Gå til innhold

Nvidia the way it meant to be played?


Anbefalte innlegg

synest og det er litt rart at nvida har "reklame" på så mangen, spill..

#the way it ment to be played" hehe...litt rart at det "snekkersydd" til nVidia når ATi klart bedre ytelse og bildekvalitet på mange av spillene.... :roll:

 

menmen, det er vel mest reklame det skal vere :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg skrev at de "sugde på drivere", ikke at de ikke lagde dem. Dessuten kan man fint bruke dualscreen med opensource-driverene, hvis jeg ikke husker helt feil. Fungerte fint med mitt ATI Rage 128 på den gamle routeren, men så kommer kanskje det av at det er det beste kortet ATI har laget noensinne. (Hvorfor? De ga ut dokumentasjon på hvordan man laget drivere til det)

Lenke til kommentar

Iwwy : Hvis du leser hva jeg skriver så ser du at jeg spesifiserer at kortet yter bedre i noen spill, ikke alle.

Det er også idiotisk å si at noen må teste begge kortene før man kan uttale seg og at man ikke kan si sin egen menig utifra di forskjellige testene som ligger ute på nettet. Da snakker vi om ca 20-30 nettsider.

 

Noen som sa transistorer = ytelse? Hovedsakelig ja, i og med ati ikke bruker ps 3.0 (noe som tydeligvis krever plass og transistorer) kunnet faktisk ytelsen teoretisk ha vært ca 27% bedre med 62 millioner flere transistorer.

Lenke til kommentar

med denne enorma stømforbruken og varmeutviklingen jkan det jo virke på folk som om kortet er rått og kraftigt. akuratt som med bil, hvis motoren durer og sluker benin så får man lissom intrykk av at den er heftig ikkesannt?, men et lite kort som ikke krever noe spes størm og har en liten kjøler kan virke noe pinghlete førsteintrykk for folk som ikke har så mye peil, men vi som vet litt så vet vi jo at det ikke er sannt :D

Lenke til kommentar

hører ikke annet enn far cry og ati nå om dagen.

og hvor dårlig nvidia scorer når man spiller det i 1280x1024

1200x1600.

har dere klart og finne et spill i år også,som scorer mere på ati

enn nvidia.

 

synes ikke engang far cry ser noe bedre ut enn ut 2004

 

i 2003 hadde mange panikk for ikke nvidia scoret like

mye som ati i hl 2,da kjøpte mange seg 9600 eller 9800

fordi det var best i hl 2..!

 

mener bare at jo ikke bare 1-2 spill som skal avgjøre

hvilken grafikkort man skal kjøpe seg..

og ikke alle spiller i 1200x1600 med x8 aa/af på !

 

far cry er historie om noen mnd,og da kommer det andre

spill ut som har like bra grafikk.

 

selv om nvidia ikke selger mest her på forumet,selger det

iallefall best på verdensbasis.

har tilgode og se et spill som ikke fungere med nvidia,

men kan ikke si det samme om ati..

Lenke til kommentar
Tør jeg spørre om når det ble en u-ting at spillprogrammerere optimaliserer spillmotorer for å yte bedre enn det hadde gjort uten denne optimaliseringen?

u-tingen er at de ikke alltid yter bedre ;)

Bare de ikke yter dårligere er jeg fornøyd :)

Lenke til kommentar

Hehe, de testene som er utført er visstnok utført med drivere som nVidia har klassifisert som "ikke-ferdige" eller noe.. Har da aldri sagt at man ikke får si sin mening men du vet aldri sikkert at et spill er bedre i et annet bare pga utrolig tidlige tester av kort som enda ikke finnes på elkjøp :p (altså ikke nettbutikker)

Gleder meg til å se hvordan et spill med PS3.0 vil se ut med nVidia sitt kort og akkurat denne featuren gjør vel at kanskje flere velger 6800 istedet for ATi(omtrent lik ytelse, omtrent lik pris) Dessuten kommer nVidia med sitt 6800 ultra extreme eller hva de kaller det.. skal visstnok være ganske greit ;)

Lenke til kommentar
selv om nvidia ikke selger mest her på forumet,selger det

iallefall best på verdensbasis.

har tilgode og se et spill som ikke fungere med nvidia,

men kan ikke si det samme om ati..

Kunne ikke sagt meg mer enig ;) Har hatt nok av de "nytt-spill-til-500kr-oj-driverproblem-med-mitt-ati-kort" :p

 

 

EDIT: Å huff da dobbelpost ;)

Endret av IwwY^^
Lenke til kommentar

Mye offtopic her alleredet.

 

Jeg lurer mer på om den enorme satsingen fra Nvidia side på Reklame, promotering å ikke minst enorme design på kortene kan være et lite tegn på at de satser på de feil stedene, at de heller burdet konsetrert seg mer om ytelse å kvalitet.

 

I dag er det utrolig liten tvil om hva som presset forige flaggskipet til Nvidia raskt ned i pris. Den perioden virket det på meg som de slang ut altfor mange modeller som jeg mistet kontrollen over, der ultra blir brukt i utenklige kombinasjoner for å ta et eksempel, mulig det er bare meg, men mange småting med Nvidia gjør at jeg har fått denne avsmaken for selskapet. Noe som jeg ikke er glad for

Lenke til kommentar
Joda, men at du ikke finner de er en annen sak :D

Finner dem jo... Men er de verdt å bruke...? NEI

 

Hvis vi bruker nVidia driveren for Linux som et utgangspunt og sier at den er 1 så er ATi driveren 0,1 i beste fall. Så ATi har ekstremt mye å forbedre i Linux driveren. Det tror jeg nok mange andre Linux & BSD brukere kan bekrefte

Lenke til kommentar
Mye offtopic her alleredet.

