faller før du er så rask med avtrekkeren.

Ja det skal bli interressant og se :hmm:

Endret av SilverKhan
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Og igjen har venstrebølgen klart å vri og vrenge alt jeg sa om til noe helt annet.

Jeg forsvarer ikke mishandling av fanger. På ingen måte forsvarer jeg det som har skjedd, det finnes ingen forsvaring av dette i det jeg sa.

 

Fantastisk å registrere at du faktisk forsvarer det amrikanerne gjør i Irak nå, ja jeg blir mer og mer skremt av dine uttalelser .

Vi som har levd en tid og leser hva du skriver føler gufset tilbake til hva våre fedre og mødre fortalte fra sine opphold i fengsler under andre verdenskrig .

Ja dette er like ille om ikke verre, da de som utfører dette i dag er mye mere opplyste folk en dem som herjet på 40 tallet.

Nok en gang din fanatisme skremmer meg og mange med meg

:roll:

 

Dine forfedre eller hva det enn du vil sikte til hadde det mye verre en disse irakiske fangene... Du kan ikke begynne å sammenligne en gang, men du gjør det likevel. DET er nifst.

 

Her setter dere likhetstegn mellom å måtte kle seg naken for fremmede som om det var like ille som å bli slått ihjel nær døden, pisking til blods, etc, etc.

 

Til syvende og sist må dere faen meg komme tilbake til virkeligheten å se på det som har skjedd. Fanger ble avkledd, slått littegrann, hetter over hodet, stablet oppå hverandre, tvunget til å runke...

 

Hvis du skal bli med på en fraternity i USA, så må du gjennomgå mye av dette... Og det er det mange som gjør helt frivillig.

 

Jeg forsvarer selvfølgelig ikke slik behandling av mennesker, men så må man fremdeles kalle en spade for en spade og ikke for en gravemaskin.

 

Skjerp dere.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Jeg ville gledelig valgt å kle meg naken isteden for å få elektrisk støt i ballene, bli kastet i syre, banket til blods, pisket til blods, osv.

Jeg ville gjerne runket foran alle som ville se isteden for å bli så totalt slått ned fysisk.

 

Nei, psykisk tortur bør ikke undervurderes, men det bør heller ikke overvurderes...

 

Velg, kledd naken, eller blitt pisket til blods.

Velg.

Lenke til kommentar
Psykisk tortur er faktisk, som noen nevnte tidligere her oppe, en av de verste torturmetodene man har i verden. Det burde ikke undervurderes. Ser du ikke det syke bak dette? Jeg lurer på hva de som kaller det "ikke SÅ ille" tenker med.

Oi, hva har vi lært på skolen i dag da? Og du prater om å "sitte trygt og godt".... :no:

Lenke til kommentar

Oh My Fucking God til denne tråden..."Litt psykisk tortur er ikke ille" wtf?

 

"Hvis du skal bli med på en fraternity i USA, så må du gjennomgå mye av dette... Og det er det mange som gjør helt frivillig."

 

um, ja, frivillig...det er jo det som er poenget. Her er det jo ikke snakk om "gjør det eller du får ikke være med i foreningen vår" akkurat...sheeesh....

 

noen personers innsikt her er totalt fraværende, og det skremmer meg...

Lenke til kommentar

Ingen undervurderer denne torturen. Problemet er at folk tydeligvis gir blanke faen i all annen tortur. Mennesker er mennesker, og andre torturoffere fortjener like mye omtanke som disse. Ta en tur til Amnesty sine sider, og søk på tortur. Da får man virkelig se en liten del av det som har skjedd og det som skjer rundt om i verden hver dag :no:

Lenke til kommentar
Og igjen har venstrebølgen klart å vri og vrenge alt jeg sa om til noe helt annet.

Jeg forsvarer ikke mishandling av fanger. På ingen måte forsvarer jeg det som har skjedd, det finnes ingen forsvaring av dette i det jeg sa.

 

Fantastisk å registrere at du faktisk forsvarer det amrikanerne gjør i Irak nå, ja jeg blir mer og mer skremt av dine uttalelser .

Vi som har levd en tid og leser hva du skriver føler gufset tilbake til hva våre fedre og mødre fortalte fra sine opphold i fengsler under andre verdenskrig .

Ja dette er like ille om ikke verre, da de som utfører dette i dag er mye mere opplyste folk en dem som herjet på 40 tallet.

Nok en gang din fanatisme skremmer meg og mange med meg

:roll:

 

Dine forfedre eller hva det enn du vil sikte til hadde det mye verre en disse irakiske fangene... Du kan ikke begynne å sammenligne en gang, men du gjør det likevel. DET er nifst.

 

Her setter dere likhetstegn mellom å måtte kle seg naken for fremmede som om det var like ille som å bli slått ihjel nær døden, pisking til blods, etc, etc.

 

Til syvende og sist må dere faen meg komme tilbake til virkeligheten å se på det som har skjedd. Fanger ble avkledd, slått littegrann, hetter over hodet, stablet oppå hverandre, tvunget til å runke...

 

Hvis du skal bli med på en fraternity i USA, så må du gjennomgå mye av dette... Og det er det mange som gjør helt frivillig.

 

Jeg forsvarer selvfølgelig ikke slik behandling av mennesker, men så må man fremdeles kalle en spade for en spade og ikke for en gravemaskin.

 

Skjerp dere.

Om noen ronker seg i usa frivillig har vel lite med saken å gjøre.

Men nok en gang er jeg skremt av ditt forsvar av amrikanke torturister, ja jeg sier du forsvarer dem og det mener jeg. Bagatellisere=forsvare. og du skriker opp om å forvrenge, ha ha .

Det er merkelig at siden lenge før krigen startet og frem til nå så er det kun du som har sittet med riktig informasjon om alt . Alle her på forumet,alle aviser, alle tvkanaler, alle eksperter ,ja stort sett hele veden har du annklaget for å komme med usannheter eler forvrengt virkeligheten, menst du har hatt rett hele tiden, nei gå og se deg i speilet og spør deg selv om det høres rimelig ut .

Fanger er blitt avkledd, fanger er blitt lenket stående til jernsenger , fanger er blitt torturert med strøm , fanger er blitt tvunget til ting som er så sykisk nedbrytende for en muslim at det ville vere mye bedre for han å dø, ja det er sågar minst en som er bekreftet død av torturen. Og enda ser vi bare toppen av isfjellet.

Men alt dette er ikke tortur i dine øyne

:wow: Unnskyld meg men om vi er den skremmende venstresiden så må vel du vere den ytterste høyresiden .

Jeg bruker vaneligvis ikke sterke ord om noen men må si du gir meg et kaldt gufs nedover ryggen . :thumbdown:

Lenke til kommentar

Ærlig talt Seixon, tviler på at vi noen gang kan forstå hva de har gått igjennom, og når du "forsvarer" det på denne måten. Blir nesten kvalm.

 

Vi har en HELT annen kultur enn dem, det er noe helt annet for dem å fornekte Gud, spise svin og runke forann kamera, enn det er for oss. Hvis ikke du klarer å forstå det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...