Gå til innhold

Er det bare meg,


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

nå har ikke jeg lest de siste sidene men er det virkelig ingen som likte Larry? en venn av meg fant Larry collection pack på bakken og vi runna alle sammen, vi spilte selvfølgelig også CM og DOT runna full throttle gjorde vi også. noe som fikk meg til å le var Al Lowe sin måte å lage spill på f.eks Larry fantes fra 1 til 6 da vi spilte det hvor faktisk 4'ern manglet og så hadde han en dårlig unnskyldning lol.

såklart! husker dere Waynes world hehe det var kult

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
Gjest Slettet-nQdjz0

Veit ikke om det er skrivi føre( gidder ikke lese gjennom 54 - 5 sider :innocent: ), men når mange piratkopierer spillene så må utviklerene bli fortest mulig ferdig og rekker ikke å lage gode spill uten å sulte i hjel pga pengemangler...

 

Trur jeg leser om minst 1 selskap som stenger dørere hver mnd i PCGW pga penglemangler :thumbdown:

Lenke til kommentar
Det siste virkelige kvalitetsspillet, med lengde, og spillglede og ikke minst grafikk.. selv den dag i dag.. er Deus Ex...

ingen over.. ingen under.. :D

Akkurat som eg skulle sagt det selv. Desverre blei oppfølgeren strippet for alt som gjorde det første spillet bra (har bare spilt demoen). Eit annet PC-spill er Outlaws. Eg spilte sikkert gjennom bare demoen 100 ganger. Husker det var vanvittig morro å skyte hønene med rifle og kikkert sikte fra den andre sida av byen.

Men eg må legge til Sonic spilla til sega. Dei er jo konsoll spill, men likevel det som eg har flest gode minner fra.

Lenke til kommentar
Desto viktigere er det å støtte opp om de originale idéene og de gode, atmosfæriske spillene der utviklernes konsepter står i fokus og skaper verdener som vi kan minnes med glede senere (eksempel på det stikk motsatte: hvem husker noe som helst fra C&C Tiberian Sun?).

EG EG! den teite bana med masse lynedslag der du skal vokte en teit bygning. :)

 

Det er en god prosent av spillene som er blitt dårligere ja! MEN, der er og en god slump med veldig gode spill og! Halo, Battlefield m\ mods, Farcry, Deus ex osv..

Lenke til kommentar

Jeg har fortsatt mitt hjerte hos Moneky Island serien, ingen spill som slår de! :love: Det virker litt som om det er penger som står i hodet på utviklerne for tiden, ikke om spillet er bra.. Men det virker også som om noen spill blir tatt seriøst, noen utviklere brukere mange år på et spill, mens noen bruker bare et år kanskje....

Lenke til kommentar
Kvaliteten på spillene er nok blitt mer variabel de siste årene, rett og slett fordi mulighetene er mye større. Siden mulighetene blir større blir naturlig nok fallhøyden større. Eldre spill er mindre kompliserte og lettere å like, er min påstand. Dessuten er mindre kompliserte spill lettere å "bli ferdig med" eller kombinere med å spille andre spill.

 

Ser en klar utvikling i min spillhistorie fra å spille mange spill, til de siste årene konsentrere meg om en mindre gruppe spill.

 

Her er mitt liv bak computeren:

 

Spectrum/C-64 epoken: Det var utrolig mange spill å velge mellom. På C-64 hadde jeg over 500 spill til slutt. Hadde kanskje spilt halvparten av dem. Spilte mange forskjellige spill fast, avhengig av humør. Jet Pac, jet set willy 1 og 2, platoon, commando, manic miner, the heist, henrys house, paperboy, boulderdash, skate rock world games, winter games, summer games, california games, osv.

 

Amiga 500: Spillene begynner i større grad å skille seg ut mhp grafikk, gameplay osv, men jeg spiller likevel veldig mange forskjellige spill, ser likevel at jeg bruker mer tid på et mindre antall spill enn C-64. Giana sisters, Ports of Call, Shadow of the Beast, paperboy, kickstart, stoneageman, oil imperium, sim city, wings of fury, kickoff f.eks.

 

PC-286-386: Lesiure Suit Larry 1 og Ally Cat trekker meg over på PC. Men utvalget av spill er såpass få at jeg i en overgangsperiode spiller både amiga og PC.

 

PC-386-486: Mer å velge mellom på PC nå. Alle Sierra sine adventure spill, Comanche, doom, Civ. Quake, Eye of the Beholder 1, 2 og 3. Klar kvalitetsforskjell fra Amiga 500. Ser likevel at det dannes en favorittsjanger med adventurespill og jeg spiller enkelte spill lenge.

 

Pentium->Pentium2: Spiller enda en del forskjellige spill, men bruker mer tid foran samme spill. Caesar III, Sim City 2000, Need For Speed, Champinonship manager.

 

Pentium 3: Strategi-epoken min: Starcraft, CoC, Red Alert, UFO, Syndicate.

