Gå til innhold

Half life, Kva er bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Herregud, Jeg skjønner ikke poenget. Det er ikke mulig å overbevise ttt.

ingen ting er umogleg

skulle ønske man kunne koble sammen 2  spill ogse hvem som eide hveradnre.. da ville man se at hl2 eter stalker i ett jafs :devil:  hehe

det er ein moglegheit for at hl2 vil få betre anmeldelser ein det stalker vil få (men så er det jo ein fare for at 90% av dei som anmelder hl2 er hl fanboys og anmeldelsen ikkje vil bli korrekt) men det betyr ikkje at hl2 vil verte noko revlosjunerande.

Hver har sin smak ;) kos deg med stalker i sommer du... du finner helt sikkert noen som ikke har spilt hl2 og gjerne vil diskutere stalker istedet.

stalker kjem til høsten ;) . og eg kjem nok til å finne nokon som er vil diskutere stalker, men det vil ikkje bli før i 2005, for det vil ta litt tid før eg klarer å ta ei pause frå stalker.

Kos deg :)

det skal eg :yes: . og takk det same, kanskje vi kan ta ein diskusjon etter at begge spela er gitt ut.

umogleg å overbevisa meg og  :p

du er herved invitert til å kome på besøk til meg og diskutere stalker ;)

runeah: du kan få kome du og, eg har ferske boller (helder på å lage dei no), så kan vi få avgjort kva som blir best av stalker og hl2

Endret av ttt
Videoannonse
Annonse
Skrevet
runeah: du kan få kome du og, eg har ferske boller (helder på å lage dei no), så kan vi få avgjort kva som blir best av stalker og hl2

JAu! jeg tar med min HL2 dukke! (har ikke, men må kjøpe til anledningen)

Vi kan gjøre en avtale: jeg spiller stalker hvis du spiller HL2! og SÅ kan vi diskutere..

Du har sikkert diska med en som ikke klarer å se to sider av samme sak? Små plagsomt.

PS: gjør ikke noe om jeg tar med farmors boller? Har mine tvil om en PC gurus bake egensakper (gjelder meg også)

Skrevet
Herregud, Jeg skjønner ikke poenget. Det er ikke mulig å overbevise ttt.

ingen ting er umogleg

skulle ønske man kunne koble sammen 2  spill ogse hvem som eide hveradnre.. da ville man se at hl2 eter stalker i ett jafs :devil:  hehe

det er ein moglegheit for at hl2 vil få betre anmeldelser ein det stalker vil få (men så er det jo ein fare for at 90% av dei som anmelder hl2 er hl fanboys og anmeldelsen ikkje vil bli korrekt) men det betyr ikkje at hl2 vil verte noko revlosjunerande.

Hver har sin smak ;) kos deg med stalker i sommer du... du finner helt sikkert noen som ikke har spilt hl2 og gjerne vil diskutere stalker istedet.

stalker kjem til høsten ;) . og eg kjem nok til å finne nokon som er vil diskutere stalker, men det vil ikkje bli før i 2005, for det vil ta litt tid før eg klarer å ta ei pause frå stalker.

Kos deg :)

det skal eg :yes: . og takk det same, kanskje vi kan ta ein diskusjon etter at begge spela er gitt ut.

umogleg å overbevisa meg og  :p

du er herved invitert til å kome på besøk til meg og diskutere stalker ;)

ttt, det er vel ikke så vanskelig å se at HL2 har bedre grafikk, gameplay, våpen, animations og characters enn det stalker har? Synes det er helt utrolig teit at du synes at stalker er bedre enn etterfølgeren til det spillet som revolusjonerte PC spillene, nemlig Half Life. Og en ting til: Half Life 2 vil få bedre reviews enn stalker, ikke bare fordi det er fanboys som lager det men ganske enkelt fordi alle som har sett Half Life 2 in-action vet at det ser mye bedre enn stalker ut.

Skrevet

Stalker og Half-Life 2 er to spill som ser veldig lovende ut. Ingen tvil om det. Half-Life 2 er garantert til å selge flere kopier og bli det mest populære av de to.

Det er jo noe alle innser på grunn av den store massen av tilhengere av Half-Life og det som Valve har gitt de. Stalker har ikke noe slikt fotfeste i spillmarkedet slik Half-Life 2 har.

