Gå til innhold

Forskjell på Sapphire 9800 og Powercolor 9800


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å kjøpe et nytt skjermkort og bestemte meg å kjøpe ATI Radeon 9800 pro. Men jeg lurer på en ting, hva er egentlig forskjell mellom Sapphire Radeon 9800 pro og PowerColor 9800 pro.

 

 

Den eneste forskjellen jeg ser er prisen, der hvor PowerColor koster omtrent 200kr dyrere.

 

Hvis noen kjenner til bedre skjermkort i samme prisklasse, så kom gjerne med forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sapphire er kvalitetsprodukt, mens Powercolor er billigdritt. Søk på "vifte falt av" på forumet og se hva du finner :p

Du bør ikke uttale deg om noe du ikke har peiling på, PowerColor har like bra kvalitet som Sapphire, jeg har hatt begge produsentene og det va ingen forskjell utenom at PowerColor klokket bedre! Dessuten er de "Built By ATi" så kortene er 100% identisk!

Lenke til kommentar
Sapphire er kvalitetsprodukt, mens Powercolor er billigdritt. Søk på "vifte falt av" på forumet og se hva du finner :p

Det er den dummeste uttalelsen jeg hars ett, virkelig en dum en!!

at det er mulig altså!

skal ikke gå ann!

kortene er jo identiske (måtte gjenta det:P), bortsett fra at Powercolor hadde litt problemer med vifta i starten desverre. Selv har jeg aldri hatt annet enn powercolor, og er storfornøyd, klokker som bare det :)

Lenke til kommentar
Sapphire er kvalitetsprodukt, mens Powercolor er billigdritt. Søk på "vifte falt av" på forumet og se hva du finner  :p

Det er den dummeste uttalelsen jeg hars ett, virkelig en dum en!!

at det er mulig altså!

skal ikke gå ann!

kortene er jo identiske (måtte gjenta det:P), bortsett fra at Powercolor hadde litt problemer med vifta i starten desverre. Selv har jeg aldri hatt annet enn powercolor, og er storfornøyd, klokker som bare det :)

Amen... ;)

Lenke til kommentar

Har Powercolor jeg også, og har hatt kortet stabilt på 442Mhz / 379Mhz (Core/Ram)! Slutt å tøys med det der om at Powercolor er så ræva! Jeg har ikke hørt mange klager på folk som HAR Powercolor? Er det mange med Powercolor her inne som syns det kortet er no dritt? :p

Lenke til kommentar
Har Powercolor jeg også, og har hatt kortet stabilt på 442Mhz / 379Mhz (Core/Ram)! Slutt å tøys med det der om at Powercolor er så ræva! Jeg har ikke hørt mange klager på folk som HAR Powercolor? Er det mange med Powercolor her inne som syns det kortet er no dritt? :p

:thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har tenkt å kjøpe et nytt skjermkort og bestemte meg å kjøpe ATI Radeon 9800 pro. Men jeg lurer på en ting, hva er egentlig forskjell mellom Sapphire Radeon 9800 pro og PowerColor 9800 pro.

 

 

Den eneste forskjellen jeg ser er prisen, der hvor PowerColor koster omtrent 200kr dyrere.

 

Hvis noen kjenner til bedre skjermkort i samme prisklasse, så kom gjerne med forslag.

Kan folk slutte med disse spørsmålene? det kan være små forskjeller på kjøling mellom pwc og sapphire, samt en LITEN forskjell i ytelse. du merker ikke noen av delene mellom pwc og sapphire

Lenke til kommentar

...Klart.

 

Men når halvparten av de ivrigste gutta her er produkteksperter,

og samtitig lurer på hva slags katoder han skal kjøpe for konf-penga,

bør man ta alt med en klype salt.

 

Tester og,det er da vel ikke avlegs ennå at en produsent med et nytt produkt

sponser en produkt-test som ikke er i nærheten av objektiv...

 

Men jeg mener det er bedre å holde schmala og hevisse til en testi,framfor å holde foredrag om ting man ikke har heeelt kontroll på...

Lenke til kommentar
QUOTE (Kevlar @ 17/05/2004 : 13:14)

Sapphire er kvalitetsprodukt, mens Powercolor er billigdritt. Søk på "vifte falt av" på forumet og se hva du finner 

 

 

Det er den dummeste uttalelsen jeg hars ett, virkelig en dum en!!

at det er mulig altså!

skal ikke gå ann!

kortene er jo identiske (måtte gjenta det:P), bortsett fra at Powercolor hadde litt problemer med vifta i starten desverre. Selv har jeg aldri hatt annet enn powercolor, og er storfornøyd, klokker som bare det

 

Den er ikke så dum. Setter ting litt i perspektiv. Sapphire har vært kvalitets produsent i alle år, aldri skuffet, og Powercolor hadde store vifteproblemer før i år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...