Gå til innhold

trimming


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det funker nok ikke på alle motorer.

Det går på 9,9 hk for det er egentlig en 15hk men tviler på at det går på hans og bare tar ut plumba.

  • 3 uker senere...
Skrevet

Du må nok borre opp sylinderen og få nytt stempel, du må ikke stille på forgasseren etterpå, men det ville jeg gjort.

 

Som noen over nevnte så er det ofte en plombering som kan fjernes, det gjorde gamlingen, han fikk 8 hester mere sånn ca på en liten 15 hesters Honda. Ble merkbar forbedring.

 

Hvis du begynner å skru på motoren så er det lurt å bytte nesten alt av pakninger som du kommer over.

  • 3 uker senere...
Skrevet (endret)

anbefaler deg ikke å klusse med det hvis du ikke har peil..

du risikerer enten å ødelegge motoren, ellers får du en motor med uvanlig høyt bensinforbruk...

Endret av total
  • 2 år senere...
Skrevet
Halla! jeg har en 30hk suzuki 95 mod og lurte på om noen hviste hvordan jeg skal trimme den? :thumbup:

2178518[/snapback]

 

 

er den såpass gammel, og du vil ha mer krefter: kjøp ny motor en 40++ ville gjort seg`! :love:

 

.. tohatshu 25hk, har plombe hvis ingen viste det, ta den vekk og vóila 30hester!

:D

Skrevet

Ikke mye å hente på å trimme den motoren, med mindre du kommer over en billig 40 hk delmotor som jeg tror skal være samme.... det er 3-syl og autolube versjonen du har? i tilfelle samme som en av motorene mine :w00t:

Skrevet
Halla! jeg har en 30hk suzuki 95 mod og lurte på om noen hviste hvordan jeg skal trimme den? :thumbup:

2178518[/snapback]

 

Konklusjonen er vel: kjøp en billig dele motor og reodor felgen, eller kjøp en ny? :love:

Skrevet
det letteste er å levere den inn. det koster noen hundre lapper, så vet du at det blir gjort skikkelig..

7653165[/snapback]

 

og trimmme en 30hk? :!: det er ikke mulig og "fjerne plomba" på en 30hk fordi det ikke er noen plombe`! :whistle:

Skrevet

Nei det er ikke noen plombe på den, men tror at 30hk og 40 hk (3syl og autolube versjonene) har samme blokka, bare forkskjellige forgasserre og sikkert litt i elektronikken å.....

Skrevet

Hvis det er en DT 30 C er det ingen plombe som kan fjernes, det er heller ingen

større motorer å hente deler fra. (DT 40 C er 2 syl.)

 

Man kan hente litt ekstra effekt ved å bytte reed-ventilene til fiber & fjerne stoppere.

 

For høyere effekt må man file innsug og eksosporter, samt bytte eksostuben i stammen.

Forgassere og innsugningsplate må også byttes.

Fikk blueprints og deler fra usa, men hele greia kostet over 20K.

Vil heller anbefale en større motor hvis vekt ikke er noen begrensning.

Skrevet (endret)

Ok da er det vel 25 og 30 som er samme da, var ikke helt sikker, men jeg hadde ikke goddet å koste 20k på min suzuki 3syl 95 mod som jeg kjøpte for 8k..... blir lissom over dobblet så mye som jeg kjøpte den for, da kan man jo like godt kjøpe en mye større motor..... men hvor mange ekstra hk ga de 20k?

Endret av csViRuS
Skrevet

dra av luftfilteret og se om det har noe virkning, ;)

eller finn ut om det er 2 eller 3 syl. er det 3 så kan du antageligvis bytte ut forgasseren, men forgasser er dyrt, :hrm:

jeg ville kjøpt en ny motor. opp til deg!" :innocent:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...