Grafikkmessig ligger Stalker et hakk foran Half-Life 2, men når en ser på alle de mulighetene som Half-Life 2 er lovet å inneha, vil nok flesteparten være enig i at Half-Life 2 har overtaket inntil begge spillene er gitt ut. Fysikken, historien og mulighetene for å modifisering er lovet å gjøre et stort inntrykk på spilleren.

Og om Valve bruker en innkjøpt eller selvprodusert fysikkmotor er totalt irrelevant.

skulle ønske man kunne koble sammen 2  spill ogse hvem som eide hveradnre.. da ville man se at hl2 eter stalker i ett jafs  hehe

Så når omtalene av HL2 begynner å dukke opp vil du være den første til å skrike "fanboys"? Det er tydelig du er en skikkelig fanboy av Stalker og dermed nekter og ikke er i stand til å se saken fra et noenlunde subjektivt standpunkt.

Tåpelig.

Skrevet
Grafikkmessig ligger Stalker et hakk foran Half-Life 2

*ler* må være det dummeste jeg har hørt noen gang :laugh: Jeg lurer på hvorfor Gamespot da skal ha source til å være verdens sterkeste grafikkmotor hvis stalker har bedre grafikk. Source er nok hakket vassere enn stalker engine.

Skrevet

Dere kan krangle om hva som ser best ut når spillene faktisk ligger installert på pc'ene deres. Dette blir for dumt, bare synsinger fra demoer.

Skrevet
Grafikkmessig ligger Stalker et hakk foran Half-Life 2

*ler* må være det dummeste jeg har hørt noen gang :laugh: Jeg lurer på hvorfor Gamespot da skal ha source til å være verdens sterkeste grafikkmotor hvis stalker har bedre grafikk. Source er nok hakket vassere enn stalker engine.

Half-Life 2 fanboys er vel ikke til unngå heller.

Rent visuelt er grafikken i Stalker hakket bedre enn Half-Life 2. Klarer man ikke å se det når man sammenlikner bilder fra de to spillene burde en oppsøke optiker.

Skrevet
ttt, det er vel ikke så vanskelig å se at HL2 har bedre grafikk, gameplay, våpen, animations og characters enn det stalker har?
det er ikkje alle som er enig med deg i det. sjå bare kva Pytagoras skreiv i posten under din.. når det gjelder gameplay, så har du eit mykje meir åpent og friare gameplay i stalker. dette er noko eg sett pris på.

Synes det er helt utrolig teit at du synes at stalker er bedre enn etterfølgeren til det spillet som revolusjonerte PC spillene, nemlig Half Life.
sjølv om dette er oppfølgaren til eit populært spel, betyr ikkje at det vert bra og at ingen spel kan vere betre.

Og en ting til: Half Life 2 vil få bedre reviews enn stalker, ikke bare fordi det er fanboys som lager det men ganske enkelt fordi alle som har sett Half Life 2 in-action vet at det ser mye bedre enn stalker ut.

eg har aldri lest ein negativ omtale av stalker, tvert imot så har alle vert veldig positive.

Så når omtalene av HL2 begynner å dukke opp vil du være den første til å skrike "fanboys"? Det er tydelig du er en skikkelig fanboy av Stalker og dermed nekter og ikke er i stand til å se saken fra et noenlunde subjektivt standpunkt.

det vil eg ikkje. men sidan det er oppfølgaren til eit av verdas mest populære spel, så er det ein fare for at enkelte anmeldarar ikkje vil vere subjektive. dette kan vere fordi dei er hl fanboys, eller fordi dei ikkje tør å si sin eigen meining, ganske enkelt fordi dei er redd for andre fanboys (du ser kva som skjedde når eg sa at eg ikkje ville kjøpe hl2 og at eg meinte at det finst betre alternativ)

eg er fan av stalker ja, men det er på akkurat same måte som mange andre som er fan av hl(2) og meiner at det er verdas beste spel. hl2 kan godt bli eit bra spel det, og stalker kan bli ein kjempe flopp, men eg syns det vi har fått sett av stalker virker overbevisande.

Skrevet (endret)

Nokon er fan av stalker (slik som eg) og nokon er fan av Half Life 2 og slik vil det alltid bli. Sjølv om ein person likar Stalker skal me ikkje sei at han skryt av spelet heile tida. Men diskuteringa runt kva som er best av Stalker og Half Life 2 vil bli alltid gjevn.

