Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ford Mustang V8


Anbefalte innlegg

Dessuten mener jeg å huske at nyere Mustang levertes med rekkefirer, og det er jo ihvertfall bak mål.

Standard mustang har blitt levert med rekkesekser siden starten. Mustang er ikke synonymt med V8.

 

Mustang er en ponycar, en sprek og lett liten bil som har sporty design.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dessuten mener jeg å huske at nyere Mustang levertes med rekkefirer, og det er jo ihvertfall bak mål.

Standard mustang har blitt levert med rekkesekser siden starten. Mustang er ikke synonymt med V8.

 

Mustang er en ponycar, en sprek og lett liten bil som har sporty design.

Vet veldig godt at de levertes med R-6, men jeg skrev R-4!!!

 

http://www.bilnorge.no/vis_artikkel.php3?aid=19877&tid=55

Endret av Jan-E.
Lenke til kommentar

Hvis du tror jeg prøvde å korrigere deg, har jeg nok ikke uttrykt meg korrekt nok. Vet at nyere mustang er å få med rekkefirer, men du sier jo at det er bak mål. Bilen har jo helt siden fødselen hatt rekkemotor. Fikk bare inntykk av at du mente at mustang var ensbetydende med V8 og følgelig at mustanger med rekkemotor ikke er "fullverdige" mustanger.

 

:)

Lenke til kommentar
Hvis du tror jeg prøvde å korrigere deg, har jeg nok ikke uttrykt meg korrekt nok. Vet at nyere mustang er å få med rekkefirer, men du sier jo at det er bak mål. Bilen har jo helt siden fødselen hatt rekkemotor. Fikk bare inntykk av at du mente at mustang var ensbetydende med V8 og følgelig at mustanger med rekkemotor ikke er "fullverdige" mustanger.

 

:)

Da er det vel jeg som ikke har uttalt meg klart nok.

 

Mener nok ikke at Mustang er ensbetydende med V8 (V8 får du jo i dagens Mustang og).

 

Gamle R6'ere med stort volum er jo heftige saker det og, selv om det nå er V8'erne som har gromlyden.

Lenke til kommentar

For de som er interessert:

 

Mustangen ble levert med 2.3l rekke 4'er fra 1974 til 1993. I 1979 kom 2.3 liter'n i en turbovariant, samt de leverte også 2.8L V6 fra 1974, og den veldig gamle 3.3l R6 (200cid). I 1980 kom det en 4.2l V8'er. I 1983 forsvant 4,2l V8 og 5.0 V8 overtok. 200cid R6 forsvant og ble erstattet av 3.8l V6'er.

 

I 1987 igjen forsvant 3.8L V6 og motortypene man kunne få Mustang i var 2.3L R4 og 5.0l V8. I 1991 kom forøvrig 2.3 R4'en med to tennplugger per sylinder.. så det er ikke bare Alfa Romeo som har dette. :)

 

I 1994 ble SN94 lansert og 2.3l R4 forsvant og ble erstattet med en modernisert 3.8l V6. 5.0l V8 ble beholdt frem till 1996 hvor 4.6l V8 kom.

 

 

 

Alle motorene har hatt forskjellig antall HK de forskjellige årene etterhvert som ting har blitt oppgradert/forbedret.. har ikke giddi å skrevet dette. :)

 

Og det kule med Mustang er: Det er den siste gjenlevende ponybilen fra -60 tallet som fortsatt er i produksjon! DERFOR er det bra at de ikke kuttet ut navnet på -70 tallet.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...

Leste innlegget og så bildet tidligere i dag, men hold meg for god til å kommentere det :p Men det kom jo fram i lyset likevel.

 

Likevel en flott bil, selv om jeg ikke kan fordra tbird baklyktene. Originale tredelte mustanglykter er mye stiligere i forhold til resten av bilens design.

Lenke til kommentar
En eller annen nevnte på at nyere mustanger ikke er så "in".

Jeg synes nå Mustang Concept ser ganske bra ut jeg da:

 

MustangGTCoupConcept03.jpg

 

Men det er jo en smakssak.....

Man skal være bra tverr i øynene for ikke å se hvor de linjene stammer fra. Pent spør du meg.

 

MEN, diskusjonen startet med 80-modellen og den er IKKE pen.

 

At Mustangen nå får tilbake de opprinnelige linjene er jo bare fantastisk, og så kan jo verden glemme arbeidsuhellet som Ford hadde.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...