Gå til innhold

USA bannlyser homofile fra spermdonasjon


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er klart det ikke handler om å skille ut homofile foreldre, DET hadde tatt kaka det. Poenget er uansett at det er helt villt å nekte homofile å donere sperm på grunnlag av deres legning, da en heterofil person likefullt kan være smittebærer av hva som helst. Hvorfor ikke sette skikkelige krav til helsesjekk istedet?

Endret av HalTan
Lenke til kommentar
Gidder ikke å starte diskusjon, men homofile miljøer er mer utsatt.

 

Spørsmålet her er hvor utsatt de er, og om man skal bannlyse dem av den grunnen. Ikke om man skal lage barn av homofile foreldre.

Skal ikke tvinge deg til å diskutere, men du får vel begrunne den uttalelsen der.

 

Eller er homofile-folk eklinger som ikke gjør annet enn å pule hvemsomhelsti rompa uten kondom. :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990
I Norge får du ikke donere blod om du er homofil. Er det noe bedre?

Noe er seriøst galt med det landet. :laugh:

Er dette en lovnad som allerede har blitt vedtatt? Eller noe som skal stemmes over?

 

Jeg kan forstå det på en måte siden det hadde kostet mye mer penger å innføre HIV-sjekk på alle donasjoner, dermed siden homofile kanskje har mer HIV enn heterofile (?) så er det liksom en gruppe man kan slippe å sjekke.

Uansett vil jeg ikke diskutere dette hvis ikke dette faktisk har blitt innført.

Og Haltan... før du kommer med sånne idiotiske utsagn, kanskje du bør sjekke hvor mange land faktisk tillater slikt?

Lenke til kommentar

Det er nok innført ja. Hver gang jeg gir blod må jeg fylle ut og skrive under på et skjema. Det spør bl.a. om jeg har hatt sex med andre menn. Da kan man ikke gi blod.

 

At homofile er mer HIV enn andre vet jeg ikke noe om, men uansett så er et annet spørsmål på skjemaet om jeg har byttet sexualpartner de siste 6 måneder. Det burde utelukke at det er noe problem. Jeg trodde også at de testet for HIV hver gang uansett, tror sykepleieren nevnte det som en av tingene når jeg spurte hva alle blodprøvene var til. Mulig jeg husker feil.

 

Edit: leif

Endret av Mortal
Lenke til kommentar
Gjest medlem-23990

Det utsagnet der.

Og ja, jeg leste artikkelen.

Når jeg ser på den igjen, er den første setningen litt misledende.

 

The US government said it would ban homosexuals from making anonymous donations to sperm banks, in the name of preventing transmittable diseases, in a move swiftly condemned by gay rights groups.

Her står det ikke at dette faktisk har blitt gjort. Her står det at de vil gjøre det, men siden "the US government" ikke er en stemme, kan jeg ikke forstå hvordan det kan "said it would"...

Enten så har de gjort det, eller så har de ikke gjort det.

Det burde stå "The US government has banned...."

 

Men senere står det at reglene tar effekt 25. mai. My bad.

 

Men det idiotiske utsagnet ditt står fremdeles som det.

Lenke til kommentar

Sålenge man ikke vet hva homofili er (medfødt/sykdom/sjeleskavank/etc) så synes jeg det er greit. Hvis man finner ut at homofili ikke er smittsomt er det selvfølgelig helt greit med sperm fra homoer. Men undersøkelser viser at barn av homofile/som vokser opp i homofile forhold har større sjans for selv å bli homoer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...