Gå til innhold

X800 skal jeg kjøpe?


Roug

Anbefalte innlegg

jeg har Geforcefx5900 256 mb ram, jeg har tenkt og kjøpe meg et nytt bedre skjermkort, og siden jeg aldri har hatt ati, så synes jeg det er på tide å prøve et slikt et "super" kort :D

 

jeg har liksom ikke tenkt å vente så veldig lenge på x800xt så jeg lurte på om det er et godt kjøp og kjøpe x800 ??

sjekket noen benchmarks og det er jo mye bedre en det kortet jeg har nå, penger er ikke noe problem å skaffe får å kjøpe kort, jeg hadde tent til å selge pro når xt kommer ut å kjøpe det i stede for :D

 

Så jeg bare lurer da, skal jeg kjøpe x800 eller ikke, å hvordan merke burde jeg velge??

 

MVH Meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kommer nok til å gå for et rent ATI-kort, tenker jeg. Er ikke så glad i andre produsenter som lager ATI-baserte kort. Liker best ATI-kort fra ATI selv...

 

Jeg har selv et 9700pro fra ATI.

Men denne gangen har ingen produsenter brukt annet en referanse designet, så det blir nok liten forskjell....

Men HIS (hightech) har en IceQ 2 modell med en artic cooling vga silencer (2?).

Lenke til kommentar

Jeg har også et Radeon 9700 Pro fra ATI. 1. generasjons 9700 Pro. Det kortet skulle visstnok ha problemer med AGP8X, men jeg har ikke merket noen ting. Alt fungerer helt strålende. Så det er en stor grunn til at jeg holder meg til rene ATI-kort. For jeg vet at de fungerer.

Lenke til kommentar

ATI sine egne kort er egentlig bare ment for det nordamerikanske markedet. Men det er noen få webshops som kan skaffe de. Men de er dyre. F.eks. koster et ATI Radeon 9800XT (rent ATI-kort) nesten 5000,-

Sapphire er vel hovedprodusenten til ATI her i Europa. PowerColor ble i hvertfall før regnet som et billigmerke. Men det ser ut som de ikke er det mer.

Lenke til kommentar
Hvis du skal ha deg x800XT så burde du heller vente, med en 3200+ a64 og ett fx5900ultra burde du kunne holde deg en stund til.

Hvor står det at han har Ultra-versjonen?

 

Mvh

Kjetil

regnet med det siden dette sto i signaturen hans: Geforce fx5900 256 mb ram ultra

og om han ikke hadde hatt ultra heller så hadde det fortsatt holdt.

Lenke til kommentar
syns det er kjipt at Hercules ikke lager kort lenger. Imagine:

 

- Hercules X800 XT

 

.....oh.....my........god :):dribble:

 

Kvalitet eller hva? :cool:

Uhm?

 

Med mindre det hadde vært bedre kvalitet på klistremerke ja.

 

Hercules Radeon 9800 XT er HELT identisk som alle de andre 9800 XT korta untatt ASUS sitt. Eneste forskjellen er klistremerke på kortet.

 

På 9800 PRO serien skiller Hercules seg litt ut, men det ville det nok neppe gjort på X800 serien om det hadde vært.

Lenke til kommentar

har ultra ja

men som sagt penger er ikke no problem og jeg kommer til å selge x800 pro så fort x800xt kommer ut, det er nok mange som har lyst på et litt billigere x800 en de man får kjøpt i butikken :D

 

Det eneste x800 som selges på de butikkene jeg har sjekket (PSdata og Komplett)

er sapphire, men har det noe å si om jeg kjøper et sånn eller om jeg kjøper et fra f.eks ATI?

eller er det bare det at Sapphire er billigere?

Lenke til kommentar
har ultra ja

men som sagt penger er ikke no problem og jeg kommer til å selge x800 pro så fort x800xt kommer ut, det er nok mange som har lyst på et litt billigere x800 en de man får kjøpt i butikken :D

 

Det eneste x800 som selges på de butikkene jeg har sjekket (PSdata og Komplett)

er sapphire, men har det noe å si om jeg kjøper et sånn eller om jeg kjøper et fra f.eks ATI?

eller er det bare det at Sapphire er billigere?

Komplett.no har Powercolor også på listene sine.

 

Og det spiller ikke noe rolle på ytelsen hvilket du velger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...