 

Pentium 3-Pentium 4 FPS-sjangeren tar av. Spill med storyline, som moiverer til å spille spillet gjennom. Starten av online spilling. F.eks. Half Life, Mafia, Max Payne, Hitman, counter Strike. Spiller Counter Strike i ca. 2,5 år før jeg legger det fra meg.

 

Amd 64: Oh yes. Online spilling dominerer stort. Desert combat, Battlefield Vietnam, Far Cry. Venter i spenning på HL2 og Doom 3. Spilling har aldri vært så kult. Spiller kun et par spill nå, men det er den beste spillopplevelsen noen sinne.

 

 

Så jeg tror ikke kvaliteten er dårligere, det er min mening ihvertfall, men forventingene er større, de gode spillene er ekstremt gode. Setter andre spill i skyggen. Og en forventer mer for hvert spill som kommer + at en spiller lengre på de spillene en liker.

 

I tillegg er mange av dagens online spill veldig konkurransepreget. Viktig å "eie" og få bra stats, f.eks BF, CS. Dette gjør igjen at en må spille mye for å bli god og en vil vegre seg mot å prøve nye spill der en starter i startgropen og må finne seg i å havne lengre ned på resultatlista til å begynne med. Har en kompis som sverger til CS og sier det er det beste spillet ever. Har ligger som regel på toppen av listene. Når jeg fikk han til å prøve Desert Combat ble han fort sur, fordi han ikke gjorde det særlig bra. Han spiller CS den dag i dag. Tror han vegrer seg for å bytte spill fordi han mister maktposisjonen sin.....lol.

Virkelig bra skrevet! :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har fortsatt mitt hjerte hos Moneky Island serien, ingen spill som slår de! :love: Det virker litt som om det er penger som står i hodet på utviklerne for tiden, ikke om spillet er bra.. Men det virker også som om noen spill blir tatt seriøst, noen utviklere brukere mange år på et spill, mens noen bruker bare et år kanskje....

skule ønske folk lagde spill av samme kaliber som 3ern.. monkey island 1,2 og 3 er konge har ikke spilt 4'ern. jeg tør ikke.....den er 3d... 3d er skummelt. uansett skulle ønske det fantes flere spill i samme sjanger med samme grafikk som 3'ern :love:

Endret av potetgullmannen
Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i Arne And's innlegg på flere punkter. (Du spilte til og med en del av de samme spillene som meg, når pcene kom til heller nyere datoer ;)). Tror også det er slik at når du først har blitt god i et spill, dropper du det meste andre, det blir for tungt å begynne på "scratch" igjen. Derfor har Medal of Honor spart meg for hundrevis av kroner, ettersom det var det første onlinespillet jeg spilte, og det eneste jeg kommer til å spille i lang tid fremover. Ble f.eks lei BF:V etter 2 uker. Det var surt.... :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg synes spill har tapt seg i de siste årene, med untak av RPG spill, de kommer det perler av iblandt, heldigvis.

 

De beste jeg har spilt er UFO: Enemy Unknown, X-COM: Terror from the deep, X-COM: Apocalypse, TES III, The Incredible Machine, Alex Kid, One Must Fall, Syndicate, Colonization, System Shock 2, Heroes 1, 2, 3 og 4, sacrifice, Dune (1'ern), warcraft, BattleZone, Deus Ex, Divine Divinity, Theme park, Sim Farm, Master of Orion, +++++.

Kan ikke sitte her og ramse opp alle som jeg synes er kjempegode

 

De spillene der anbefaler jeg alle sammen å prøve, burde gi 1000+ timer tilsammen.

Lenke til kommentar

Vil si at Redneck Rampage, Duke Nukem, Monkey Island og Lemmings er brae gamle spill.

 

Men av nye spill må det være SW: KoToR(gleder meg som en gris til toeren), Mafia(detta er et av de beste spillene i den siste tia, etter SW;KoToR), Call of Duty og NFSU(gleder meg til toeren her og gitt)

 

(Dette er spill jeg har spilt)

 

-----------------------

 

Som det blir sagt; ALT skal være kommersielt og bare være det samme! Ta Star Wars; G.L. lagde noe nytt, og ingen ville gi han støtte(20th C.F da), men se hvor godt resultatet ble! Dette var pga. G.L. gjorde noe nytt som ingen hadde trua på.. Kanskje et dårlig eksempel, men saken er at man "man må ofre litt for å mere tilbake(eller hva nå ordtaket er)" Tenke i nye baner!

 

Bare å kommentere min mening!

 

--------------------------

 

En ide sånn i lufta;

Hvis produsentene lagde spill som ALLE ville ha, og brukte mye ressurser og tid på å lage et bra spill, ville spille tjene opp igjen det å lage 3-4 "dårlige" spill...

Lenke til kommentar

Kartene i Diablo2 endrer seg ikke hele tiden, det bare er flere versjoner av hvert brett som blir lastet hver gang. De blir ikke "random'isert" for hver gang, hvis det er det du tror. Her må jeg nok desverre skuffe deg, verken Diablo2 eller Daggerfall (ikke som jeg vet og jeg tviler STERK på det også) har slik teknologi...