Endret av Zernick
Skrevet
det er ikkje alle som er enig med deg i det. sjå bare kva Pytagoras skreiv i posten under din.. når det gjelder gameplay, så har du eit mykje meir åpent og friare gameplay i stalker. dette er noko eg sett pris på

Faktisk så har jeg sett disse åpne områdene og de er temmelige kjedelige etter min mening. Gameplayet til Half Life 2 er mye mer variert og åpent for nye modder.

sjølv om dette er oppfølgaren til eit populært spel, betyr ikkje at det vert bra og at ingen spel kan vere betre.

Det at det er oppfølgeren til et populært spill er bare et stort pluss spørr du meg. Det Valve gjorde da de var ferdig med å lage Half Life 1 var å bruke alle pengene de hadde brukt på det til å lage HL2 så jeg er sikker på at fansen får det de vil ha.

det vil eg ikkje. men sidan det er oppfølgaren til eit av verdas mest populære spel, så er det ein fare for at enkelte anmeldarar ikkje vil vere subjektive. dette kan vere fordi dei er hl fanboys, eller fordi dei ikkje tør å si sin eigen meining, ganske enkelt fordi dei er redd for andre fanboys (du ser kva som skjedde når eg sa at eg ikkje ville kjøpe hl2 og at eg meinte at det finst betre alternativ)

Hvorfor skulle ikke respektive spillanmeldere på gamespot eller IGN tørre å si sin egen mening. Det har jeg faktisk sett en rekke ganger på "populære" spill. Spillanmeldere kan være fanboys men utifra anmeldelser jeg har lest så er det alltid saklige argumenter for og imot.

HL2 kommer til å slå støvlene ut av stalker.

Skrevet

Hehe.. du har nok allerede bestemt deg du ttt ;)

Men som sagt så er det lit liten vits å diskutere hvilket av spillene som er best før de er kommet ut. I seg selv og når de har kommet ut, siden de fleste er "fanboys"...

Ja, jeg vet at HL2 bruker Havoc fysikkmotoren, men de har nok gjort en del med den. :)

Stalker og HL2 er to forskjellige spill. Stalker er en liten mix av RPG og FPS. Noe som kan bli spennende i seg selv. Og handlingen er ikke så linær. Mens i HL2 vil du måtte gå fram til et mål med minimale valg osv. Men i HL2 kan du finne utallige løsninger på hvordan du skal komme deg dit. Selv om du har noe av de samme tingene i Stalker så tror jeg ikke at du vil gjøre helt det samme alikevel. Mest pågrunn av at alt du gjør vil påvirke din ellers farlige hverdag.

Tviler på at jeg kommer til å kjøpre Stalker med det samme det kommer ut. Først vil jeg eventuelt laste ned en demo og teste det.

Skrevet
Faktisk så har jeg sett disse åpne områdene og de er temmelige kjedelige etter min mening. Gameplayet til Half Life 2 er mye mer variert og åpent for nye modder.

gameplayet i stalker er så variert som det du gjer det til. ganskje enkelt fordi du kan gjere akkurat det du vil.

Hvorfor skulle ikke respektive spillanmeldere på gamespot eller IGN tørre å si sin egen mening. Det har jeg faktisk sett en rekke ganger på "populære" spill. Spillanmeldere kan være fanboys men utifra anmeldelser jeg har lest så er det alltid saklige argumenter for og imot.

du tenker eg ikkje først og fremst på dei store spelsidane, men på dei mange (dei som utgjer det store fleirtalet) små sidene. det er ikkje sikkert at dei vil vere like subjektive.

HL2 kommer til å slå støvlene ut av stalker.

fanboy? det virker ikkje som du klarer å vere subjektiv til dette du. ;)

men no begynner denne tråden å bli ganske of-topic.

Skrevet

Først litt on-topic: Half-Life er definitivt verdt å sjekke ut. Strålende stemning, langt, variert, interessante våpen og relativt oppegående fiender. Grafikken er foreldet, men stilen er fortsatt interessant, med Giger-inspirerte monstre og (for den tiden) tilfredsstillende lyssetting.

Half-life er freeware det nå

dvs lovlig og laste ned

erm.. nope..

