Gå til innhold

Hvorfor går klokken på mine PC'er så unøyaktig?


Anbefalte innlegg

Siden klokke-tråden ble stengtk, får jeg lage en ny:

 

Det finnes et utall sider der man kan sjekke tiden.

F.eks.:

TimeandDate.com

 

Men over til det spørsmålet som jeg egentlig ville stille:

 

Hvorfor er ikke PC-klokker mer nøyaktige?

Det burde jo bare være å ha en liten kvarts-brikke.

Skulle tro man har en ganske nøyaktig brikke for å kontrollere klokkefrekvensen allerede, men den er kanskje ikke nøyaktig nok??

 

Dette irriterer meg.

En vanlig billigklokke til 50 kroner holder en nøyaktighet som er 100 ganger bedre enn PC'en, som jeg stadig må stille....

 

KalleKanin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har også erfaring med dette. Men på meg virker det som om jo mer pc'en er slått av jo mer feil går klokka. På mine systemer som står på stortsett hele døgnet er klokka ganske riktig. Kanke huske sist jeg stilte den faktisk, men det trenger ikke bety noe. (Gullfisk foreningern er en fin ting. :yes: )

 

Minner meg om den gamle klokkerasioen min med sånn 9Volt batteri til backup. Gikk faen mæ 10 min feil i timen når strømmen gikk, er jeg sikker på. :D

Lenke til kommentar

Er det ikke bare å slå på funksjonen i windows: "synkroniser klokka med klokkeservere på internett" ? Det gjør i hvertfall jeg. Har aldri sett at klokka er mer feil enn noen sekunder bortsett fra når PC'n har vært offline veldig lenge.

 

PS. Det finnes 3.parts klokkesynkroniseringsprogramvare (puh..) hvis du ikke liker den som er innebygd i windows.

Lenke til kommentar

Hvis forrige tråd ble stengt, så var det en grunn til det. Antakeligvis på grunn av feilposting. Jeg velger å stenge denne tråden også, og ikke bare flytte den, når du tydeligvis ikke lærte av at første tråden ble stengt.

 

Les retningslinjene... og denne hører til under hovedkortforumet, ettersom det er på hovedkortet datamaskinens klokke holder til.

 

Hvis du er i tvil, spør. Og det burde du gjort når det gjaldt dette tilfellet, ikke bare opprettet en ny tråd.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...