 

Jeg lurer mer på om den enorme satsingen fra Nvidia side på Reklame, promotering å ikke minst enorme design på kortene kan være et lite tegn på at de satser på de feil stedene, at de heller burdet konsetrert seg mer om ytelse å kvalitet.

 

I dag er det utrolig liten tvil om hva som presset forige flaggskipet til Nvidia raskt ned i pris. Den perioden virket det på meg som de slang ut altfor mange modeller som jeg mistet kontrollen over, der ultra blir brukt i utenklige kombinasjoner for å ta et eksempel, mulig det er bare meg, men mange småting med Nvidia gjør at jeg har fått denne avsmaken for selskapet. Noe som jeg ikke er glad for

Nok, offtopic ja...

 

-Er nok enig med deg, når det gjelder promoteringen Nvidia driver med... :ermm:

men jeg bryr meg egentlig ikke så veldig mye om det. Det er ikke det som kommer til å bestemme hva som kommer til å bli mitt neste kort... Dog det virker litt jalla å få slengt *tvilsomme* og bombastiske påstander i trynet hver gang du skal spille et spill...

 

-Dessuten var det en fryd å se Nvidia logoen bli flerret vekk av et alien i introen til UT2k4 (er det bare sånn i demoen eller? :dontgetit: ) Og i PainKiller ;) der ble det perforert av staker :)

 

-Jeg er ikke den store spillfantasten lengre nei :roll:

Endret av So
Lenke til kommentar
hører ikke annet enn far cry og ati nå om dagen.

og hvor dårlig nvidia scorer når man spiller det i 1280x1024

1200x1600.

har dere klart og finne et spill i år også,som scorer mere på ati

enn nvidia.

 

synes ikke engang far cry ser noe bedre ut enn ut 2004

 

i 2003 hadde mange panikk for ikke nvidia scoret like

mye som ati i hl 2,da kjøpte mange seg 9600 eller 9800

fordi det var best i hl 2..!

 

mener bare at jo ikke bare 1-2 spill som skal avgjøre

hvilken grafikkort man skal kjøpe seg..

og ikke alle spiller i 1200x1600 med x8 aa/af på !

 

far cry er historie om noen mnd,og da kommer det andre

spill ut som har like bra grafikk.

 

selv om nvidia ikke selger mest her på forumet,selger det

iallefall best på verdensbasis.

har tilgode og se et spill som ikke fungere med nvidia,

men kan ikke si det samme om ati..

Øh, det er da bare ikke noen få spill som ati er bedre enn nVidia i...

det er jo bare å se rundt på tester på nettet, der bruker de mengen forskjellige spill...

Lenke til kommentar
hører ikke annet enn far cry og ati nå om dagen.

og hvor dårlig nvidia scorer når man spiller det i 1280x1024

1200x1600.

har dere klart og finne et spill i år også,som scorer mere på ati

enn nvidia.

 

synes ikke engang far cry ser noe bedre ut enn ut 2004

 

i 2003 hadde mange panikk for ikke nvidia scoret like

mye som ati i hl 2,da kjøpte mange seg 9600 eller 9800

fordi det var best i hl 2..!

 

mener bare at jo ikke bare 1-2 spill som skal avgjøre

hvilken grafikkort man skal kjøpe seg..

og ikke alle spiller i 1200x1600 med x8 aa/af på !

 

far cry er historie om noen mnd,og da kommer det andre

spill ut som har like bra grafikk.

 

selv om nvidia ikke selger mest her på forumet,selger det

iallefall best på verdensbasis.

har tilgode og se et spill som ikke fungere med nvidia,

men kan ikke si det samme om ati..

Hæ?

 

FarCry ser evig mye bedre ut enn UT2k4 :ermm:

Endret av So
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Raptor' date='06/05/2004 : 21:24']
Joda, men at du ikke finner de er en annen sak  :D

Finner dem jo... Men er de verdt å bruke...? NEI

 

Hvis vi bruker nVidia driveren for Linux som et utgangspunt og sier at den er 1 så er ATi driveren 0,1 i beste fall. Så ATi har ekstremt mye å forbedre i Linux driveren. Det tror jeg nok mange andre Linux & BSD brukere kan bekrefte

Jeg bruker de selv på Linux og er fornøyd med de. Det finnes andre uoffisielle drivere der ute, som angivelig gir bedre ytelse, men jeg har ikke testet de.

Lenke til kommentar
Jeg lurer mer på om den enorme satsingen fra Nvidia side på Reklame, promotering å ikke minst enorme design på kortene kan være et lite tegn på at de satser på de feil stedene, at de heller burdet konsetrert seg mer om ytelse å kvalitet.

Så lenge nVidia selger best og tjener fett med penger tror jeg det er de revnende likegyldig om det sitter en gjeng med surmulende dataentusiaster i lille Norgeog rakker ned på forretningsidéen deres.....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...