Jo, Half-Life (enspiller-delen) er lovlig tilgjengelig over Valves online-tjeneste Steam - i hvert fall sist jeg sjekket.

Tror nok du begynner å ligge litt etter, Half-Life er ikke lenger et bra spill.

Sprøyt. Half-Life er fortsatt langt bedre enn de fleste førstepersonsskytere. Som paranoide sa, maken til fortellerteknikk har ikke blitt sett i et førstepersonsspill siden. De fleste som har prøvd, har føltes en del mer "on rails".

Eg trur Half Life 2 ikkje blir så bra og populert fordi no er det mange spel som kan målast seg opp mot det slik som Stalker, Far Cry og Doom 3.

Dette er bare tøv. S.T.A.L.K.E.R. og Doom III er ikke ute enda, og vi vet lite om hvor gode de blir.

Skrevet
Eg trur Half Life 2 ikkje blir så bra og populert fordi no er det mange spel som kan målast seg opp mot det slik som Stalker, Far Cry og Doom 3.

Dette er bare tøv. S.T.A.L.K.E.R. og Doom III er ikke ute enda, og vi vet lite om hvor gode de blir.

det same gjelder hl2.

så vi kan godt sei det sånn. påstand "hl2 er mykje betre ein stalker og doom3" litt forandre versjon av svaret ditt "tøv. hl2 er ikkje ute enda så vi veit lite og kor bra det blir"

så med andre ord så meiner du at ingen veit kor bra hl2 blir og at det kan bli ein kjempe flopp.

Skrevet (endret)
gameplayet i stalker er så variert som det du gjer det til. ganskje enkelt fordi du kan gjere akkurat det du vil.

Hva mener du med gjøre akkurat hva du vil? Gå gjennom noen tomme hus eller se på et par gresstrå? Stalker verdenen er ikke så variert som hva du tror, jeg har faktisk spilt alphaen og må si at denne "verdenen" var ikke noe annet en lange tomme sletter med et par tomme hus.

du tenker eg ikkje først og fremst på dei store spelsidane, men på dei mange (dei som utgjer det store fleirtalet) små sidene. det er ikkje sikkert at dei vil vere like subjektive.

De store sidene er de som utgjør majoriteten av leserne og ikke de små sidene som du henviser til. De små sidene skal du være kritisk til uansett om det er FarCry eller stalker som blir anmeldt samt Half Life 2.

Endret av Merlin
Skrevet
Hva mener du med gjøre akkurat hva du vil? Gå gjennom noen tomme hus eller se på et par gresstrå? Stalker verdenen er ikke så variert som hva du tror, jeg har faktisk spilt alphaen og må si at denne "verdenen" var ikke noe annet en lange tomme sletter med et par tomme hus.

med det meiner eg at du kan gjøre akkurat som du vil. vil du gå på jakt og skyte fuglar så gjer du det. vil du gjøre rundt i ein bil så gjer du det. vil du snike deg inn i ein fiendtleg leir så gjer du det. vil du leite etter verdifulle gjenstandar så gjer du det. osv

du kan ikkje samanlikne ein tidleg alpha med den ferdige versjonen av spelet.

det er det same som eg sei at hl2 er dårleg fordi det var mange bugs i alphaen. eg har ikkje prøvd den, bare for å gjere det klart.

Skrevet

Det er jo det du gjer, går rundt og sjekke alt.

Det er å gjere kva du vil.

Skrevet
det same gjelder hl2. (...) så med andre ord så meiner du at ingen veit kor bra hl2 blir og at det kan bli ein kjempe flopp.

Naturligvis. Det jeg forsøkte å sette fingeren på, er at du påstår noe bastant om styrkeforholdet mellom flere spill som ikke er ute enda. Det er i seg selv litt tullete:

no er det mange spel som kan målast seg opp mot det slik som Stalker, Far Cry og Doom 3.

Dette er ikke sant. Vi vet ikke hva som kan måle seg opp mot hva, annet enn at Far Cry var et overraskende godt spill. Resten er antagelser.

Skrevet

Det er jo det du gjer, går rundt og sjekke alt.

Det er å gjere kva du vil.

Og det er ganske kjedelig. Sjekke tomme hus?, hvorfor det? det er jo ingen der :laugh:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...