Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

adslmodem og flere på nett


Anbefalte innlegg

hei

 

her i huset har dem bestilt telenor adsl og samtidig bestilt modemet Thomson 510i ADSL modem fra telenor.

 

det jeg lurer på er at når jeg skal på nett, da må jeg skrive inn passord og brukernavn, ikkesant? og hvis jeg skal ha flere på nett, skal jeg koble en switch i mellom slik som man gjør med FM's? (bare FM jeg har tidligere erfaring emd ang. adsl) hvis jeg skal ha link hjemme, og vi skal være på nett, må jeg da lage en oppkobling på alle sammen og bruke brukernavn og passord på alle?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har for tiden 2 maskiner i huset. min egen og denne som har ISDN.

 

er det da slik at bare 1 av maskinene trenger å ringe opp for at den andre skal kunne gå på nett?

hvis jeg skal ha LAN hjemme, må jeg da logge på internett med denne maskinen/min for at resten av folka skal ha internett?

Lenke til kommentar
jeg har for tiden 2 maskiner i huset. min egen og denne som har ISDN.

 

er det da slik at bare 1 av maskinene trenger å ringe opp for at den andre skal kunne gå på nett?

hvis jeg skal ha LAN hjemme, må jeg da logge på internett med denne maskinen/min for at resten av folka skal ha internett?

Ta et søk i forum på "Deling av internett" for det her gidder jeg ikke å skrive enda en gang.

Lenke til kommentar
okey da var den saken løst, men her et et problem til.

 

for å få flere på nett enn de f.eks. 4 portene det er i routeren, trenger jeg bare koble til en switch i en av portene ut fra routeren da?

Yes, og så kommer det litt ann på switchen og routeren om du trenger en vanlig TP eller en krysset.

Lenke til kommentar
jeg har for tiden 2 maskiner i huset. min egen og denne som har ISDN.

 

er det da slik at bare 1 av maskinene trenger å ringe opp for at den andre skal kunne gå på nett?

Du trenher bare en switch, de nye modemene som TN sender ut er en fullverdig router og den tar hånd om oppringningen osv.

Lenke til kommentar
jeg har for tiden 2 maskiner i huset. min egen og denne som har ISDN.

 

er det da slik at bare 1 av maskinene trenger å ringe opp for at den andre skal kunne gå på nett?

Du trenher bare en switch, de nye modemene som TN sender ut er en fullverdig router og den tar hånd om oppringningen osv.

Jøss, har TN skjerpa seg såpass :wow:

 

 

Flotte greier :thumbs:

Lenke til kommentar
jeg har for tiden 2 maskiner i huset. min egen og denne som har ISDN.

 

er det da slik at bare 1 av maskinene trenger å ringe opp for at den andre skal kunne gå på nett?

Du trenher bare en switch, de nye modemene som TN sender ut er en fullverdig router og den tar hånd om oppringningen osv.

kan jeg stole på dette?

altså, jeg mener ikke å være frekk og ikke stole på deg, men har du vært i kontakt med TN, har en selv og gjør det du beskriver, eller lignende?

 

som sagt, så skal det brukes Thomson 510i ADSL modem

sikker på at denne fungerer som en router da?

Lenke til kommentar
som sagt, så skal det brukes Thomson 510i ADSL modem

sikker på at denne fungerer som en router da?

Hvis du kjøper modemet av TN så er det satt opp som router, ja jeg har satt opp flere slike løsninger. Bruk den medfølgende CD-en til og sette det opp korrekt, det er svært enkelt.

Endret av agvg
Lenke til kommentar

jeg søkte og fant ut at telenor leverer Thomson SpeedTouch 510i ADSL Modem med ruterfunksjon.

(fant det her)

 

men hva det står i bestillingsordenen jeg har fått, er at det kommer et Thomson 510i ADSL Modem, altså ikke SpeedTouch

 

men det har vel lite å si, det er vel snakk om samme modemet. jeg velger å stole på deg.

 

takk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...