Gå til innhold

foto.no vs. photosight.no


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen,

 

Jeg er en nybegynner i digital fotografering (har nettop kjøpt meg Canon EOS 300D som jeg er stolt av :cool: ) og står foran valget av foto-portalen.

 

Jeg prøvde å søke på nett og fant to stykker:

 

www.foto.no

og

www.photosight.no

 

 

Kan noen anbefalle hva bør jeg velge og hva er de forskjeller som finnes mellom de to? Finnes det noe annet som jeg bør kikke på?

 

Med vennlig hilsen,

Einar.

Endret av EinarS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har brukt litt begge av disse stedene som du nevner.

Her er min mening om begge:

 

plusser til foto.no:

- har maaaase bilder og mange brukere

- har bra diskusjoner på forumet

 

minuser til foto.no:

- kjedelig design

 

plusser til photosight.no:

- bra design

- fin funksjonalitet med tanke på svart/hvit knapp, crop-funksjon, gullsnitt-funksjon, osv

- alle bilder får karakter fra brukere og blir rangert så du konkurerer med andre, noe jeg finner veldig kult

 

minuser til photosight.no:

- uoversiktlig for å begynne med

- stedet er nytt

 

Har er ingen fasit egentlig så jeg er helt enig med Kai, at du selv får bestemme. Det er ingenting i veien i å registrere seg begge steder :-)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Synes slettes ikke det var dumt å forhøre seg litt rundt om hvilke erfaringer folk har med de forskjellige portalene. Selv har jeg brukt foto.no jevnlig i et lite år, og jeg er tilvent miljøet der.

Der er det alt fra nybegynnere til pressefotografer, med utstyr i et like variert spekter av kategorier.

 

Har selv ikke hørt om Photosight før, men synes det ser litt sprekere ut.

Design og funksjonalitet virker totalt overlegent, men hva dette har å si for kvaliteten alt i alt, er jeg litt usikker på.

Tilbakemeldingene blir jo uansett ikke bedre enn brukerne vil tilsi..

 

 

Kan svare nærmere om etpar uker, nå jeg rekker å få lagt inn noen bilder, slik at jeg vet hva som blir kommentert og vektlagt..

 

Mvh

Kjetil Høiby

Lenke til kommentar

EinarS, kan du forklare meg følgende:

 

Du er registrert i forumet med en epost [email protected]. Eieren av luck.no eier også "tilfeldigvis" photosight.no.

 

Fra den IP-en du bruker, 62.97.174.86, er det registrert en rekke forskjellige forum-kontoer - og tilfeldigvis sier alle positive ting om photosight.no.

 

Til din info:

 

Det er forbudt å komme med reklame på forumet.

Det er forbudt å registrere seg med flere forumkontoer.

 

Og du er så jævlig tatt med buksene nede.

 

Hvis du sletter dobbeltkontoene dine er du hjertelig velkommen til å diskutere videre her på forumet - men vennligst ikke kom med reklame for noen av tjenestene dine - inkludert photosight - igjen.

 

Til din info har jeg postet link til dette også på Foto.no-forumet.

Lenke til kommentar

Hei Martin,

 

Det stemmer nok at vi går ut gjennom samme maskin her på huset, og det er vel ikke noe i veien for at det er sånn. Det at vi alle her synes at naboene våre (photosight) gjør en god jobb og vi ønsker å støte dem på alle måter gjør vel ikke noe også.

 

Og jeg har min mening om ting som jeg kan si fritt uten å spøre andre. Jeg kan også diskutere dette med mine venner på forumet også.

 

Så jeg ser meg ikke skyldig i noe som helst.

 

MVH,

Einar.

Lenke til kommentar

EinarS: Jeg er en "vanlig" bruker her på Forumet, men forklaringen din har ikke snev av troverdighet. Er du "naboen" til photosight og "ønsker å støtte dem på alle måter" så skriv det i første innlegg. Da framstår du som ærlig og ryddig. I mine øyne vil alle forsøk på "forklaringer" framstå som bortforklaringer. Hadde du i stedet lagt deg flat og beklaget det så hadde denne saken blitt en parentes i en tråd.

Jeg er vanvittig happy med akamera.no nettopp fordi det er flott justis og disiplin både av medlemmer og moderatorer, marginalt med "fjortis-innlegg", spam og skjult reklame. Fortsett med den linjen :yes:

Lenke til kommentar

Selv likte jeg ikke photosight pga. av uryddigheten. Opera versjonen jeg bruker hadde også litt problemer med croppinga horisontalt - derfor vil jeg ikke legge noe vekt på denne..

 

Foto.no funker også i Firefox som jeg bruker normalt sett - den er enkel og oversiktlig og dermed vil jeg helst bruke den. Jeg har imidlertid ikke lagt ut noe enda siden kameraet mitt er ødelagt og vi har nå 13prosjekter som går simultant her på skolen.

Lenke til kommentar

Du kunne kanskje fortelle hvem "Photosight folka" er?

Siden "de" sikkert vil drive en seriøs side har de vel ikke problemer med at folk vet hvem de er?

 

Edit: Eller gi "dem" et hint om å legge informasjonen ut på egen side..

Endret av medi8or
Lenke til kommentar
EinarS, kan du forklare meg følgende:

 

Du er registrert i forumet med en epost [email protected]. Eieren av luck.no eier også "tilfeldigvis" photosight.no.

 

Fra den IP-en du bruker, 62.97.174.86, er det registrert en rekke forskjellige forum-kontoer - og tilfeldigvis sier alle positive ting om photosight.no.

 

Til din info:

 

Det er forbudt å komme med reklame på forumet.

Det er forbudt å registrere seg med flere forumkontoer.

 

Og du er så jævlig tatt med buksene nede.

 

Hvis du sletter dobbeltkontoene dine er du hjertelig velkommen til å diskutere videre her på forumet - men vennligst ikke kom med reklame for noen av tjenestene dine - inkludert photosight - igjen.

 

Til din info har jeg postet link til dette også på Foto.no-forumet.

Det er greit at en som webmaster kan avslører overivrige personer, men dog alikevel synes jeg webmaster går langt over streken med offentlig å henge ut folk som gjør en tabbe...det virker faktisk langt mer useriøst enn det denne tabben/overtrampet denne karen har gjort seg skyldig i.

 

En advarsel pr. epost i første omgang burde holde i massevis.

 

mvh

Terje Viken

Endret av Terje Viken
Lenke til kommentar
Denne kontoen Terje Viken, ble bare opprettet for å skrive dette innlegget?

 

Det virker som det etter jeg har tatt en titt på tidene til de forskjellige innleggene + din registreringsstid (+ at du bare har én post).

Det var innlegget på foto.no som gjorde at jeg ble kjent med dette webstedet som forøvrig virker meget bra. Og som jeg ellers kommer til å anbefale andre brukere pga sin mange flotte tester av digitalkameraer.

 

mvh

Terje Viken

Lenke til kommentar

Jeg venter fortsatt på en beklagelse til "EinarS" fra Moderator på Akam.no Martin Lexow Wirak på sitt overivrige behov for vise sin makt som betrodd moderator. At en betrodd moderator på et slikt vis (spre sladder og betrodde personopplyning om personer på andre store landsomfattende nettseder som foto.no) offentligjør personlig email mv. kan ikke annet enn å bringe akam.no i et dårlig lys. I alle fall fra oss som har noe erfaring med vanlig nettikette.

 

mvh

Terje Viken

Endret av Terje Viken
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...