Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mustang V8


Anbefalte innlegg

Heisann, fikk et tilbud på å kjøpe en Ford Mustang 80 modell med V8 på 5.0 liter. men har ikke sett bilen enda, og er litt i tvil hvordan den ser ut. jeg vet hvordan 76-modellen ser ut, men ikke 80 modellen. er det noen som har et bilde eller en link til en slik bil-modell ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.angelfire.com/or/turnitup/stang.html

 

1980 Mustang Ghia

 

Fra 1977 til 1978 fikk mustang nytt design.

 

I 1980 var disse motorene tilgjengelige

L4, 140 cid - 88hk (standard)

L4T, 140 cid - 140hk (option alle)

V6, 200 cid - 91hk (option alle)

V8, 255 cid - 118hk (option alle)

 

*edit: det spiller vel ingen rolle da bilen du snakker om har en 5liter (302 cid).

Endret av Ezekiel
Lenke til kommentar
Heisann, fikk et tilbud på å kjøpe en Ford Mustang 80 modell med V8 på 5.0 liter. men har ikke sett bilen enda, og er litt i tvil hvordan den ser ut. jeg vet hvordan 76-modellen ser ut, men ikke 80 modellen. er det noen som har et bilde eller en link til en slik bil-modell ?

Er det sedan eller hatchback utgaven? Hatchbacken ser omtrent ut som 1981 modellen det er linket til tidligere her, men uten cobraemblemene (med midre det er en Cobra).

 

Motoren er, som du sikkert forstår av Ezekiels melding, byttet. Sjekk om den originale 4,2 liter'n finnes og i så fall få den med.

 

For ordensskyld: Faceliften kom fra 1978 til 1979. Fra 1979 til 1993 fikk Mustangen Fox body karosseriet.

Endret av TomasK
Lenke til kommentar
Huff, nesten så jeg får lyst å ronke til de bildene av den svarte der :devil:

 

Men seriøst, det der er kraftpluggbil, men drar den mye bensin mon tro? :hmm:

Kan ikke tenke meg at den der er ikke på forbruket (i forhold til andre ting). Han har ikke noe spes mye trim - men han har forgasser da. Selv ligger jeg på ca. 0,75 på langkjøring med min og rundt 1,2-1,3 i byen. Det er en 1991 mod med 5.0 SEFI V8'er på 225+hk og AOD automatkasse. Har ganske snill utveksling så det kan ha litt å si selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
mustang II med cobra option package kan da bli ganske tøff den ;)

 

Samme med turbobilene fra 80-tallet.

 

Og det sier jeg, som egentlig ikke har så veeeldig mye til overs for (us)ford! Mer GM og MOPAR her i gården :p

Enig! Mustang II King Cobra er rå og har begynt å bli skikkelig ettertraktet. Hadde vært dritgøy med en 1982-83 Mustang 2,3 Turbo også.. :)

Lenke til kommentar
Så mye feil kan man altså ta... Da er man ikke ekte mustangentusiast.

Og alderen din er? Kanskje er du født på 80-tallet og da er vel 80-talls Mustang godt nok.

Hva i all verden har min alder på 27 år med dette å gjøre?? Er man Mustangentusiast, så liker man all Mustang!

 

Selv har jeg en 1991 Ford Mustang LX 5.0 cab, min bestefar har en 1966 Ford Mustang cab, min far har en 1965 Ford Mustang Fastback og en 1998 Ford Mustang 3.8 cab. Vi bor alle i samme gate - blandt folk kalt "Mustang Lane" (gateskilt er også satt opp).

Lenke til kommentar
Så mye feil kan man altså ta... Da er man ikke ekte mustangentusiast.

Og alderen din er? Kanskje er du født på 80-tallet og da er vel 80-talls Mustang godt nok.

Hva i all verden har min alder på 27 år med dette å gjøre?? Er man Mustangentusiast, så liker man all Mustang!

 

Selv har jeg en 1991 Ford Mustang LX 5.0 cab, min bestefar har en 1966 Ford Mustang cab, min far har en 1965 Ford Mustang Fastback og en 1998 Ford Mustang 3.8 cab. Vi bor alle i samme gate - blandt folk kalt "Mustang Lane" (gateskilt er også satt opp).

Bare moro å vite om du var født da Ford "sluttet" å lage Mustang, noe jeg ser du ikke var!

 

Det er et hån mot gamle perler at Ford ikke forandret navn på flere av sine modeller fra midten av 70-tallet. Spesielt navn som Thunderbird og Mustang burde vært hellig.

Lenke til kommentar
Så mye feil kan man altså ta... Da er man ikke ekte mustangentusiast.

Og alderen din er? Kanskje er du født på 80-tallet og da er vel 80-talls Mustang godt nok.

Hva i all verden har min alder på 27 år med dette å gjøre?? Er man Mustangentusiast, så liker man all Mustang!

 

Selv har jeg en 1991 Ford Mustang LX 5.0 cab, min bestefar har en 1966 Ford Mustang cab, min far har en 1965 Ford Mustang Fastback og en 1998 Ford Mustang 3.8 cab. Vi bor alle i samme gate - blandt folk kalt "Mustang Lane" (gateskilt er også satt opp).

Bare moro å vite om du var født da Ford "sluttet" å lage Mustang, noe jeg ser du ikke var!

 

Det er et hån mot gamle perler at Ford ikke forandret navn på flere av sine modeller fra midten av 70-tallet. Spesielt navn som Thunderbird og Mustang burde vært hellig.

Er ikke født på -60 tallet nei, men jeg er omtrent født og oppvokst med modellen. Men noe må man alltid være uenig i, du mener Mustang etter 1973 ikke er Mustang - jeg mener i så fall at man ikke er ekte Mustangentusiast. I så fall, skuffende hvis jeg møter deg med en av de nyere Mustangene og du ikke gidder å hilse på meg i din gamle (om du har..?) fordi du mener det du mener.

Lenke til kommentar

Som bil er jo nyere Mustang tildels veldig bra, men det er nå min, og mange andres mening at navnet burde vært forbeholdt legendene fra -60 og tidlig -70 tall. Men det er nå bra at ikke alle har samme mening her i verden, det hadde blitt altfor kjedelig.

Dessuten mener jeg å huske at nyere Mustang levertes med rekkefirer, og det er jo ihvertfall bak mål.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...