Gå til innhold

filmer til mobilen?


Anbefalte innlegg

Nå som jeg skal bytte til 7610 kunne jeg tenke meg å prøve å se på film med mobilen... Bare lurer på hvordan jeg skal gjøre det da:

 

-Laster jeg bare ned en film fra internett, konverterer og overfører den til mobilen via kabelen?

 

-Hvor store blir filene?

 

-Å lure på kvaliteten er sikkert hel-teit, men jeg lurer på om det i det hele tatt går an å se noe som helst? Eller blir det bare helt ******??

 

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå som jeg skal bytte til 7610 kunne jeg tenke meg å prøve å se på film med mobilen... Bare lurer på hvordan jeg skal gjøre det da:

 

-Laster jeg bare ned en film fra internett, konverterer og overfører den til mobilen via kabelen?

 

-Hvor store blir filene?

 

-Å lure på kvaliteten er sikkert hel-teit, men jeg lurer på om det i det hele tatt går an å se noe som helst? Eller blir det bare helt ******??

 

Takk for alle svar!

Siden ingen gadd å svare så skal jeg være litt grei, jeg har masse erfaring med konvertering av filmer riktignok til P900, men så veldig forskjellig er det ikke.

 

Du starter enkelt med å følge denne guiden, og når du kommer til dette bildet så ser du at det finnes masse forskjellige profiler inkludert noen for nokia telefoner(merk at denne guiden ikke gir "super" kvalitets filmer. Og når du blir mer avansert så kan du jo prøve deg litt me mpegable(prøv å studer denne guiden litt)

 

Jeg har holdt på en god stund nå og får ekstremt bra resultater ut av mpegable og sorenson squeeze.

 

Kill Bill konvertert med mpegable:

killbill_screens.jpg

 

Men skal man ha enda bedre resultater kan man jo prøve smartmovie.

Kill Bill konvertert med virtual dub og standard konverteren:

killbill_screenshots.jpg

 

Innstillingene fra kill bill smartmovie:

Video setting

Reduce frames : Yes

Codec : XViD encoder

Bitrate : 144

 

Audio Setting

Enable : Yes

Force Mono : Not sure about this one I think I chose stereo

Frequency : 22050

Bitrate : 48

Volume boost : 200 %

 

 

(PS. ikke mas om å få videoene jeg fikk to ukers ban for det forrige gang ;) )

 

Håper dette hjalp deg litt på den lange konverterings veien :thumbup:

Endret av Gandalf the Grey
Lenke til kommentar
(PS. ikke mas om å få videoene jeg fikk to ukers ban for det forrige gang ;) )

 

Håper dette hjalp deg litt på den lange konverterings veien :thumbup:

1000takk for alle svar! :thumbs:

 

Eneste jeg lurer på nå er hvor stor plass filmene tar?? Hadde vært kjekt å ikke måtte kjøpe så veeeeldig stort (og dyrt) minnekort!

Lenke til kommentar

Ja, det går ann akkurat som på nokia 6600.

Det du trenger er en god avspiller som fks. Smartmovie. Der Konverterer du filmen også... ;)

 

edit: stor skriveleif

 

edit2:

Det kan lønne seg å søke etter smartmovie eller lignende på forumet, da vil du finne en god del om temaet ;)

Endret av Remerser
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...