Gå til innhold

Israel's,seneste angrep på uskyldige!


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-23990

Palestinerene bør gi opp og prøve å integrere seg i Israel. Det trengs kanskje litt hjelp med dette fra internasjonale enheter, men likevel. Enten så må de integrere seg med Israel eller araberstatene rundt. Og hvis ikke det, så kan de faen meg bare vente til de får sin egen stat i 2005...

Jeg syns synd på de, men det er rett og slett bare for dumt å fortsette å kjempe en umulig kamp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er da ikke forræderi å gi opp. :roll:

Når det er umulig å vinne noe, hvorfor i all verden skal man sløse liv ved å kjempe, isteden for å forsone seg med den som har vunnet?

 

Tror du virkelig at Israel kommer til å trekke seg ut av de okkuperte områdene hvis palestinerne gir seg? De har jo allerede bevist at de akter å okkupere mer heller enn mindre med muren de satte opp godt inne på palestinske områder. Skjønner godt at de ikke gir seg. Det er pr. idag verdens største urett hvordan palestinerne blir behandlet. Alle minus USA er enig i at Israel driver ulovlig krigføring og er en okkupasjonsmakt, men nettop pga. USA er det ikke mulig å få gjennom vedtak i FN som kan gjøre noe med situasjonen.

Lenke til kommentar
Hvorfor kan det ikke bo israelere i den nye palestinske staten? Bare bygg rundt dem! Herregud... Må det være så innmari vanskelig?

Må være det mest idiotiske utsagnet jeg har hørt. Det er ikke nok med at de bor ulovlig på en plass, Men de bestemmer jo over veiene som går til Israel. Palenstinerne blir holdt igjen når de som bor ulovlig skal besøke slektningene sine i Israel. Det hadde vært det samme hvis en gruppe svensker haddde bosatt seg ulovlig i Norge og det svenske militæret stengte av hele E6 til Sverige for 8 timer når de skulle besøke noen.

Ser du ikke at de som bor ulovlig bare provoserer Palestinerne mer? Her har de mistet store deler av landet sitt, men tror du faen meg ikke at det komme flere israelere å tar enda mer av landet deres...

Lenke til kommentar
Personlig mening er at angrepet var helt fet. Neida, for å væer ærlig har jeg ingen mening, da jeg ikke vet hva som er skjedd. Sosialistreiret NRK stoler jeg ikke på.

Og jeg som trodde at det bare var jeg som syntes at NRK var sosialistenes rikskringkasting :thumbup:

 

Forøvrig så sier jeg meg enig i at FN bør blande seg mer aktivt inn i Israel/Palestina-konflikten, selv om det ikke nødvendigvis må skje gjennom utplassering av soldater.

 

Jeg er også enig med Seixon i at palestinerne kjemper en kamp de ikke kan vinne. Mange liv har gått tapt på palestinsk side uten at de har oppnådd annet enn at Israel har fått en unnskyldning til å angripe terroristbaser på palestinske områder, som pga. folketettheten fører til at sivile mister livet.

 

Likevel så har jeg forståelse for at enkelte ting er verdt å kjempe for selv om det koster en livet. Og det er på grunn av slike mennesker vi her kan nyte de godene vi har nå.

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Israel har ingen rett til å angripe, uskyldige palestinere. De som var i demonstrasjon, var ingen terrorister, de var faktisk bare demonstranter. Jeg fordømmer dette angrepet, og jeg mener det er galt. Jeg synes det er Israel som starter, Palestiner'ne bare svarer tilbake. Når en ung palestiner, kaster en stein på en Israelsk militant, så svarer soldaten tilbake med skudd, jeg synes det er unødvendig.

 

Ned med jødene :thumbdown:

Lenke til kommentar
Tja,hva om samene hadde overtatt Norge og jaget oss alle ut på finmarksvidda, hadde vi godtatt det og sagt "ja ja vi får gjøre det beste ut av det.

Det er jo akkurat det Israelerne har gjordt med palestinerne . :hmm::hmm:

Hva om nordmennene hadde angrepet samene, men samene hadde forsvart seg mesterlig med samekniv og okkupert hele Nordland?

 

Din sammenligning er like idiotisk som min. Israel versus araberne er en situasjon som faller utenfor vår sosialdemokratiske kardemommelov.

Lenke til kommentar
Tja,hva om samene hadde overtatt Norge og jaget oss alle ut på finmarksvidda, hadde vi godtatt det og sagt "ja ja vi får gjøre det beste ut av det.

Det er jo akkurat det Israelerne har gjordt med palestinerne . :hmm:  :hmm:

Hva om nordmennene hadde angrepet samene, men samene hadde forsvart seg mesterlig med samekniv og okkupert hele Nordland?

 

Din sammenligning er like idiotisk som min. Israel versus araberne er en situasjon som faller utenfor vår sosialdemokratiske kardemommelov.

Vet det er satt på spissen , men var ment som en tankevekker .

Det er jo en kjent sak at dagens Israel engang tilhørte palestinerne og ble fratatt dem med makt .

Derfor er det ikke idiotisk det jeg skrev, fordi det er nettop det som har skjedd der nede .

Lenke til kommentar
Tja,hva om samene hadde overtatt Norge og jaget oss alle ut på finmarksvidda, hadde vi godtatt det og sagt "ja ja vi får gjøre det beste ut av det.

Det er jo akkurat det Israelerne har gjordt med palestinerne . :hmm:  :hmm:

Hva om nordmennene hadde angrepet samene, men samene hadde forsvart seg mesterlig med samekniv og okkupert hele Nordland?

 

Din sammenligning er like idiotisk som min. Israel versus araberne er en situasjon som faller utenfor vår sosialdemokratiske kardemommelov.

Vet det er satt på spissen , men var ment som en tankevekker .

Det er jo en kjent sak at dagens Israel engang tilhørte palestinerne og ble fratatt dem med makt .

Derfor er det ikke idiotisk det jeg skrev, fordi det er nettop det som har skjedd der nede .

Det er en kjent sak at Palestina var en de facto britisk koloni (mandatområde), som britene delte overlot til FN å administrere. FN delte området i 2, araberne godtok ikke dette, og angrep jødene. Jødene tok ikke jord fra Palestinerne i '48, de fikk av FN, som igjen var satt til å forvalte landområdet av britene. Hvem som var der før britene igjen, og før disse igjen er uintressant.

Lenke til kommentar

Det er jo en kjent sak at dagens Israel engang tilhørte palestinerne og ble fratatt dem med makt .

Derfor er det ikke idiotisk det jeg skrev, fordi det er nettop det som har skjedd der nede

ja vi vet jo alle at hvert "folk" har fått tildelt sitt land av Gud :roll:

Endret av Manuel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...