Gå til innhold

Israel's,seneste angrep på uskyldige!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Greit nok,men i dag styrer jo Israel bade sin "del" og andres .

Noe de blir tvunget til da palestinerne ikke klarer å styre den okkuperte delen selv.

Er ikke lett å ha noe kontroll når man stadig blir angrepet av raketter og tanks, øverste leder blir sperret inne, forsøkt drept og satt i husarrest. Og folk får boligene sine revet av israelske bulldosere.

Lenke til kommentar

Tvunget og tvunget, Israel med usa sin fulle støtte er å regne som en "supermakt" i midtøsten og hva forsvarer de seg mot , 12-13 åringer som kaster stein, en og annen selvmordsbomber som gjør dette fordi de ikke ser noen annen mening med livet.

Hva stiller Israel opp med, jo kampfly, kamhelikoptre, tanks og gud vet hva, i tillegg pløyer de opp åkrene deres og ødlegger livsgrunnlaget, doser ned boliger og gjør tusenvis av folk hjemløse. Er det riktig taktikk? Neppe den gir kun grobunn for mere hat.

Lenke til kommentar
Greit nok,men i dag styrer jo Israel bade sin "del" og andres .

Noe de blir tvunget til da palestinerne ikke klarer å styre den okkuperte delen selv.

Er ikke lett å ha noe kontroll når man stadig blir angrepet av raketter og tanks, øverste leder blir sperret inne, forsøkt drept og satt i husarrest. Og folk får boligene sine revet av israelske bulldosere.

Nå er jo Palestinerne bra dumme som ikke klarer å velge en kompentent leder. Det beste de klarte å komme opp med var en sykelig x-terrorist som har utallige liv på samvittigheten. Ikke snakk om å velge en respektert jurist eller statsviter/etc noe i den duren. Bare korrupte x-terrorister.

Lenke til kommentar
og en som forstår seg på deres evige lidelser, mens en jursist som Fiskepinna foreslår, har ikke så mye felles med den gjennomsnitlige undertrykte palestiner på gata.

Den jevne Palestiner (eller nordmann for den saks skyld) vil ikke være istand til å ivareta det ansvaret som hviler på et såpass viktig være som stasminister. I land som Norge, med godt utbygd parlamentarisme kan vi ta oss råd til å ha et fjols som Bondevik, men i Midtøsten kreves kompentente ledere som kan litt utover det mannen i gata kan. De må ha politisk teft og være gode forhandlere, samtidige som de må fange opp signaler fra mannen i gata. En x-terrorist med skjelvesykdom og 2 milliarder korrupsjonsdollar i Sveits er ikke rette mann.

Lenke til kommentar
Fiskepinna, så det er altså andre som skal bestemme hvem som skal være lederen i Palestina? Folket skal ikke få velge egen leder engang?

Gratulerer, du har nettopp gjort deg selv motstander av demokratiet.

Kan du finne Arafat sine motstandere i valgene på 90-tallet? Palestinerne kunne velge mellom PLO-sjefen eller ytterliggående grupper, og det er igrunn ikke noe demokratisk valg da PLO hadde informasjonsmonopol. Synes FN eller EU burde velge en statsleder fra et nøytralt tredjeland (f.eks Sverige, Nederland,etc).

Lenke til kommentar

Men at det er få valg er da ikke noen grunn til at andre land skal få sette inn ledere???

Isåfall skulle jo FN ha satt inn ny leder i usa for lenge siden! Der er lederen mer aggressiv enn arafat, og valget er i praksis mellom 2 personer (hovedvalget) !

Så hvor vil du?

Lenke til kommentar

Jeg håper faktisk til neste valg at Yassir ikke blir gjenvalgt. Han egner seg rett og slett ikke som leder. Han kunne ha brukt mer av pengene sine til å bygge opp de områdene de kontrollerer. Husker der jeg så 60 minutes, der de dokumenterte hans private formue. Da ble jeg faktisk kvalm da jeg fikk vite summen. At han sitter på så mye, mens andre lider synes jeg er umoralsk og uetisk. Derfor egner han seg ikke som leder.

Håper de på den andre siden skifter ut lederskapet også. Er ikke stort bedre der heller...

Lenke til kommentar
Men at det er få valg er da ikke noen grunn til at andre land skal få sette inn ledere???

Isåfall skulle jo FN ha satt inn ny leder i usa for lenge siden! Der er lederen mer aggressiv enn arafat, og valget er i praksis mellom 2 personer (hovedvalget) !

Så hvor vil du?

Men objektive øyne for en utenforstående part har Palestinerne valget mellom pest eller kolera. Den jevne amerikaner kan velge mellom to *relativt* moderate politikere som begge står for fundamentale verdier som ytterings og religionsfrihet. Jeg vil påstå at en amerikansk velger sitt valg betyr mer for hvem som blir president enn en nordmann sitt valg, da dette teller mindre pga mange partier og skiftende konstelasjoner.

 

Jeg vil påstå at USA sin leder ikke er aggresiv, bare naiv og (i mine øyne) for kristen mann. Men det er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Jeg håper faktisk til neste valg at Yassir ikke blir gjenvalgt. Han egner seg rett og slett ikke som leder. Han kunne ha brukt mer av pengene sine til å bygge opp de områdene de kontrollerer. Husker der jeg så 60 minutes, der de dokumenterte hans private formue. Da ble jeg faktisk kvalm da jeg fikk vite summen. At han sitter på så mye, mens andre lider synes jeg er umoralsk og uetisk. Derfor egner han seg ikke som leder.

Håper de på den andre siden skifter ut lederskapet også. Er ikke stort bedre der heller...

Jepp han har nok utspilt sin rolle og er moden for utskifting ,men det er viktig at dette skjer ved valg og ikke ved at han blir slaktet av Israelerne,det fører bare til en ny runde med drap .

Lenke til kommentar

Problemet med å bytte ut Arafat er at han er faktisk en av de mer moderate, som har støtte i folket. Når israel fengsler og dreper de som faktisk vil ha fred, får vi et lite problem.

 

Når Arafat også mister mye av sin politiske makt, og ofte blir satt i husarrest og lignende mister folket troen på en fredlig løsning, og tyr til de mer ekstreme.

Lenke til kommentar

Man skulle jo tro de hadde lært noe etter vår verdenskrig, men dette beviser jo bare at historien kan gjenta seg (i mindre form, men likevel).

Det verste er at de får lov til å gjøre det, mange (!) støtter dem i det, tilogmed vårt alles verdenspoliti og stormakt, usa.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...