Vet ikke om noen har tatt deg på dette ennå, men både Diablo og Diabli II har absolutt randomgenererte brett! Har spilt begge veldig mye og har aldri sett samme kart to ganger. Vel, det finnes noen spesialkart som alltid er like, eller bare varierer litt(byer, bossområder etc.), men de fleste kartene er 100% randomgenerert. Dette er ikke noe avansert teknologi.

Endret av robinei
Lenke til kommentar

Jeg mener at spill bare blir bedre og bedre!

 

Jeg husker en gang jeg sa følgende til min bror (tekstspill er ofte bedre en grafikkspill)...

 

Det var en gang for veldig lenge siden i et lite kongerike som het 80-tallet. Da ble man fort imponert hvis den lysende prikken på den 15-tommers monokromme (1 farges) dataskjemen kunne bevege seg hvis man trykket på rett knapp. Dette var i tiden før 3D-grafikk, farger (for PC sin del ihvertfall), spillvarighet, installasjon og harddisk. Det var da man hadde en diskettstasjon A: og en diskettstasjon B: og 640Kb RAM.

 

Spill som var fascinerende den gang ville virke skuffende hvis de var levert som gratis-spill til dagens mobiltelefoner. Jeg tror bare vi alle har blitt veldig bortskjemte og tåpelig nostalgiske.

 

Det er klart at det var mye mer mytisk for meg den første gangen jeg så Microsoft Flight Simulator 1 med den monokromme grafikken og under 100 flyplasser fordi det var det første forsøket på en tredimensjonal flysimulasjon som privat-folk kunne få spille.

 

Når jeg i år installerte Flight Simulator 2004 med flyplasser over hele verden, og massevis av flytyper + helikopter og sjøfly, så satt jeg ikke med en tåre i øyekroken og var sjokkert av at det gikk an å lage noe så fint. Jeg har sett det før... jeg har sett alt før. Det blir bare litt bedre for hver gang, og man kan i beste fall rykke litt til i en smilemuskel når man oppdager en ny funksjon i spillet.

 

Hvem vet? Kanskje vi kommer til å sitte på et liknende forum om 10-15 år å snakke om de gamle klassikerne:

 

" Half-Life 2 og Flight Simulator 2004... "det var da de kunne lage spill!". Det er så dårlig at man "bare" kan spasere rundt i et område på størrelse med Månens overflate i det nye Elder Scrolls XI: Nucleon og at i Doom 8 er varigheten "bare" 500 timer "

 

Denne debatten minner meg veldig om når gamle folk diskuterer samfunnet: "Når jeg var ung brydde vi oss om hverandre, og alt var mye bedre". Det man ikke nevner når man er nostalgisk er at det var krig og sult og dårlig økonomi som gjorde at hverdagen ikke var så fager som man vil ha det til.

 

Se fremover! Vi har massevis av flotte titler som kommer ut snart eller allerede har kommet ut. Spill som Call of Duty kan ikke regnes som noe annet enn en fantastisk spillopplevelse. Half-Life 2 blir sannsynligvis på salgstoppen, og jeg tror veldig mange mennesker vil få veldig mange gøyale timer med det.

 

Det som er synd er at det er så mange som pirat-kopierer spill. Jeg håper at alle de som vil ha f.eks. Half-Life 2 faktisk kjøper det. På den måten gir man penger til Valve Software og Vivendi Universal, slik at de går i pluss i forhold til alle de pengene de har brukt i utviklingen. Dermed vil de se at mange vil spille Half-Life, og vil bli mer motivert for å lage f.eks. Half-Life 3. :thumbup:

 

Jaja, dette ble langt og rotete, men jeg håper poenget kommer fram :)

Lenke til kommentar

litt enig og litt uenig med deg der.

 

klart at alt virket mye bedre når vi aldri hadde sett det før, men det handler ikke bare om det. Det er ikke kun nostalgi som gjør at jeg stadig tar fram de gode gamle Lucas Arts Avdevnture spillene, det er ikke bare Nostalgi som gjør at jeg fortsatt har både SuperNintendo og Sega Mega Drive på rommet. Den gang plattformspillene var vanligere enn WW2 skytespill var det like stort mangfold der. Disse spillene finnes fortsatt, og gir like stor spilleglede. Grafikken er ikke fokusert like mye på som gameplay, og spillet med det beste og mest balanserte gameplayet var det mest populære.

 

Jeg er stadig like imponert over SuperMario spillene da de var i 2d, og Lillebroren min har spilt SuperTux (Supermarioklone) og andre småspill med like stor glede som et hvilket som helst nytt spill.

 

 

Dog mener jeg at mange spill som kommer for tiden er veldig bra, og fint kan konkurrere med klassikerne når det gjelder gameplay. GTA San Andreas er helt enormt variert, og jeg oppdager stadig nye ting hver gang jeg løper rundt for å utforske spillet (man kan blandt annet spille på spilleautomater på bensinstasjonen :p space invaders og asteroids lignende spill)

 

Mange andre storspill for tiden er også mer enn holdbare nok til å underholde meg i hvertfall, selv med mine mange år på baken innen spillverdenen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...